Nieuwe kitten plast in bed, maar poept wel in bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
BasilOfBakerStreet
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2011 20:21

Nieuwe kitten plast in bed, maar poept wel in bak

Bericht door BasilOfBakerStreet »

Hallo allemaal,

Mijn kat Basil is ondertussen 2 jaar oud, en nu heb ik een nieuwe kitten: Dawson.
Nu is het probleem dat de nieuwe spruit in mijn bed pist, ook als ik erin slaap.
Tussen Basil en Dawson ligt de verhouding ook niet echt optimaal. Basil gromt en blaast naar Dawson, maar die trekt zich er gewoonlijk niet veel van aan en loopt van Basil weg.
Dawson poept wel in de bak.
Nu is mijn eerste vermoeden dat Dawson (4 maanden trouwens) Terretoriaal gedrag vertoond tegenover Basil. Hij moet nog gecastreerd worden, maar daar is hij geloof ik nog iets te jong voor. Ondertussen heeft hij 3 dekens ondergepist en raak ik ten einde raad. De rest van het huishouden wil al opgeven, maar ik nog niet helemaal. Wat moet ik doen? Ik kan moeilijk de hele avond opblijven om de dekens te beschermen.

mvg,
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kitten plast in bed, maar poept wel in bak

Bericht door Adriana »

om te beginnen: ik zie vier berichten van je in drie nieuwe topics. je krijgt daar tal van reacties op maar daarop even reageren en terugmelden doe je niet en dat is naar degenen die hebben gereageerd/meegedacht en hun best hebben gedaan, vind ik, niet zo aardig.

als je een beetje meeleest, dan weet je dat het leeftijdsverschil tussen beide kittens heel erg groot/te groot is. dat jongste kitten heeft geen aansluiting en heeft ook geen leeftijdsmaatje om mee op te groeien. het beste advies dat ik je kan geven is: leeftijdgenootje erbij en dan voorzichtig matchen, want je kater van 2 jaar moet het ook accepteren of kleintje terug naar asiel waar hij met leeftijdgenootjes kan opgroeien. en dat is lichamelijk en geestelijk veel gezonder voor hem.
rechtsboven zit een zoekfunctie: solokittens en je krijgt nog veel meer info want dit gaat op den duur steeds fouter en castreren helpt hier op dit moment echt niet!

en meld je ons even terug?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten plast in bed, maar poept wel in bak

Bericht door nellebel »

wat betreft het plassen, hier 2 katers gehad die beide deden. 1x bleek het toch een kleine blaasontsteking, 1x onbekend. maar we hebben toe nde kleine een paar weekjes langer beneden gelaten omdat hij ook wat angstig was. toen hij zich meer op zijn gemak voelde beneden mocht hij weer mee naar boven en was er niks meer aan de hand.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten plast in bed, maar poept wel in bak

Bericht door castratenkoor »

En hoeveel bakken heb je staan, probeer het eens met een extra bak naast je bed.
Het helpt vaak gewoon een bak daar te zetten waar het wildplassen gebeurt.
Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers, bij twijfel plas laten onderzoeken.
Kittenvriendje van 4 maanden oud erbij en hij is een stuk gelukkiger.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie