help! is mijn 5 maand jonge kitten ziek?
-
- Kitten
help! is mijn 5 maand jonge kitten ziek?
hallo,
Mijn vriend en ik hebben een kat in huis genomen toen hij 2 maand oud was.
hij heet Caesar en hij is echt super lief. hij is zoals elke kitten ontzettend speels (en stout) en hij is vooral aan mij erg gehecht. hij is ook echt ontzettend vocaal en spint al als hij mn stem hoort.
Nu hebben wij sinds gisteren de kat van mn moeder (tommie) op bezoek. hij zit in een andere kamer van het huis en we laten ze niet samen want tommie gaat over 2 dagen al weer naar huis en zo hebben ze niet genoeg tijd om aan elkaar te wennen voordat we ze samen doen.
gisteren was tommie gearriveerd en caesar zat zoals gewoonlijk voor de deur te snuffelen e.d. we zijn gewoon gaan slapen en caesar lag lekker in zn mandje toen wij naar bed gingen.
Vanochtend werd ik wakker en lag Caesar nog lekker te slapen. maar hij reageerde totaal niet meer op mij of op mijn vriend. hij komt ons altijd even begroetten sochtends maar dat gebeurde niet. hij bleef in zn mandje. toen ik naar hem toe ging keek hij me een beetje glazig aan en spinde ook niet meer.
als mijn vriend hem aaide spinde hij een beetje maar verder ook niets.
ik moest vandaag weg maar mn vriend was thuis.
toen ik rond 17:00 thuis kwam lag hij nogsteeds in zn mandje op de bank.
het is nu half 10 en ik ben samen met hem op bed gaan liggen.
heb hem net 9 brokjes kunnen voeren die hij lekker vind (van die whiskas brokjes zitten van die 'zakjes' vlees brokjes in die hij helemaal geweldig vind. )
hij heeft na mijn weten niet gegeten vandaag en ook niet gedronken. hij gaat ook niet op de kattenbak. ik heb zn water voor zn neus gehouden maar hij hoeft er niets van.
als dit vannacht nog zo blijft ga ik morgen met hem naar de dierenarts!
weet iemand wat er mischien met hem zou kunnen zijn?
of herkent iemand het probleem?
laat het me alsjeblieft weten het is echt mn kindje en ik zou het verschrikkelijk vinden als hij pijn heeft oid.
Liefs, Ryanne
Mijn vriend en ik hebben een kat in huis genomen toen hij 2 maand oud was.
hij heet Caesar en hij is echt super lief. hij is zoals elke kitten ontzettend speels (en stout) en hij is vooral aan mij erg gehecht. hij is ook echt ontzettend vocaal en spint al als hij mn stem hoort.
Nu hebben wij sinds gisteren de kat van mn moeder (tommie) op bezoek. hij zit in een andere kamer van het huis en we laten ze niet samen want tommie gaat over 2 dagen al weer naar huis en zo hebben ze niet genoeg tijd om aan elkaar te wennen voordat we ze samen doen.
gisteren was tommie gearriveerd en caesar zat zoals gewoonlijk voor de deur te snuffelen e.d. we zijn gewoon gaan slapen en caesar lag lekker in zn mandje toen wij naar bed gingen.
Vanochtend werd ik wakker en lag Caesar nog lekker te slapen. maar hij reageerde totaal niet meer op mij of op mijn vriend. hij komt ons altijd even begroetten sochtends maar dat gebeurde niet. hij bleef in zn mandje. toen ik naar hem toe ging keek hij me een beetje glazig aan en spinde ook niet meer.
als mijn vriend hem aaide spinde hij een beetje maar verder ook niets.
ik moest vandaag weg maar mn vriend was thuis.
toen ik rond 17:00 thuis kwam lag hij nogsteeds in zn mandje op de bank.
het is nu half 10 en ik ben samen met hem op bed gaan liggen.
heb hem net 9 brokjes kunnen voeren die hij lekker vind (van die whiskas brokjes zitten van die 'zakjes' vlees brokjes in die hij helemaal geweldig vind. )
hij heeft na mijn weten niet gegeten vandaag en ook niet gedronken. hij gaat ook niet op de kattenbak. ik heb zn water voor zn neus gehouden maar hij hoeft er niets van.
als dit vannacht nog zo blijft ga ik morgen met hem naar de dierenarts!
weet iemand wat er mischien met hem zou kunnen zijn?
of herkent iemand het probleem?
laat het me alsjeblieft weten het is echt mn kindje en ik zou het verschrikkelijk vinden als hij pijn heeft oid.
