Particuliere kittenopvang wil verder gaan.
- eveline1982
- Tijger
Re: Particuliere kittenopvang wil verder gaan.
Hoi kansarme dieren.
Dankjewel voor de info. Ik vang nu al particulier bijna 2 jaar kittens op dus weet van de financien. Ondertussen heb ik het nodige al mee gemaakt, zoals niesziekte en verschillende parasieten. Kittens worden hier ook op de 9de week ingeent en nagekeken door de dierenarts voor zij verhuizen, als ik een erkende opvang word wil ik daar nog verandering inbrengen, de kittens zullen dan alle entingen ontvangen, hun chip krijgen en een bon voor castratie. Ik heb een dierenarts die heel erg meedenkt en graag helpt, zo krijg ik al regelmatig de medicijnen voor de inkoopprijs mee etc. Hij wil ook helpen om meer te gaan doen als ik alles rond heb. Ik heb alles dus al op de goede weg zitten, nu nog papieren haha
Dankjewel voor de info. Ik vang nu al particulier bijna 2 jaar kittens op dus weet van de financien. Ondertussen heb ik het nodige al mee gemaakt, zoals niesziekte en verschillende parasieten. Kittens worden hier ook op de 9de week ingeent en nagekeken door de dierenarts voor zij verhuizen, als ik een erkende opvang word wil ik daar nog verandering inbrengen, de kittens zullen dan alle entingen ontvangen, hun chip krijgen en een bon voor castratie. Ik heb een dierenarts die heel erg meedenkt en graag helpt, zo krijg ik al regelmatig de medicijnen voor de inkoopprijs mee etc. Hij wil ook helpen om meer te gaan doen als ik alles rond heb. Ik heb alles dus al op de goede weg zitten, nu nog papieren haha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Jaguar
- Contacteer:
Dan zou ik als eerste maar het honden en katten besluit gaan halen. En ik weet niet of je een huurhuis hebt dat kan dus ook problemen geven. En wat voor papieren bedoel je eigenlijk?
- eveline1982
- Tijger
Nog even een noot. Ik wil wel heel duidelijk maken, dat ik dus absoluut niet wil verdienen hierop! Ik krijg soms kittens binnen die "weinig" kosten dus alleen enting, ontworming, ontvlooiing en eten. Hierop "verdien" ik dus weer, maar die verdienste gaan in de pot voor de kittens die het minder makkelijk hebben en dus wel (regelmatig) de dierenarts moeten bezoeken. Op dit moment speel ik op een euro of 200 na nog quite! Als er niks in de pot zit, door ziekte betaal ik de kosten uit eigen zak. Zodra kittens plaatsbaar zijn en ik hun bijdrage's ontvang vereken ik dit niet met de kosten die ik uit eigen zak heb betaald maar gaat dit weer in de pot. Dus zie mij aub niet als iemand die denkt een sla'tje te kunnen slaan uit het opvangen van kittens
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- eveline1982
- Tijger
Die papieren ga ik ook halen, mijn dierenarts wil bestuurslid worden zolang ik deze papieren nog niet heb. Ik heb een huurhuis, maar zoals ik al eerder hier heb vermeld wil ik het nu nog kleinschalig gaan doen, tot alles rond is en ik verder kan gaan kijken. En met papieren doelde ik op het aid nummer, al heb ik al gehoord dat er het 1 en ander gaat veranderen kwa wetgeving dus dat ben ik aan het uitzoeken
-
- Jaguar
- Contacteer:
Ja het gaat weer eens veranderen, eerst goed informeren en anders even wachten geen slapende honden wakker maken. Fijn dat je zo'n leuke dierenarts hebt dat scheelt enorm in de kosten en vooral de steun die je van zo iemand krijgt is erg belangrijk
En ik weet dat je er niet aan verdient want dat is onmogelijk het gaat veel geld en tijd kosten. Maar dat is het allemaal dubbel en dwars waard. Wat jij met kittens doet doe ik met de oudjes en chronisch zieke katten.
En ik weet dat je er niet aan verdient want dat is onmogelijk het gaat veel geld en tijd kosten. Maar dat is het allemaal dubbel en dwars waard. Wat jij met kittens doet doe ik met de oudjes en chronisch zieke katten.
- eveline1982
- Tijger
Ik zat al even op je website te kijken. Echt super! Hier in alkmaar hebben we stichting zwerfdier die veel doet voor katten die niet herplaatsbaar zijn. Ik hoop ooit heel ver uit te breiden maar dat zal echt nog heel veel jaren duren, als ik al een erkende opvang kan starten!
En slapende honden maak ik nog niet wakker, er is zo weinig hier in Alkmaar dus vandaar dat ik toch al verder ga voor ik alles rond heb. Ze laten kittens van 4 maanden gewoon lopen omdat er geen plek is! Ik kan het gewoon niet meer aanzien, vandaar dat ik aan het kijken ben wat mijn opties allemaal zijn
. Met mijn dierenarts ben ik inderdaad heel erg blij, zonder hem had ik niet al zoveel kunnen doen!
En slapende honden maak ik nog niet wakker, er is zo weinig hier in Alkmaar dus vandaar dat ik toch al verder ga voor ik alles rond heb. Ze laten kittens van 4 maanden gewoon lopen omdat er geen plek is! Ik kan het gewoon niet meer aanzien, vandaar dat ik aan het kijken ben wat mijn opties allemaal zijn

