wel of geen nieuwe katjes .....

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar advies...
Ik ben de afgelopen jaren 3 kanjers kwijt geraakt aan de verschrikkelijke ziekte FIP.
M'n knappe ventje met 8 maanden en m'n lieve meiden met 3 en 4 jaar.
Nu bijna een jaar verder, is ons huis nig steeds erg leeg en stil.
Nu overweeg ik om misschien en 2 nieuwe katjes te gaan beginnen.
Alleen mijn man ziet dit niet zitten.
Ik weet dat als hij ze ziet accuut verlieft is en dat ze alles zullen krijgen wat hun hartje begeerd, maar hij wil het eigenlijk niet. Hij is gewoon niet zo'n katten-man.
Wat zouden jullie doen, wel of niet gaan rond kijken???
Ik twijfel... Hij wil niet... Ik wel en ook heel graag
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door pearlsofpassion »

Allereerst heel veel sterkte gewenst met het verlies van zoveel katten aan die vreselijke ziekte!
Dat moet echt heel zwaar zijn.

Voor de rest lijkt het mij dat je enige vraag eigenlijk is: kan ik mijn man overtuigen katten te nemen. En dat lijkt me toch een vraag die niemand anders dan jijzelf en je man kunnen beantwoorden....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Hoi Kimba.

Wat triest dat je zoveel vriendjes al zo snel heb moeten laten gaan! Zal het bij je man niet zijn dat hij bang is dat ook deze snel doodgaan? Ik zou nog niet gaan rondkijken, eerst dit goed met je man overleggen, want ik vind wel dat beide erachter moeten staan als er een huisdier komt. Sterkte.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Jullie hebben beide gelijk....
Naar hoe kan je je man overtuigen??
@ evelien ik ben nog niet echt aan het rond kijken hoor, ik ben nu bezig met m'n mannetje te overtuigen...
Maar wat als hij echt niet wil....
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door pearlsofpassion »

Tja....
Das ook weer moeilijk om antwoord op te geven natuurlijk.
Ik heb daar zelf niet echt voor gestaan.
Ik heb hem wel moeten overtuigen van het feit dat een derde katje nodig was toen Kleintje en Cuzco het niet met elkaar konden vinden, maar daar zag hij zelf ook wel de noodzaak van in.
Toen wilde hij gewoon graag een rode en dus ben ik daar maar in mee gegaan om hem een plezier te doen. Had er zelf ook niets op tegen natuurlijk...

Ik kijk zelf ook wel eens rond op het internet, niet om echt een katje erbij te hebben, maar gewoon omdat ik het leuk vind. En dan laat ik wel eens foto's zien. En bij sommige katjes merk ik wel dat ik hem mee zou krijgen als ik er werk van zou maken (en we niet zouden hebben afgesproken dat zolang Kleintje er is, er geen bij komt).
Misschien dat af en toe eens een foto laten zien zo van: he kijk eens hoe lief! Zonder verder meteen aan te geven: zou dat niet leuk zijn bij ons? Maar gewoon verder niets zeggen. Gewoon kijk hoe mooi, kijk hoe lief. Misschien dat het dan bij hem ook vanzelf wat gaat knagen?
Of dat hij plots op eentje verliefd wordt. (en kittens moet je per twee nemen, dus dan kan jij ook nog eentje kiezen :lol: )

