ik heb voor het eerst in mijn leven een katje, hij heet Beau en is geboren op 17 okt. 2011.
vanaf dag 1 dat ik hem in huis heb kreeg ik al vaak de opmerking dat ie "anders" is, hij gedroeg zich beetje als een pantertje.. hij is helemaal wit en behoorlijk slank en kan heel gevaarlijk kijken. maar ik vond dat juist stoer en niet storend. voor de rest gedroeg hij zich voorbeeldig.
toen hij 4 maanden was begon hij opeens met rijgedrag vertonen. eerst zo af en toe maar al gauw leek het een obessie. ik bracht m naar de DA om m te laten helpen. maar tijdens de ingreep werd ontdekt dat hij nog geen ingedaalde balletje had. Beau was al wel onder narcose gebracht.
terug thuis was ie heel slaperig en sloom (door de narcose) daarna begon hij ineens met het sproeien in huis. het was niet te geloven, overal waar hij kwam sproeide hij. hij sproeide zelfs tegen mijn been. of hij ging tegenover mij zitten en hij keek me aan terwijl hij sproeide. en in de gordijnen, tegen de deuren tegen het raam. geen plekje sloeg hij over.
en het rijgedrag werd alleen maar erger en erger. leek wel of hij niks anders deed dan slapen en rijden tegen zn kussentje.
opnieuw naar de DA. hij kreeg een spuitje tegen zn hormonen. maar dat heeft helaas geen verschil gebracht. de DA wilt m pas opereren als hij 1 jaar oud is. omdat dan pas zeker zou zijn dat zn balletjes niet meer zullen indalen.
over zn gedrag zegt de DA dat het heel normaal is, maar de mensen die in mijn omgeving ook katten hebben zeggen dat hun kat echt niet zo overmatig sproeit of rijd.
in Juni liep mijn kat weg, hij mocht maar weinig naar buiten en alleen onder toezicht, omdat hij de buren helemaal gek maakte met zn gesproei. maar op een dag is hij er vandoor gegaan. pas 3 maanden later dook hij ergens in Vianen op, dat is wel 30 km verder op. sinds hij weer thuis is (nu 2 weken) is hij een stuk rustiger. hij slaapt de hele dag, en snachts wilt ie naar buiten maar dat mag van mij niet. ben bang dat ie weer wegloopt. en snacht vind ik t zoiezo niet veilig. maar hij sproeit nog steeds en hij rijd nog steeds flink tegen zn kussentje aan. hij laat trouwens nooit sperma achter.
zijn thuis situatie is op zich best goed vind ik zelf. ik ben fulltime moeder en heb een zoontje van anderhalf. ze kunnen het perfect met elkaar vinden maar laten elkaar meestal links liggen. hij doet zn behoeftes netjes in de kattenbak en hij heeft een aantal vaste slaap en verstopplekjes in huis. ik heb geen tuin maar woon wel op de begane grond. zo nu en dan neem ik m even mee naar buiten, maar omdat ie meteen begint te sproeien neem ik m gauw weer mee naar binnen, meerdere buren stonden al eens klagend voor de deur.
hij mag altijd bij me komen zitten, maar hij vraagt eigenlijk weinig aandacht. het is een beetje een einzelganger.
wie kan mij een beetje helpen door zijn gedrag te verklaren? is het allemaal echt normaal? hoe zit het met de balletjes. zal hij na de ingreep kalmeren?
mijn man vind Beau mega lief, maar nadat hij in zijn auto heeft gesproeit is zijn geduld wel aardig op... maar ik wil mn katje echt niet opgeven! soms ben ik bang dat Beau ongelukkig is bij ons thuis