Opvangertje Steffie van ruim 9 weken heeft de niesziekte! Haar moeder is ruim een week gelede gesteriliseerd en na 2 dagen kreeg zij een nat oogje, geen pus ook geen genies dus zalfje opgehaald die dus niet werkte

. Maandag avond begon ze te niezen, nu had ik al een afspraak dinsdags voor wondcontrolle, enting en zou haar kitten ook geent worden (haar 2 andere kittens waren een weekje ervoor al opgehaald omdat Kit op aan het raken was en melkophopingen in haar tepels kreeg, stef kon niet eerder worden gehaald ivm verhuizing van haar nieuwe eigenaar). Stef had dinsdag ochtend traan oogjes (ook niet pusserig, gewoon nat) en nieste! Ze had die dagen ervoor ook wel al is geniest maar niet drastisch en aangezien er geen snot mee gepaard ging, had ik besloten het af te wachten, aangezien een stofje ook snel in je neus zit als je zo klein bent. Eenmaal bij de dierenarts dacht ze aan een hele milde griep variant, en raadde een zalfje aan. Die helpt enorm goed vanaf het moment dat ik hem gebruikte, maar het niezen word erger. De dierenarts (niet 1 van de 2 die ik normaal heb) zei dat ze gewoon haar enting kon krijgen, maar dat de niesziekte een paar dagen kon verergeren voordat het beter zou gaan. Stef niest zich ondertussen echt kapot, maar nog steeds zonder snot. Haar oogjes zien er prima uit en ik moet nog een paar dagen door smeren anders kan het terug kome. Ze eet goed en speelt ook gewoon normaal, merk dus verder niks aan haar!
Ik baal er nu best van dat ik haar toch heb laten enten, en heb geluisterd naar een da die ik eigenlijk niet kon! Zal ik het nog een paar dagen afwachten, en op het advies van de da afgaan? Of moet ik morgen gewoon me eigen dierenarts vragen en haar nog een checkup geven? Nogmaals op haar genies na merk je niks aan haar?!
Stef zou 1 nov worden opgehaald, maar ga helaas haar nieuwe eigenaar even teleurstelle dat ze hier blijft tot het voorbij is. Kitty (haar moeder) is die avond verhuisd naar haar nieuwe huisje, de da (en ik ook) vonden dat ze ondanks haar griepje beter uit de stress kon, aangezien ze echt geen aandacht meer wilde geven aan stef en stef juist alle aandacht van haar wilde! Ik heb vandaag contact met hem gehad en met haar gaat het gelukkig prima! Oogjes zijn over en niezen hoort hij haar vrijwel niet doen. De andere 2 kittens zijn gelukkig net op tijd vertrokken en hebben geen klachten (natuurlijk direct even na gevraagt).
Pfff voel me echt even naatje hierover