Eveline, petje af hoor!! Wat fijn dat er mensen zijn zoals jij!! Super gewoon!! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Waar een wil is, is een weg! En tenslotte ben je al 2 jaar kleinschalig bezig, dus het begin is er al!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
- eveline1982
- Tijger
Dankjewel Mariska
. Als het me niet lukt om een erkende opvang te worden, ga ik gewoon lekker door met particulier kleinschalig opvangen! Des te meer info ik opvraag, des te meer ik me besef dat mijn droom om een erkende opvang te worden nu nog niet zal gaan lukken
. Het is nu al best moeilijk, en ze gaan de wetten etc ook nog is aanscherpen ak jaar....Maar goed ik ga me rug niet keren van kittens in moeilijkheden dus ik ga gewoon vrolijk verder op deze manier tot er een kans is om alles netjes te regelen, van mijn part pas over 20 jaar
.

- mittenslief
- Tijger
al is het je droom om erkend te worden, je doet nu toch al uitstekend werk
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- eveline1982
- Tijger
Daar heb je gelijk in Mittenslief, maar feit blijft dat ik soms dingen doe die eigenlijk volgens de wet niet mogen. Er bestaat ook veel onduidelijk over het feit dat ik kittens binnen krijg onder de 7 weken. Over het algemeen (mits de mensen niet liegen) komen er kittens binnen waarvoor de moeder te ziek (of overleden) om voor te zorgen, of zijn ze verstoten. Maar zoals in Hope haar geval, wilde de mensen er gewoon zsm vanaf. Om ervoor te zorgen dat dit soort kittens niet in verkeerde of ondeskundige handen vallen, of alsnog gedumpt worden haal ik die ook op. Maar dit is dus eigenlijk weer iets wat niet mag!
Ik heb wel iemand gesproken die bij de politie werkt en zich bezig houd met strafbare feiten via het internet, waaronder dieren die te jong worden aangeboden (vooral via handelaren). Die vertelde dat je als particulier wel weer een te jong dier kan overnemen als de moeder er niet meer is of te ziek is. Ook gedumpte hele jonge dieren mag je opnemen, mits je kan aantonen dat je goed voor de dieren zorgt dmv dierenarts rekeningen etc. Die bewaar ik dus tegenwoordig allemaal net als alle rekeningen van voer, speelgoed etc.
Maar goed, het is dus wel wat "veiliger" om erkend te worden, ook dan kan ik weer meer betekenen voor andere kittens. De dierenambulance kan nu geen gevonden kittens naar mij toe brengen, en moet ze dus laten gaan als ze "oud" genoeg zijn om zichzelf een klein beetje te redden als de stichting en asiel vol zitten. Dit gebeurt dus helaas ook! Wel sta ik bij mijn dierenarts bekend als betrouwbaar opvangadres en zij gaan sinds kort ook mensen door sturen naar mij die hulp nodig hebben
Ik heb wel iemand gesproken die bij de politie werkt en zich bezig houd met strafbare feiten via het internet, waaronder dieren die te jong worden aangeboden (vooral via handelaren). Die vertelde dat je als particulier wel weer een te jong dier kan overnemen als de moeder er niet meer is of te ziek is. Ook gedumpte hele jonge dieren mag je opnemen, mits je kan aantonen dat je goed voor de dieren zorgt dmv dierenarts rekeningen etc. Die bewaar ik dus tegenwoordig allemaal net als alle rekeningen van voer, speelgoed etc.
Maar goed, het is dus wel wat "veiliger" om erkend te worden, ook dan kan ik weer meer betekenen voor andere kittens. De dierenambulance kan nu geen gevonden kittens naar mij toe brengen, en moet ze dus laten gaan als ze "oud" genoeg zijn om zichzelf een klein beetje te redden als de stichting en asiel vol zitten. Dit gebeurt dus helaas ook! Wel sta ik bij mijn dierenarts bekend als betrouwbaar opvangadres en zij gaan sinds kort ook mensen door sturen naar mij die hulp nodig hebben

-
- Jaguar
- Contacteer:
Ik zou me niet zo druk maken om erkend te zijn je grootste probleem is dat je een woning huurt. En de meeste verhuurders willen dit soort activiteiten niet. Hier in een dorp vlakbij heeft ook iemand moeten stoppen omdat ze dreigde uit haar woning gezet te worden als ze door ging met opvangen was ook kleinschalig. Het wordt gezien als een bedrijf en dat mag niet in een particuliere woning.
- eveline1982
- Tijger
Klopt maar heb gelukkig allemaal mensen om me heen die ook van dieren houden en aangezien de kittens niet buiten komen en ik de boel goed schoonhoud veroorzaak ik ook geen overlast. Voor het feit dat ik daar op gepakt zou worden ben ik dus niet zo bang, aangezien ze er (nog) niet van op de hoogte zijn.
-
- Jaguar
- Contacteer:
Oke maar hoe lang denk je dat dat duurt als er geregeld een dierenambulance voor de deur staat. Als je echt officieel wil gaan starten?
- eveline1982
- Tijger
Ja daar heb je wel een punt, daar had ik dus niet bij stil gestaan. Hmmm weer iets om over na te denken, dankjewel