hersentumor? of iets anders?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door mittenslief »

ja hoor antibiotica kan heel snel werken gelukkig toch??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

oke,
das mooi, ik dacht dat dit ook weer ong. 3 dagen zou duren. alleen het vervelende is dat ik nu heel de dag op hem let en achter hem aan loop voorheen deed ik dat natuurlijk niet en weet ik niet zo goed hoe die zich gedroeg en ik werk ook maar ben nu heel de dag thuis.(vrij genomen) misschien lag die voorheen ook wel vaak te slapen en lekker boven op bed want nu als ik hem maar even ziet liggen denk ik gelijk oh nee he hij voelt zich niet goed, foute boel
ooh ik hoop het zo...dat het goed komt.
heb ooit al eens een kat met kanker gehad het was een hel echt was er kapot van het was mijn oogappel hij mocht ook maar 9 jaar worden.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

de moed zakt weer een beetje in me schoenen ben toch bang voor een hersentumor weet niet waarom maar ik voel het.
mocht het over een week zo blijven als nu kijk ik het aan (met al die verbeteringen) mocht het de komende week weer afzakken dan overweeg ik toch een mri scan dan moet ik al me geld bij elkaar rapen maar al die bezoekjes aan de dokter en medicijnen komen op den duur op het zelfde uit .
maar willen jullie nog even naar het berichtje hierboven kijken van mij. over het teveel op blacky letten enzo...
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door falkosan »

tuurlijk ben je bang voor iets ergs en ga je overal op letten. maar dat voelt de kat ook en dan gaat hij zich anders gedragen. ik denk zelf dat het aan het oor ligt. van oorpijn kan je goed ziek zijn. heb het zelf maar eens. ik heb eens middenoorontsteking gehad en daar wordt je gek van.

het gaat nu toch al iets beter? niet gelijk aan die erge ziekte denken. het oor goed laten onderzoeken als het terug komt en misschien helpt de AB wel erg goed. maar zou daarna toch nog wel even naar de DA gaan, want misschien moet hij er nog wel een kuurtje achteraan.

moed houden hoor.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door nellebel »

ik snap dat je veel op hem let. toen ik wist dat onze flippie ernstig ziek was lette ik continue op haar. maar ik weet ook dat doordat je zo op zijn nek zit dat je bij elke scheet bij wijze van je denkt dat hij doodgaat. ik dacht bij flippie ook vaak, nou is het gebeurt. uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ik er gek van werd, maar ik ook besefte dat ik er niks mee opschoot. ik ben vooral gaan proberen haar leven heerlijk te maken, feiten op te schrijven en mezelf te stoppen als mijn gedachten weer op hol sloegen. ik heb veel steun gehad van hier, doordat ik op schreef wat ik zag en wat ik dacht, maar dat mensen hier vaak me met de neus op het feiten duwde door me even de realiteit te laten zien.
blijf wel goed kijken, maar probeer je gedachtes niet op hol te laten slaan. katten slapen best veel. als ik thuis kom na mijn werk lijkt het alsof hier de hele dag niks is gebeurt. zodra ik thuis ben liggen binnen een half uur de hele woonkamer en trap vol met haren omdat ze gaan racen. het lijtk wel alsof ze de hele dag energie sparen om daarna vol los te gaan. terwijl mijn eerste kat nooit speelde, die bracht haar hele dag vooral slapend en etend door.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

he dit had ik even nodig zo"n peptalk hartstikke bedankt.
ja het gaat inderdaad beter, maar ja als je dan de dokter aan de lijn krijgt en die zegt dan (wat logisch is hoor) het zijn wel de verschijnselen. pffff net alsof ik een klap in me gezicht krijg....heel de dag zit ik achter google pffff...
maar de arts zei wel misschien heb ik niet goed diep in het oor gekeken.
ik wil er ook niet zo vaak opletten maar het gaat vanzelf.
het is alleen jammer dat ik thuis hier geen begrip krijg van me verdriet kan nergens me ei kwijt.
nou gaat mijn liefde voor mijn dieren wel ver soms zie ik ze als mijn eigen kinderen (bij wijze van spreken dan) natuurlijk staan mijn kids op nr.1 maar jullie snappen het wel.
maar goed blacky loopt bijna geen rondjes meer gisteren heb ik hem verse vis gegeven en hij eet goed.
dat hele harde miauwen echt soms wel een half uur lang doet die niet meer af en toe nog een miauw maar dat doet die zijn hele leven al. soms nog wat wiebelig maar ook meer spelen wil die ook wanneer hij zin heeft want daar komt het weer nu ik vrij heb genomen om op hem te letten loop ik heel de dag met touwtjes en nepmuisjes achter hem aan en als die niet wil spelen denk ik oh nee, maar ja dan bedenk ik me wel katten spelen niet heel de dag daar ben ik wel mee gestopt ik werd gek van me zelf. maandag moet ik terug naar de dokter maar die doet zo somber met een vooruitblik van....

maar falkosan dat mag toch niet 2 kuurtjes achterelkaar?

en nellebel wat had flippie dan?
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door falkosan »

waarom mag dat niet? 2 kuurtjes achter elkaar? gebeurt bij mens en dier tegenwoordig wat vaker. want als het niet helemaal over is en er nog wat sluimert gaat het helemaal over nieuw beginnen en dan ben je weer terug bij af. er zijn tegenwoordig ook infecties die niet meer op bepaalde AB reageren en op een ander soort wel. dus heel belangrijk dat het echt over is.

succes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Kattenbella »

Is zijn oor nagekeken op oormijt, dit kan ook naar binnen slaan. Wel fijn dat het beter lijkt te gaan nu!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door nellebel »

onze flippie had FELV, net als onze sjefke (elkaar besmet).
als je zo onzeker wortd van je dierenarts moet je dat misschien eens bespreken of een andere zoeken. mijn eerste kat die ziek werd heb ik ook een heel gedoe gehad bij de DA. die reageerde altijd heel erg geschokt. hierdoor maakte hij mij ook paniekerig en angstig. dit ging 2 kanten op fout. enerzijds richtte hij zich maar op 1 ding en heeft hij de werkelijke oorzaak over het hoofd gezien met alle gevolgen van dien, anderzijds raakte ik compleet in paniek.
nu bij mijn nieuwe DA merk ik dat ik meer op hem vertrouw, hij luisterd naar mij, is eerlijk ook al is dat niet altijd fijn, maar vooral het feit dat hij mijn kat belangrijk vind (heb laatst verhaal gehoord van iemand wiens hond (herder van 2 jaar) een open beenbreuk had opgelopen. DA had gezegd laat maar inslapen, kost veel te veel geld, wordt toch niks, nou zo'n DA was mijn eerste)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

ben maandag op comtrole geweest met blacky, gewogen en hij was aangekomen niet veel maar toch wat.
de dokter liet blacky rondlopen en zei:
ik ben zeker positiver als de vorige keer, hij was alert reageerde op iedereen elk geluid mooie vacht want hij wast zich weer iedere dag.
ook sprong hij netjes de behandeltafel af en ging op onderzoek, rondjes lopen doet die haast niet meer het valt mij wel op dat die dit nog wel doet als die bijv. opgewonden is als die even in de tuin mag, of vogels ziet.
hij krijgt er nog een antibiotica overheen de dokter zei voor alle eventuele hartnekkige ontstekingen tegen te gaan ook nog voor 2 weken prednison gehad en dan daarna wil die dit gaan afbouwen. als met al kon mijn dag niet stuk. ik zei wel tegen de dokter het is nog steeds niet helemaal mijn blacky hij zei ja je moet het de tijd geven. hij bleef maar zeggen ziet er goed uit ik ben positief....
gisteren ben ik weer voor het eerst gaan werken toen ik thuis kwam lag blacky boven op bed te slapen pffff ik wilde spelen met hem maar hij wilde niet dan schiet de moed me weer in de schoenen.
maar ja toch als ik dan zo weer naar hem kijk denk ik nee het is niet goed.
maar ja.....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Dinky »

Tja als je zelf lekker in bed ligt te slapen heb je ook lang niet altijd zin om eruit te komen, zeker niet met dit weer (tenminste ik niet). Daar zou ik dus niet zomaar grote conclusies uit trekken ;)
Dat hij zichzelf weer iedere dag wast en daardoor weer een mooie vacht heeft is al een belangrijke vooruitgang ;) Net als dat hij niet meer zomaar rondjes gaat lopen.

Wel lastig dat je niet weet hoe lang het kan duren voor blacky weer helemaal de oude is omdat niet duidelijk is wat het nou precies is. Maar verlies vooral ook niet de positieve dingen uit het oog en geniet van iedere vooruitgang ;) Je zou natuurlijk altijd nog kunnen overwegen om naar een andere DA te gaan voor een second opinion. Misschien dat die wel kan vaststellen wat de oorzaak is (en de daarmee samenhangende verwachte termijn van genezing).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Femmel »

Onze Solo* had ook een middenoorontsteking en die kreeg 4 jaar geleden 8 weken Marbocyl waarmee het is over gegaan. Vorig jaar had hij weer een middenoorontsteking dus weer Marbocyl, maar helaas heeft het toen niet meer goed genoeg geholpen. Omdat hij al oud en ziek was hebben we hem met pijnstilling van de klachten af kunnen helpen, maar niet van de ontsteking.

Overigens had onze Solo* niet de "hersenverschijnselen" die Blacky heeft. Toen het op zijn ergst was, gaf hij wel enorm veel pijn op zijn schedeltje rondom zijn oor aan.

Wel zijn we door de DA gewaarschuwd dat hij deze hersenverschijnselen zou kunnen krijgen.

Houdt er rekening mee dat een middenoorontsteking behandelen met antibiotica een langdurige aangelegenheid kan zijn. Schiet niet in de stress als de dierenarts hem flink lang wil behandelen, eventueel zou je nog een pijnstiller kunnen vragen.

Beterschap met Blacky!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

we zijn nu heel wat maanden verder en blacky leeft nog maar helaas tis weer helemaal mis echt goed mis, hij valt om laat zijn plas lopen omdat die niet kan lopen heeft erge pijn aan zijn kop/oor, want we hebben weer foto's laten maken van zijn schedel en nu zien ze ter hoogte van zijn middenoor iets. ze zeggen waarschijnlijk vocht en ze zien een zwelling maar geen borafbraak.de ene kant is grijs en de ander kant is wit. dus volgende vrijdag een operatie. hij is totaal zijn evenwicht kwijt, en zo ziek veel pijn maar voorheen hield dexoral hem op de been (niemand wist immers wat die had) maat die mag die nu niet meet omdat die die operatie krijgen ben zo bang dat die die week niet doorkomt want hij is zo ziek reageert nergens meer op behalve als je aan zijn kopje zit dat doet pijn. de vorige foto's van vorig jaar was er namelijk alleen een sluiering te zien op de foto en zeiden ze dat is niks. maar nu zien ze duidelijk verschil.
kan blacky nou werkelijk zo instabiel zijn door een middenoorontsteking? ze dachten eerst een tumor in zijn hersens maar dan had die nu niet meer geleefd ik ben dit bericht ooit begonnen 26 september vorig jaar.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

graag een reactie wat denken jullie en wie heeft dit meegemaakt? zou die de week wel doorkomen zonder dexoral. ?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Kattebeest »

Heb zoiets (nog) niet meegemaakt en ook geen ervaring met dexoral.
Wil even op je berichtje reageren omdat het al laat is en weinig forumleden nog wakker zijn....

Je topic doorgelezen en wat een zorg om Blacky het afgelopen jaar. En een spannende tijd voor je, zo net voor de operatie. Heel veel sterkte en zal voor jou en Blacky duimen!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie