poes plast op bank. Maar nooit op dezelfde plek:S

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
sabsem
Kitten

poes plast op bank. Maar nooit op dezelfde plek:S

Bericht door sabsem »

Hallo, Ik heb voor het eerst een poes, ze is 11 maanden oud en heb der ongeveer 5 weken.
ik heb bijna geen info over haar weten te krijgen dus moet haar zelf goed leren kennen.

Ze mag niet naar buiten en zit vaak met mij samen thuis. Als ik weg ben is er geen probleem.

Ze ging altijd netjes op de kattenbak (stond in de kamer ernaast , heb ik nu naast de bank gezet).
Maar ineens heeft ze op de bank geplast. ik dacht ok kan gebeuren, en laten we even naar de DA gaan. het is niet lichamelijk!

Maar nu heeft ze het 2 dagen achter elkaar gedaan en weer op 2 verschillende plekken op de bank.
De kattenbak verschoon ik op de dag, dus daar mag het niet aan leggen.
ook aandacht krijgt ze volgens mij genoeg en ze heeft zat dingen om erzelf mee te vermaken.
De kussen van de bank kan ik wassen dus de geur gaat er prima uit!

Wat nu??? iemand een idee, want ik weet het niet meer!!

HELP HELP
lidewij020
Panter
Panter

Re: poes plast op bank. Maar nooit op dezelfde plek:S

Bericht door lidewij020 »

Heeft de dierenarts urineonderzoek gedaan?
Hoeveel kattenbakken heb je? Bij een poes zou je twee bakken moeten hebben. Sommige katten willen niet op dezelfde kak plassen en poepen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Is ze wel gecastreerd - zo niet dan kan het een hormonale kwestie zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

dit is een poes/kitten van 11 maanden en dit is je enige katzel?
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Als de poes niet gesteriliseerd is dan kan ze krols zijn, ook zonder de typische kenmerken.
Bijna alle open indoor poezen die ik heb gekend werden vroeg of laat onzindelijk. Typisch is daarbij dat ze gaan wildplassen op dingen als sofa, bed, een stapel was, een rondslingerende jas ed. Meestal niet gewoon op de vloer of naast de bak bv.

Dus: Is ze gesteriliseerd?
sabsem
Kitten

Bericht door sabsem »

bedankt voor de reacties. nee ze is nog niet gesteriliseerd dat ga ik aankomende week proberen.
Urineonderzoek is gedaan. alles was goed. En ze is de enige poes die ik heb.
Ik heb 1 kattenbak, als het na de sterilisatie nog zo is dan ga ik inderdaad 2 bakken proberen.

Inderdaad merk ik verder niet saan de krolsheid mocht ze dat zijn.
Ik hou jullie op de hoogte!
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Hopelijk houdt het op na de sterilisatie, en die is sowieso het beste voor haar.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze 11 maanden oud is, kan je stellen dat, als ze nog niet krols is, ze het snel zal worden.
Altijd dus tijd voor sterilisatie.
Poezen kunnen ook 'stil' krols worden. Dan merk je er vrijwel niets van, en zeker niet als je er geen ervaring mee hebt.

Hopelijk stopt ze dan na sterilisatie met sproeien. Bij katers is dat namelijk niet altijd het geval, eens je te laat bent kunnen ze het nooit meer afleren. Ik weet niet hoe dat bij poezen zit.
Maar ik duim dat alles weer helemaal goed komt achteraf.
Een tweede bak lijkt me zowiezo geen overbodig luxe. Het hoeft geen of/of verhaal te zijn. ;-)
Gewoon een opbergbak, waar je die kan vinden, volstaat. Het hoeft daarom geen dure officiële kattenbak te zijn.
Ik heb 3 katten, en ik heb 2 'normale kattenbakken' die ik al had voor er 3 waren, en 1 grote onderkant van een konijnenkooi als voornaamste bak. Die heeft wel de inhoud van 4 of 5 bakken. Daar kunnen ze lekker in graven en is er plaats genoeg om vrij te bewegen, dat vinden ze wel fijn. ;-)
Die onderkant heb ik voor een steunprijsje bij een konijnenopvang overgenomen, zij krijgen de kooien vaak erbij wanneer een konijn afgestaan wordt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sabsem
Kitten

Bericht door sabsem »

ja ik ga zowiezo een tweede kattenbak kopen. en inderdaad hopen dat het na de sterilisatie over is.
Bedankt vvoor je reactie. Jullie horen wel of het gewerkt heeft. ;)
Plaats reactie