Liefs, Ryanne
-
- Huiskat
Re: help! is mijn 5 maand jonge kitten ziek?
Kittens van zo jong die niet willen eten of drinken? Ik zou meteen naar een dierenarts gaan. Beter voor niks geweest met zo'n kleintje, dan te lang gewacht :-S
-
- Kitten
hallo, dankjewel voor je reactie.
ik heb ondertussen vernomen dat hij rond een uur of 3 nog heeft gegeten, gedronken en naar de kattenbak is geweest. ik ga morgenochtend gelijk bellen naar de dierenarts. en ik blijf hem gewoon de hele nacht in de gaten houden en voeden. ik zal hier posten hoe de nacht is gegaan en wat de dierenarts heeft gezegt.
ik heb ondertussen vernomen dat hij rond een uur of 3 nog heeft gegeten, gedronken en naar de kattenbak is geweest. ik ga morgenochtend gelijk bellen naar de dierenarts. en ik blijf hem gewoon de hele nacht in de gaten houden en voeden. ik zal hier posten hoe de nacht is gegaan en wat de dierenarts heeft gezegt.
-
- Kitten
Update;
We zijn vandaag naar de dierenarts geweest en hij heeft hoge koorts.
hij heeft een antibiotica spuit gehad met ontstekingsremmers en hij hoort zich vanavond al iets beter te voelen. waarschijnlijk is het griep wat hij heeft. de dierenarts zei dat hij verder goed gezond was dus dat is ook altijd goed om te horen.
liefs,
We zijn vandaag naar de dierenarts geweest en hij heeft hoge koorts.
hij heeft een antibiotica spuit gehad met ontstekingsremmers en hij hoort zich vanavond al iets beter te voelen. waarschijnlijk is het griep wat hij heeft. de dierenarts zei dat hij verder goed gezond was dus dat is ook altijd goed om te horen.
liefs,
- mittenslief
- Tijger
hoop dat hij snel weer beter is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Huiskat
Gelukkig maar dat de dierenarts hem kon helpen
hopelijk voelt je kereltje zich morgen alweer beter

- mittenslief
- Tijger
ik hoop dat je katje zich al een stuk beter voelt, en hoe hoog was zijn koorts eigenlijk, want als ik het woord hoge koorts hoor krijg ik al kippenvel brrrrrrrr.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
-
- Kitten
hij voelt zich volgens mij al een stuk beter! hij spint weer hevig en soms komt er zelfs een miauwtje uit! dat is altijd een goed teken want hij houd van praten. de dierenarts vertelde dat hij 41,9 graden koorts had! hij slaapt nog steeds veel maar hij kijkt al een stuk helderder uit zn oogjes 
het enige wat er is is dat hij nog niet zelf eet of drinkt!
ik heb vanochtend whiskas vlees verdund met water in de staafmixer gemalen en via de taartspuit (ja echt ik had niets anders) hem toegediend. hij wil heel graag zn brokjes eten maar het is net alsof hij geen tandjes heeft. de brokjes vallen gewoon weer uit zn bekkie! heb even gevoeld en gekeken in de bek maar dat ziet er allemaal goed uit! ik blijf hem nu gewoon bij voeden dat hij niet uitdroogt tot in ieder geval morgen want dit vertrouw ik toch niet helemaal. dus gaan we morgen gewoon weer naar de dierenarts! ik hoop toch echt dat er niets ernstigs aan de hand is met hem! het is mijn eerste kindje!
i'll keep you posted!
liefs, Ryanne

het enige wat er is is dat hij nog niet zelf eet of drinkt!
ik heb vanochtend whiskas vlees verdund met water in de staafmixer gemalen en via de taartspuit (ja echt ik had niets anders) hem toegediend. hij wil heel graag zn brokjes eten maar het is net alsof hij geen tandjes heeft. de brokjes vallen gewoon weer uit zn bekkie! heb even gevoeld en gekeken in de bek maar dat ziet er allemaal goed uit! ik blijf hem nu gewoon bij voeden dat hij niet uitdroogt tot in ieder geval morgen want dit vertrouw ik toch niet helemaal. dus gaan we morgen gewoon weer naar de dierenarts! ik hoop toch echt dat er niets ernstigs aan de hand is met hem! het is mijn eerste kindje!
i'll keep you posted!
liefs, Ryanne