Help aub. Wie weet dit.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Help aub. Wie weet dit.

Bericht door daisyholt »

Lieve mensen.

Op 14e is mijn moederpoes van 2 kittens bevallen. De kittens waren erg kout. in de loop van de dag. Heb op dierenarts advies moeten meten, en er kwam 32 en 33 graden uit. Ben met Kittens en moeder poes naar de dierenarts gegaan, Omdat ze een laag tempratuur hadde en het bleef, Ondanks de kruiken.. Gistren toen ik naar bed wou gaan lage er 2 kittens in me bed. Onder de deken. We hebben ze telkens terug gezet in de werp doos. denk wel stuk of 30 x na ander half uur gaf moeder poes het nog niet op. En pakte de kitten en lechte die weer in me bed onder de deken. We hebben dit maar gelaten. en mijn vriend is op de bank gaan slapen. (vanavond op het logeer bed ) Vanacht om 6 uur kreeg ik een kitten tegen me aan gedrukt door moederpoes. Ik wou de kitten terug leggen. Maar merkte dat de kitten slap was. En niet ademde. Heb per direkt de dierenarts gebeld. de kitten was net overleden, voelde nog warm aan. De dierenarts vertelde mij dat het kan zijn dat asreal mijn hulp wou. om het beesje te laten leven of zo. ze likte hem hellemaal af. vond dit zo erg om te zien. En vind het ook ontzettend erg dat die is overleden.. wij gaan de kitten netjes begraven morgen. Nu leef er nog een kitten. die woog met zijn geboorte 99 gram.en nu 89.. Ik belde de dierenarts weer op en vertelde dit. Die zij ook om de 4 uur bij voeden.dus dit doen we. Uit eindelijk woog de kitten vandaag na de voeding nog maar 85.. dus weer gebeld naar de dierenarts en die zij ook nu om de 2 uur gaan voeden. Asrael is een super lieve moeder. ze lik de kitten af. maar ze is zo eigenwijs dat ze niet blijf leggen als de kitten aan de borst gaat. als het haar te lang duur gaat ze er vandoor. verder doet ze alles voor de kitten. vandaag ook meerdere keren geprobeerd kitten weer in de bak te zetten. werk nog niet.. ze pak het kittentje op en gaat weer op me bed leggen onder de deken's.. Graag zou ik advies willen ivm het tempratuur die telekns daald als de kitten onder me deken weg is met kruik. nu is die 36.1 graden. maar als ze buiten me deken leg is het weer 33. En waarom gaat mama poes niet rustig leggen met voeden. als k me slaapkamer deur dicht doe woord ze ook gek en gaat ze in me deur klimmen en mauwen tot ze naar binnen kan. ze zet de kitten dan goed onder de deken. en gaat zelf weg... en dan blijf ze ook gewoon weg.. loop ze in de woonkamer rond. ben benieuwd of mensen iets weten. Ik zou dezen kitten niet kwijt willen. dus dan maar om de 2 uur voeden ben zo bang dat dezen ook overlijd..

Afbeelding Dit is de kitten die nog leeft.

Afbeelding Dezen is overleden :-(

Wie kan mij aub helpen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door Adriana »

het goede nieuws is dat moeder Asrael op een natuurlijke manier is bevallen. maar ze heeft geen band met dit nest.. moeilijke zwangerschap, moeilijke bevalling, .. wie weet.
het kan ook zijn dat de moeder al lang weet dat haar babies niet levensvatbaar zijn.. moederpoezen leggen vaker zwakke jonkies apart en die overlijden dan ook vrij snel..
wat lief dat jullie proberen dat twee jong te redden en wat lief dat Asrael dat jong onder de dekens tegen jou aanlegt.. ergens heeft ze kennelijk toch wel het besef dat het daar warm is..
je kunt moederpoezen denk ik, niet dwingen voor hun jonkies te gaan zorgen en het zal heel erg moeilijk zijn om dat tweede jong er zelf door te slepen..
wat een aardig dierenarts om je midden in de nacht nog raad te geven!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door paasnini »

Heb je Nutridrops? En helpt het misschien een dekbed bij mama in de doos te leggen met kruik.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door Adriana »

hoe is het nu? leeft het andere kitten nog?
en hoe is het met Asrael? die kan wel wat krachtvoer gebruiken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door daisyholt »

Hey Adriana.

Met asrael is alles in oorde. Ze eet speel ga zo maar door. Ze krijg nog steeds kittenvoer. En ze kan ook de andere brokken pakken. Ook krijg ze de melk die we aan de kitten gaven.
Helaats is vanmorgen toen ik half 7 wakker werd de 2e kitten ook overleden. Ondanks dat de kitten van mij om de 2 uur voeding kreeg. in een spuitje. Asraael bleef de kitten onder me debbed verstoppen en lach er soms bij. wat de redn is dat de kitten overleden is ikk heb geen iedee. ik vind het zo erg dat ze overleden zijn. Gelukkig zoekt asrael niet veel. Wij hebben hier een kitten van 9 weken ong. en met die lech ze nu heel de dag samen. en verzorg hem enz. Dus ze zal wel die kitten ook als haar kind zien.
Dierenarts dagelijks aan de lijn gehad in het weekend. omdat ze graag wouden weten hoe het ging. dus vanmorgen het slechte nieuwes over de 2e verteld. Wij zorgen dat asrael binnen blijft. en zodra het mag laten wij haar helpen. Wil niet weer kittens die dan allemaal overlijden. je bouw een band op met een beesie als je dat zelf om de 2 uur voed dus doet me ook echt pijn dat die overleden is. gelukig is asrael er goed onder.

bedankt dat je mijn reakties heb gegeven. ben je dankbaar

gr daisy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door Adriana »

dat is een verdrietige afloop en Asrael heeft zich opmerkelijk genoeg dat andere kitten toegeeigend. wat voor dat kitten wel prettig is...
jullie hebben er alles aan gedaan maar doorgaans is het onbegonnen werk met zulke heel erg jonge kittens. gelukkig gaat Asrael goed en wordt ze binnenkort gecastreerd, daar dan dus geen zorgen meer over! en graag gedaan hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Help aub. Wie weet dit.

Bericht door daisyholt »

Ja nog een paar weekjes en dan mag ze geholpen worden, Bedankt

gr daisy
Plaats reactie