Ik heb een kitten, Sookie, die nu bijna 5 maanden oud is. Ze woont al bij mij in m'n appartement van toen ze 8 weken oud was. Ik woon in een appartement op het gelijkvloers, waar een tuintje aan is. Daar mag ze soms in spelen. Ze mag wel nooit alleen buiten. Ik woon in de stad, dus ik vind het te gevaarlijk. Als ze de hoge muur over is, geraakt ze misschien niet meer terug. Echt ver weggaan doet ze dus niet.
Ze is ook al van kleins af aan gewend om met me mee te rijden in de auto en ook als ik 's weekends naar m'n mama of grootouders ga, gaat ze mee met mij. Ze is andere omgevingen en de autoritten dus echt wel gewend.
Ik ben van plan om binnenkort te verhuizen. Nu vraag ik me af hoe ik met haar moet omspringen tijdens die tijd? Ik wil haar niet overschatten, ondanks het feit dat ze toch wel wat gewend is qua omgevingsverandering. Ik voel immers dat ze 'thuis' het meest op haar gemak is (vanzelfsprekend).
Volgende week woensdag wordt ze geholpen en gelukkig is er daarna verlof, zodat ik wat op haar kan passen. Het kan echter zijn dat de verhuis dat weekend plaatsvindt. Zal ze die verandering aankunnen, na haar ingreep?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!