Ik ga me er toch maar aan wagen; een vraag over voeding...

We hebben 2 poezen, 1 oudere van ongeveer 12 (met een volle zus die is overleden aan nierfalen) en een jongere poes van ongeveer 4. De jongere poes is vanwege jeukklachten op hills feline z/d gezet. De jeukklachten zijn nu nagenoeg over (niet zozeer door voer maar door homeopatie). We voeren de poezen hetzelfde voer. Ze eten nu dus allebei hills z/d en daarbij geven we natvoer Almo kip, dat gaat op zich goed.
We zijn nu alleen op zoek naar een alternatief voor Hills. Het is en blijkt natuurlijk een dieetvoer, is enorm duur (maar dat is absoluut niet doorslaggegevend, ik betaal liever meer als het goed voer is) en ik twijfel erg of dit goed is voor de oudere poes, er zit namelijk een hoop eiwit in, waarvan op internet staat dat dat slecht kan zijn voor bijv. nieren. Ik ben al weken het hele internet aan het afstruinen op zoek naar goed droogvoer maar kan er niet zoveel wijs meer uit...

Ik had een klein zakje almo holistic kip besteld en hill's adult kip, maar zie nu op de verpakking staan dat daar ook tarwe in zit (heb dus niet goed gekeken met bestellen, ik dacht alleen rijst). Graanvrij voer spreekt me wel aan, maar dan is het eiwitgehalte weer hoog (ik lees dat dat het geval is bij bijv. Orijen).
We hebben trouwens bij de jongste het idee dat ze vis niet goed verdraagt, dan vallen er al een paar merken af die alleen voer hebben met ook vis als bestanddeel.
Hebben jullie misschien een goed tip voor een kattenbrok die voor beide dames goed zou zijn? Tips zijn echt welkom, want ik wil ze heel graag goed voer voorschotelen.
Alvast heel veel dank voor het meedenken en hartelijke groetjes!