Wij willen ons gezin met 2 jonge kinderen uitbreiden met een poes. Ik heb geen verstand van poezen en probeer me nu een week te verdiepen in wat er bij komt kijken.
het lijkt erop dat we gaan voor een Europese of een Britse kortharige.
Ik woon in een rijtjes woning en veel buren hebben ook poezen/katten. Deze gaan lekker hun eigen gang in de wijk wat ook stiekem een beetje mijn voorkeur heeft. Toch een extra dimensie voor een poes/kat. Ik kan me ook indenken dat een dier zijn nagels scherpen en dergelijke fijn buiten kan doen en thuis vooral lekker ontspant. (en niet het bankstel om zeep helpt :P ) En kan hij zijn behoefte buiten doen.
Nu ben ik tegen een kersvers jong nestje Britse kittens gelopen vlakbij. Het is echt een ras poes met een alle certificaten erop en er aan. Het dier zal alle voorschriften doorlopen zoals prikjes, aids test etc.. en kost rond de 600 euro. Niet heel goedkoop.
we zijn alleen gewaarschuwd dat poezen gepikt worden door ze simpel van de weg te plukken. Voor mij gaat er een nieuwe wereld open en is dit voor mij nieuws. Voor jullie vast misschien niet. Ik vraag me dus af, hoe zit dat.. gebeurd dat veel. En zo ja, moet ik mijn kat dan wel buiten laten of niet. Wat een dilemma's. Maar dan moet je weer zo alert zijn dat je deuren dicht zijn zomers wat ook niet echt comfort is. Is een kat aan te leren dat hij binnen moet blijven? Ik kan de tuin onmogelijk afschermen.
Misschien moet ik een goedkopere kat nemen die minder "geliefd" is bij dieven. Een bijna Ras kat? :P Maar, kan kom je denk ik wel weer op de vele marktplaats aanbiedingen terecht. Is dat verstandig? Ik hoor om me heen dat daar best negatief op wordt gereageerd.
Al om al, begonnen we 2 weken geleden met elkaar een beetje te plagen of we het gezin aan zullen vullen met een poes.. en nu heb ik eigelijk alleen maar een hoop vragen!

Misschien kunnen jullie ons een duwtje in de richting geven?