Hoe kom ik er achter of mijn kat een voedselallergie heeft?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Theodora1956
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 22:54

Re: Hoe kom ik er achter of mijn kat een voedselallergie hee

Bericht door Theodora1956 »

Hoi Rianne, ik ben de moeder van Ilone en ken Boris inderdaad vrij goed :-)
Van het natvoer dat ze in het asiel krijgen komt inderdaad het grotendeel uit duitsland, de merkennamen ken ik niet uit mijn hoofd). Het droogvoer welke in het asiel gegeven wordt is van "Carocat" die is er in 2 smaken Lams en Kip. Soms wordt dit ook gemengd met het voer dat door donatie geschonken wordt, van de tijd van Boris was dat het voer van Whiskas (ik weet niet exact meer of dit in augustus ook was).Toen Boris nog bij ons was hebben wij (ook de overige vrijwilligers) in ieder geval nooit iets vreemd opgemerkt qua de wondjes en het likken. Inderdaad alleen maar bij de DA geweest voor de castratie. Mocht het een voedselallergie zijn zou dat (wat ik dan denk) ws van het voer zijn welke hij nu eet. Mijn beide katten komen ook uit het asiel, de jongste heeft er vanaf dat ze kitten was gezeten en ook altijd dit voer gegeten, ik geef ze nog steeds Carocat en het natvoer is een beetje gourmet voor het lekkere.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel....
Theodora1956
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 22:54

Re: Hoe kom ik er achter of mijn kat een voedselallergie hee

Bericht door Theodora1956 »

Hoi Rianne, vergeet erbij te vermelden dat de brokken (in Helmond) te koop zijn bij Dier en Zoo op de Weth. Ebbenlaan. Deze heeft ze in zakken van 7 kilo (is voordeliger) en 2 kilo.
Groet
Dora
Gebruikersavatar
Rianne_Boris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2012 17:24
Locatie: Helmond

Re: Hoe kom ik er achter of mijn kat een voedselallergie hee

Bericht door Rianne_Boris »

Hoi Dora,

Wat ben ik blij met jouw berichtje!
Ik was een beetje klaar met contact opnemen met het asiel omdat ik maar geen duidelijke antwoorden kreeg en ik mezelf als een zeur vond overkomen.
Ik ga meteen een zak Carocat kopen want die had ik al bij de Jumper zien liggen!

Tja ik snap ook niet waar die wondjes vandaan komen.
De dierenarts wist het ook niet. Hopelijk knapt hij nu wat op als hij weer hetzelfde voer eet :)
Liefs Rianne & een kopje van Boris

Love is like the wind, You can't see it, But you can always feel it...
Theodora1956
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 22:54

Re: Hoe kom ik er achter of mijn kat een voedselallergie hee

Bericht door Theodora1956 »

Hoi Rianne, tja die wondjes begrijp ik ook niet, ik weet wel dat boris soms wel wat uit zijn doen is bij veranderingen en dan kan hij soms wat sikkeneurig overkomen. Misschien mist hij de vele andere katten? Ik hoop dat het inderdaad weg gaat nu hij dit voer weer gaat eten, laat het me maar weten en geef hem maar een kroel van me :-)
Groet
Dora
Plaats reactie