Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Hoi Natasja en Wendy

Ik heb precies dezelfde bak als jij Natasja, heel toevalling want ik wist niet meer welk merk het was!! Ik vind deze bakken ook fijn omdat ze zo hoog zijn en er lekker veel vulling in kan. Helaas is deze dus poreus geworden en durf ik het niet aan om weer van dit merk een bak te kopen, heb er nog 1 staan precies dezelfde en ik vraag me af wanneer die begint met lekken :-|
Gebruik jij ze met deurtje? Ik heb inderdaad een tijdje pee wee bakken gebruikt; daar was ik op het laatst niet meer zo tevreden over.

Wendy super zeg dat je al 14 jaar lang dezelfde bak gebruikt en er niks van te zien is dat hij al zo oud is! Dat is nog eens kwaliteit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lovecat »

Ik heb precies dezelfde bak als jij Natasja, heel toevalling want ik wist niet meer welk merk het was!! Ik vind deze bakken ook fijn omdat ze zo hoog zijn en er lekker veel vulling in kan. Helaas is deze dus poreus geworden en durf ik het niet aan om weer van dit merk een bak te kopen, heb er nog 1 staan precies dezelfde en ik vraag me af wanneer die begint met lekken
Gebruik jij ze met deurtje? Ik heb inderdaad een tijdje pee wee bakken gebruikt; daar was ik op het laatst niet meer zo tevreden over.
:lol: Zul je altijd zien. Ik kan natuurlijk ook weinig aanraden omdat ik pas sinds 2 jaar kattenbakken heb... Ik zal eens in de gaten houden wanneer de mijne het gaat begeven... :-o Alhoewel het hier waarschijnlijk minder hard gaat met minder katten, hoe lang heb jij die bak dan gehad voordat hij het begaf?

Ik zit me nu ook af te vragen in hoeverre het soort kattenbakvulling invloed kan hebben op (het materiaal van) een kattenbak?
Ik heb trouwens het deurtje er meteen uitgehaald, ik snapte niet zo goed waar dat dan voor diende, behalve dan mijn katten een klap tegen hun billen geven als ze erin en uit gaan en dat ze in hun eigen stank zitten...

Succes met de zoektocht naar een betere bak!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Dank je Natasja, ik heb hier nog zo een staan en ben nu ook benieuwd hoelang deze het gaat doen ;-) Hij is nog vrij nieuw Ik denk wel dat het van invloed is wat voor vulling je gebruikt, kan me niet voorstellen dat hij met houtkorrels poreus kan worden ;-)
Ik heb er ongeveer 5 jaar meegedaan, met tussenpoos van een jaar toen ik pee wee's gebruikte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Na een paar maanden nu classy cat gebruikt te hebben ben ik meer dan tevreden. Wat een fijn spul zeg. Zodra je de bak weer uitgeschept hebt is ie eigenlijk weer zo goed als schoon. De plasklonten en ontlasting zijn perfect door dit grit. Enige nadeel is dat de steentjes wat fijner zijn en daardoor blijft er iets meer aan de pootjes hangen. Maar ach dat is niet het ergste. Moet me nu gewoon nog even verdiepen in goeie matjes voor de bakken!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb bij Zooplus een soort hok gekocht waar een kleine kattenbak in kan, in wit en bruin. Ze hebben 'm ook een maat groter, goed kijken welke je besteld dus. Ik heb de kleinste maat, met een kleine hoge bak en een matje er in. Deurtje dicht en het lijkt net een bijzet tafeltje ;-) Vannacht gaan we zien of de silicaat korrels er in blijven.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Das een goeie tip. Hoewel ze hier toch het meest houden van de open bakken. Ik heb nog één dichte kattenbak, maar daar het deurtje toen uitgehaald want daar wilden ze niet door. En meestal als ze daar op gaan dan steekt hun koppie naar buiten.
Ben benieuwd wat jouw ervaringen straks zijn met het hokje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »


Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Wel een erg leuk huisje!! en geen klep in het huisje zie ik?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

Nee, geen klep, er zit een gat in het deurtje waar ze door naar binnen kunnen. Binnen is het gewoon een soort hondenhok :eshifty: Misschien is voor jouw katten een maat groter prettiger....? Kun je er ook een grotere bak in kwijt.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Ik zie geen bruine erbij staan...klopt dat?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kap/254246

Dan moet je de grote hebben, de kleine is er alleen in het wit. We zijn er super blij mee, de overloop ziet er veel netter uit. Als ik de volgende keer de bak minder vol doe zullen er nog minder korrels uit vliegen :edance:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Dank voor de link. Hij is me nu nog een beetje te duur. Maar het zou voor in mijn woonkamer wel een goeie oplossing zijn. Heb nu een bak onder een bjizettafel staan. Ik hou em in gedachten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik had 'm nog met de summersale korting, scheelde 20%!!! Vond 'm eerst ook te duur, maar door deze actie + spaarplan scheelde het €15.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Ik heb zelf zo'n huisje gemaakt: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=660 Kostte nauwelijks wat.

En ik zweer ook bij Classy Cat, al is het een plakzooitje wanneer Cochi op de bak is geweest want hij plast grote hoeveelheden, dekt niet toe en plast altijd in een hoek en dan droogt het nauwelijks. Maar verder het beste grit wat ik tot nu toe gehad heb!
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Rosalie123 »

http://www.zooplus.nl/shop/specials_hui ... que=HTML91
Het kattenhuis voor je bak is vandaag tot 15 uur in de aanbieding!! van 109 voor maar 54 euro!
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie