Katten en Koorts

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
SnoesenLilian
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 12:38
Locatie: Dordrecht

Katten en Koorts

Bericht door SnoesenLilian »

Hallo Allemaal,

ik heb een vraagje. Sinds afgelopen vrijdag heb ik er een tweede kat bij genaamd Droppy. Het is een echte drukte maker.

Nu vond ik haar gisteren erg warm aanvoelen vergeleken met onze andere kat Snoes. Ze had warme kussentjes (pootjes) en ze voelde gewoon warmer aan dan mijn andere kat. Nu deze ochtend voelt ze helemaal niet meer warm aan, maar gewoon normaal (denk ik)

Nu vroeg ik mij af hoe je kan merken of een kat koorts heeft?

Ik denk zelf dat Droppy oververhit was van het spelen, aangezien ze nu niet meer warm aanvoelt. Wat denken jullie?

Alvast bedankt.
Groetjes van Snoes, Droppie en Lilian
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten en Koorts

Bericht door Adriana »

de normale temp van katten is 38 - 38,5 graden.
tempen is de enige oplossing om te weten of een dier verhoging heeft, er zijn baby oorthermometers maar dat werkt bij een katzel niet geweldig. het beste is een paar keer te tempen als je zeker weet dat alles in orde is en die waardes aanhouden voor standaard.
er zijn maar weinig baasjes die katten rectaal tempen (met heel veel glycerine..) want katten zijn daar niet dol op.. en bij de dierenarts staan ze het dan nog wel toe maar thuis ..

als droppie zich behoorlijk heeft ingespannen dan voelt ze warmer aan, dan is bij mensen ook zo. alleen kunnen die zweten en katzels kunnen dat alleen via voetzooltjes, dus die zullen af+toe wat warmer aanvoelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Katten en Koorts

Bericht door mittenslief »

een kat die koorts heeft speelt meestal niet en is echt ziek
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
SnoesenLilian
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 12:38
Locatie: Dordrecht

Re: Katten en Koorts

Bericht door SnoesenLilian »

Dankjullie voor de reacties.

Ik dacht ook niet dat ze echt ziek was, want ze speelt zo veel. Maar ik wilde het toch voor de zekerheid weten. :)
Groetjes van Snoes, Droppie en Lilian
Plaats reactie