Iets anders kan ik ook niet bedenken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Tja denk dat jullie een compromis moeten sluiten. Het zou nl wel lief zijn van hem als hij het voor jou doet, zeg bijv dat jij de verzorging compleet op je neemt. Hen hun voer geven, kattenbakken schoonmaken, dierenarts bezoekjes. Dan zou hij jou heel blij maken door 2 kleintjes te nemen en hij hoeft er verder niks voor te doen :). En inderdaad kies allebei 1 kitten uit!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Het wordt inderdaad nog aardig wat kunst en vlieg werk...
Heb ook al bedacht om gezellig ben een cattery of andere opvang te gaan kijken.
Asiel ben ik niet zo van... M'n ventje (Boefie) komt daar vandaan en heeft de FIP mee gebracht.
weet iemand nog een leuk/ goed adres omgeving R'dam?
Ik ben niet rasgebonden, Kimba was een Britse dame, Boefie een htk kater en Lycka een boerderij katje.
Ik wordt meestal verliefd op oogjes en uitstraling....
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Buiten Rdam heb ik nog wel een leuke kitten ;). Vang particulier in de woonkamer kittens op. Heb nu nog Hope zitten een heel leuk zwart/wit dametje. Zij mag rond 22 nov verhuizen als ze 9 weken oud is, haar enting en een checkup heeft gekregen en ze niet ziek is. Ze moesten zsm van Hope af en logen over haar leeftijd en totale conditie. De 2 andere kittens waren helaas al opgehaald dus kon alleen hope ophalen. Beetje magertjes (niet heel erg hoor) en met een hele dikke wormenbuik kwam ze binnen. Ze is behandelt en heeft al een checkup gehad waar ze goed doorheen is gekomen. Momenteel heeft ze de niesziekte en word daar vanaf morgen voor behandelt, is vandaag pas opgekomen bij haar. Tis een lief ding, gek op kids en sociaal naar mens en dier. Ze vind het heerlijk om in je nek te liggen maar is een echte poes als ze iets niet wil, dan zwaait ze met haar staart ;)
Dit is Hope
Afbeelding
Ik woon in Alkmaar, maar als je je vriend zo ver krijgt mag je altijd een keer komen kijken naar haar :). Zijn vrijdag mensen komen kijken die eventueel intresse in haar hadden, maar denk dat ze gaan afzeggen want heb nog steeds niks gehoord dus ze is nog niet gereserveert.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Wat een schatje....
Heb je nog meer van die leukertjes thuis?
Ik ben toch wel van mening dat kittens lekker samen moeten zijn.
We werken toch ook alle 2...
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Ik heb momenteel geen andere katjes (ja 1 van 10 weken maar die wacht tot ze beter is en daar wachten mensen al met smart op :) . Maar misschien vind je ergens anders nog een leuke kitten? Of wil je ze persee uit 1 nest? Want dat is niet persee nodig hoor
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door nellebel »

ik denk dat je ook met je man moet bespreken waarom jij het zo graag wilt en vragen waarom hij niet.
misschien wil hij je gewoon beschermen vanwege al het verdriet dat je hebt gehad afgelopen tijd met 3 schatjes verliezen.
ik ben in een jaar tijd ook 3 katten verloren (2 aanFELV, ook elkaar besmet). gelukkig wilde mijn man wel een nieuwe kat, maar hij wilde er maar 1. uiteindelij kwerden het er 2, omdat hij graag kittens wilde. hij was bang weer zieke katten mee te krijgen dus we gingen naar een kittenopvang. uiteindelij kbesloot mijn man zelf dat hij toch meer een klik had met asielkatten (die proberen je meer te overtuigen dat ze er weg willen). ik heb toen uitgelegd dat als het kittens moesten worden dat het er 2 moeten zijn. belangrijk voor de kittens.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Dinky »

Als ik jou was zou ik eerst je man goed uithoren waarom hij geen katten wil.

Zelf ben ik opgevoed met het idee dat katten alleen maar de hele dag buiten liepen en anderen tot last waren en je er daardoor niets aan had. Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een kat thuis die juist ook veel binnen was en die lekker bij je op schoot kwam liggen. Ik heb toen dus de andere kant leren kennen ;) Zelfs mijn vader zegt nu dat wij zo'n lieve poes hebben terwijl hij altijd het meest tegen katten is geweest :P

Misschien dat als je eens met hem gaat kijken bij een asiel of opvang (onder het motte gewoon even kijken, niet aanschaffen) dat hij dan toch inziet dat het wel erg leuk is om katten in huis te hebben en hij verliefd wordt op ze ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door castratenkoor »

Katten zijn huisgenoten, geen hobby die je weg kunt zetten. Daarom ben ik van mening dat je ze echt allebei moet wilen. Dus echt erachter staan. Veel praten zou ik zeggen.
Ompraten kan en mag - tegen zijn zin katten nemen gaat een stap te ver in mijn optiek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Nee dat moet je ook zeker niet doen! Daar worden de katjes niet gelukkig van, maar jullie al zeker niet!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Eerst gerust allemaal.
Ik neem zeker geen overhaaste beslissingen en zeker niet als we niet samen op 1 lijn zitten.
Mijn mening is toch echt dat een dier geen ding is!!
ze moeten een liefde vol huisje kunnen krijgen.
Dus eerst "vecht" ik het met m'n mannetje uit voordat we ook maar iets doen.
*zucht* het zal nog een zware dobber worden dat wel....
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en berichtjes
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Plaats reactie