Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
cute cat
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2012 17:59

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door cute cat »

doe een heel klein beetje peper op de rug dat vinden ze vies en blijven ze daar van af
Lyssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2012 17:08

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door Lyssa »

Heb ik ook al gehoord als een kat ergens blijft plassen wanneer dit niet mag. Maar peper op een open wonde strooien lijkt me geen goed idee. Daarbij heeft ze een natuurlijk ontsmettend verzorgend kattenzalfje dat ik op haar rug kan doen, dat volgens het opschrift ook te vies is, maar ze likt gewoon verder.

Ook lijkt het me heel erg om de oorzaak niet weg te nemen, maar wel te zorgen dat ze niet meer kan krabben/likken...

Wat jullie?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door Sifra »

Helemaal met je eens, Lyssa. Ik las op Dierenartsonline.nl dat problemen met de anaalklieren ook jeuk op de rug en rond de staartbasis kunnen veroorzaken. Kan dat bij jouw kat uitgesloten worden?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Lyssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2012 17:08

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door Lyssa »

Een probleem met de anaalklieren.. Hoe weet je dat?
De dierenartsen hebben hier nooit iets over gezegd..
En als dit het geval is wat kan ik er aan doen?

( ik lees ondertussen zelf ook verder..)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door eveline1982 »

Dat is inderdaad ook nog een optie!!! Normaliter "leegt" een hond of kat die zelf maar soms raken ze verstopt. Even naar de dierenarts gaan en ze die laten onderzoeken, is heel simpel (voor iemand die weet wat hij doet) ze voelen dan ook direct of deze vol zitten. Als dit het geval is zal de jeuk zelf verdwijnen, soms is het chronisch en dan zullen ze 1x in de zoveel tijd geleegt moeten worden, mijn hond kreeg dan antibiotica zalf erin om de boel een poosje rustig te houden.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door eveline1982 »

En btw ik zou absoluut geen peper op een dier gooien! Ze krijgen dit in hun bek, ogen en neus!!! Grenst tegen dierenmishandeling aan, sorry voor mijn woorden maar dit is geen tip meer te noemen! Gelukkig snapt Lyssa dit ook, ze zou het maar uitgeprobeert hebben pfff.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat likt/bijt onderrug kaal. DA weet geen raad. Help.

Bericht door castratenkoor »

Inderdaad een agressief tipje - per op een wond strooien - a b s o l u u t niet doen.

Denkt cute cat leuk te zijn of is dit serieus bedoeld.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie