Welke kat..

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: welke kleur

Bericht door achtpuntzes »

ja, ik zou het ook leuk vinden om hier nog te gaan lezen hoe en of er nog een kat(je) gekomen is :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Asija
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2012 21:42

Waar kan ik een kopen

Bericht door Asija »

Oke,ik ga een uit het asiel halen(een kitten)..ik wil aleen maar weten waar ik er een kan halen en aub schrijf niet over die dingen die ik in mn andere 2 onderwerpen heb gedaan ik wil aleen weten wat ik moet kopen enzo dus aub NIET gemeen:(

Ik woon in amsterdam [woonadres verwijderd door Admin]
Laatst gewijzigd door Asija op 08 okt 2012 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Waar kan ik een kopen

Bericht door achtpuntzes »

nou, oke :)

waar woon je? in welke gemeente, welke stad?

want elke stad heeft wel een dierenasiel :)

op http://www.dierenasiesl.com vind je een site met volgens mij zowat alle dierenasiels. verder staan er veel foto's van de verschillende katten die er zijn. kijk welke het dichtst bij jou in de buurt is en ga eens kijken met je ouders, zou ik zeggen :)

ow... spelvaut.

het is:

http://www.dierenasiels.com :)

als je daar op 'dierenasiel nl' klikt staan er 11 dierenasielen in amsterdam op. en die hebben allemaal veel katten :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar kan ik een kopen

Bericht door nellebel »

asija, haal je adres even weg als het kan. zou ik niet zo veilig vinden om mijn adres openbaar te maken, je weet nooit wie er meelezen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Waar kan ik een kopen

Bericht door Ilone »

Lieve schat, er worden heel veel vragen aan je gesteld, maar je geeft maar antwoord op een paar.
Daarnaast vraag ik me af of je alle adviezen wel goed leest? En dan bedoel ik niet alle grapjes over een pluche kat...
Weet je heel zeker bijvoorbeeld dat je voor 1 kitten gaat? Als het je eerste kat is, zou ik eerder gaan voor een wat oudere kat, waarvan het bekend is hoe zijn karakter is. Zo kunnen jullie ook een beetje "oefenen" hoe het is om een kat te hebben, in plaats van meteen voor een kitten te gaan die heel druk is, alles nog moet leren (van andere katten) en heel veel zorgen heeft zoals inentingen en sterillisatie/castratie.
Weet je, een kat nemen doe je niet zomaar, er komt heel veel bij kijken en heeft elke dag zorg nodig.
Ook een kat kan ziek worden, dan moet hij naar de dierenarts. Dat kost veel geld.
Je hebt een kattenbak nodig (liefst 2) die elke dag leeggeschept moet worden en schoongemaakt moet worden. Ze hebben speelgoed nodig, krabpalen, goed eten (niet Whiskas of al die andere troep).
Op 11 jarige leeftijd kán je nog niet veel weten van katten, zeker niet als je er nog nooit eentje hebt gehad.
En ik zeg dit niet allemaal om gemeen te doen, ik wil je alleen maar laten inzien wat het inhoud om een kat te nemen.
Gaat de kat naar buiten? Weten jullie de gevaren daarvan?
En zo zijn er nog véél meer dingen die je moet weten.
Het is niet zomaar een ding wat je koopt in de winkel ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar kan ik een kopen

Bericht door castratenkoor »

Maar als je elf bent kun je zelf toch wel googlen?
Blijf je zo voor elke vraag een nieuw topic openen?

Zoals al eerder geadviseerd, als je een kitten neemt kun je er beter 2 nemen, veel beter voor ze.
Als je maar 1 kat wilt/mag kun je beter een bewezen solo-kat nemen - volwassen.

Als jullie besluiten de kat los buiten te laten, denk dan aan alle gevaren: doodgereden worden, vergiftigd, opgesloten, verdrinken, in handen van kattenhater of bontindustrie, kan verdwalen, gewond raken, ziektes oplopen waar geen entingen voor zijn. Vaak raakt de kat zoek - komt nooit meer thuis. En dan weet je niet wat ermee gebeurd is.

Beter niet doen dus. En als je op een flat woont en een balkon hebt, is het ook heel gevaarlijk de kat daar zo op te laten. Dan kun je het balkon beter beveiligen met een net. Er zijn al heel veel katten naar beneden gekukeld, vaak met dodelijke afloop.
En dan word je denk ik ook serieuzer genomen.

Ik zou echt gewoon bij 1 topic blijven in plaats van steeds een nieuwe te openen......
Een nieuwe vraag kun je gewoon in het zelfde topic stellen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Welke kat..

Bericht door Robijn »

Ik vind dat 8.6 gelijk heeft. Ik had gisteren ook zo iets, van jongens, het is een meisje van 11... Hoe volwassen is het om een meisje van 11 in de zeik te zetten? Maar ja...
Adriana's tip, geef een spreekbeurt over katten, (m.a.w. ga zelf op zoek naar info) vond ik wel een goede tip.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar kan ik een kopen

Bericht door Dinky »

Een andere site waar je kan kijken voor asielpoesjes is http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen
Ook hier staan veel foto's en vaak een korte omschrijving van de poes.

Wanneer je gaat voor een kitten moet je er eigenlijk 2 nemen omdat je anders kans hebt op gedragsproblemen (zoekfunctie hier op het forum en dan solokittens intypen).
Wanneer je er 1 mag van je ouders zou ik gaan voor een volwassen solopoes. Wanneer je bij het asiel bent om te kijken vertel dan je thuissituatie aan één van de medewerkers en dan kunnen die je heel goed helpen eentje uit te zoeken.

Wanneer je nog meer vragen hebt: stel ze dan gewoon in dit topic ;) Het is namelijk wel zo handig om te antwoorden wanneer het verhaal bij elkaar staat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie