welk voer doen bij 2 verschillende rassen, binnenkatten
-
- Tijger
Re: welk voer doen bij 2 verschillende rassen, binnenkatten
ikwil die rc sterilised doen ! kan ik dat nu al geven? gizmo is gecastereerd en is 6/7 maand en caya is 3 maand en is nog niet geholpen, kan ik een klein zakje kopen en vast proberen? is t dan erg als caya er ook al wat van mee eet mocht dat per ongeluk gebeuren, dan ga ik die brokjes mixen met de kitten 36..
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
-
- Tijger
ik zie ook sterilised kitten !!!
zou ik die proberen? en mag caya er dan ook van eten? ik kan niet apart voeren, ze zijn gewoon samen als we weg zijn
zou ik die proberen? en mag caya er dan ook van eten? ik kan niet apart voeren, ze zijn gewoon samen als we weg zijn
- pearlsofpassion
- Tijger
Volgens mij kan dat geen kwaad.
Hier kregen de jongens ook al snel volwassen voer, omdat uit elkaar houden geen doen was.
Natvoer gaf ik dan wel kitten.
Hier kregen de jongens ook al snel volwassen voer, omdat uit elkaar houden geen doen was.
Natvoer gaf ik dan wel kitten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou RC sterilized volwassen doen. Kitten van 3 maanden kan prima volwassen voer eten als ze goed op gewicht is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
als ze goed op gewicht zijn, altijd de volwassen variant, net zoals dinie schrijft.
voor je het weet zijn ze moddervet op kittenvoer en dat is er moeilijk af te krijgen.
in kittenvoer zit veel meer energie/vet dan in volwassenvoer en verder dezelfde goeie stofjes.
voor je het weet zijn ze moddervet op kittenvoer en dat is er moeilijk af te krijgen.
in kittenvoer zit veel meer energie/vet dan in volwassenvoer en verder dezelfde goeie stofjes.
-
- Tijger
Ok nOu dan kan gizmo dat zowiezo met zijn 4,3 kilo !!! Maar dan hebben we Caya nog 3 maand en 1,5 kilo dierenarts zei prima op gewicht!
Kan ik ze dan beide sterilised geven ? Ondanks dat Caya nog niet geholpen is hè !
Dat ik haar dan bv in de avond wel kitten nat voer geef met wat brokjes die ik nog heb van kitten ?
Of kan zij dat zowiezo niet eten want ze is nog niet gesteriliseerd .
Kan ik ze dan beide sterilised geven ? Ondanks dat Caya nog niet geholpen is hè !
Dat ik haar dan bv in de avond wel kitten nat voer geef met wat brokjes die ik nog heb van kitten ?
Of kan zij dat zowiezo niet eten want ze is nog niet gesteriliseerd .
-
- Tijger
Ik lees bij jullie dat gewoon kan MAAr ook als Caya 1,5 weegs 3 maand is en nog niet geholpen is
Ja, dat is een goed plan. geef Caya uit de hand wat kittenbrokjes, totdat ze op zijn.
zodra ze gesteriliseerd is, heeft ze minder behoefte aan zo veel energie in haar voeding, vandaar dat er verschillende soorten zijn.
en als de da zegt dat ze prima op gewicht is, dan past haar gewicht bij haar uiterlijk.
het hangt per kat af hoe zwaar ie mag zijn. ook kwestie van bouw, de ene heeft veel zwaardere botten dan de andere, die heel licht gebouwd kan zijn. gewicht zegt niet alles.
en ze krijgt s avonds toch ook haar kittennatvoer, dus helemaal goed!
zodra ze gesteriliseerd is, heeft ze minder behoefte aan zo veel energie in haar voeding, vandaar dat er verschillende soorten zijn.
en als de da zegt dat ze prima op gewicht is, dan past haar gewicht bij haar uiterlijk.
het hangt per kat af hoe zwaar ie mag zijn. ook kwestie van bouw, de ene heeft veel zwaardere botten dan de andere, die heel licht gebouwd kan zijn. gewicht zegt niet alles.
en ze krijgt s avonds toch ook haar kittennatvoer, dus helemaal goed!
Goed bezig 
En zoals Adriana ook al zegt bevat sterilised minder energie zodat ze minder de neiging krijgen om te dik te worden (want die neiging kunnen ze krijgen wanneer ze zijn geholpen). Dat is het grootste verschil
Denk je er wel om dat ook gizmo dan eerst nog de kitten gemengd met sterilised krijgt zodat zijn darmen daaraan kunnen wennen voordat je helemaal overschakelt op sterilised?

En zoals Adriana ook al zegt bevat sterilised minder energie zodat ze minder de neiging krijgen om te dik te worden (want die neiging kunnen ze krijgen wanneer ze zijn geholpen). Dat is het grootste verschil

Denk je er wel om dat ook gizmo dan eerst nog de kitten gemengd met sterilised krijgt zodat zijn darmen daaraan kunnen wennen voordat je helemaal overschakelt op sterilised?
-
- Tijger
Ga ik doen !!! Bedankt mensen !!!! Ik ga haar gewoon de kitten laten eten want Snachts is zij toch nOg apart ( Jaa ik weet t is zielig naar ze miauwt nooit en het gaat goed zo als ze wat rustiger zijn kan t samen bij ons) dus Snachts krijgt ze bakje kitten voer en overdag dan gewoon wat gizmo eet en eind van de middag kitten nat voer!
Bedankt hoop dat ons dikzakje het accepteerde
Bedankt hoop dat ons dikzakje het accepteerde