Vraag over mijn binnenkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
phoebe1983
Kitten

Vraag over mijn binnenkat

Bericht door phoebe1983 »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb me aangemeld omdat ik een vraag heb. (en wie weet is deze forum zo gezellig dat ik hier blijf hangen ;-) )

Ik heb een hele lieve en leuke kat, genaamd Phoebe.
Omdat ik eerder in een appartement heb gewoond is ze altijd binnen geweest.
Ze is nu 7 jaar.
Mijn vriend woont buitenaf.
Omdat ik vaak hoor dat binnenkatten hoop te kort komen dacht ik, misschien kan ik mijn kat af en toe buiten laten lopen. Wel 's avonds en 's nachts naar binnen, maar desnoods als ik thuis ben, dat ze even naar buiten kan.
Maar ik ben zo bang dat ze in paniek raakt en weg loopt en dan niet meer terug komt.
Mijn vriend heeft een ren gemaakt buiten, heel lief natuurlijk en ze vind het ook leuk, kijken en luisteren naar vogels. Maar ze kan niet bv jagen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Als het niet verstandig is, blijft ze lekker binnen en kan ze overdag als ik er ben de ren in.

Alvast bedankt voor jullie tijd :smile:
Adriana

Re: Vraag over mijn binnenkat

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! er is hier erg veel informatie in de diverse topics en er zijn enthousiaste meedenkers, dus wie weet..
wat lief dat je vriend een ren heeft gemaakt.
ik weet niet of binnenkatten zo heel erg veel te kort komen en dat wordt dan gecompenseerd door het feit dat het veel veiliger binnen is en ik denk dat de gemiddelde leeftijd van een binnenkat fors hoger ligt dan die van een buitenkat.
ik denk dat je terecht zorgen hebt dat ze de weg kwijtraakt, aangevallen wordt, overreden of vergiftigd wordt, binnengesloten raakt en zo en zo..
laat haar achter een speelgoedmuis aanjagen of een led-lichtje/laserpointer in een muis. of een kurk aan een touwtje of een bosje veren of noem maar op..
denk je nu echt dat ze na 7 jaar verdrietig is omdat ze nog geen muis heeft gevangen of een vogeltje?
en mensen zeggen zo veel, vaak zo heel erg veel..
je kunt haar wennen aan een tuig en haar dan buiten laten maar ik ben bang dat ze de gierende griezels krijgt en zo gauw als het kan weer naar binnen wil..
is ze gechipt?
phoebe1983
Kitten

Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Je heb ook gelijk. Ben ook bang voor wat ze gaat doen als ze buiten vrij rond loopt.
Ze is inderdaad gechipt. Ik heb zo'n muis aan een hengel, vind ze leuk. Heb ook een laser lampje maar daar doet ze niets mee.
Ze is blijer met een prop papier haha.
En in de ren is ze toch ook buiten.
Ik heb haar keer aan een tuigje gedaan en wilde op het balkon zitten. Maar mevrouw vond het niets haha. Nagels in mijn benen en weer zo snel mogelijk naar binnen. In de ren gaat dan nog het beste buiten.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Een ren is de perfecte oplossing voor als je je kat toch het buitenleven wilt aanbieden, maar geen risico's wilt lopen zoals weglopen, ongeluk, vergiftiging. Ik heb mijn tuin afgezet en ik vind het helemaal prima zo voor ze.
Begrijp ik goed dat je bij je vriend nu woont? Een binnenkat weet niet wat ze mist en als je thuis genoeg speeltjes e.d. en haar veel aandacht geeft komt ze echt niks tekort hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
phoebe1983
Kitten

Officieel woon ik niet bij mijn vriend,ik heb nog mijn eigen woning. Maar ik ben er eigenlijk elke dag, daarom is Phoebe nu ook bij mijn vriend.
Ik ben ook bang voor haar reactie als ze in een keer buiten vrij rond loopt. Moet er niet aan denken dat er iets met haar gebeurt.
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Die ren lijkt me een prima oplossing. Je hoort zoveel verhalen van katten die zoekraken, weglopen, gewond raken, aangereden worden... Denk er ook aan dat een echte buitenkat het heel moeilijk zal vinden om weer binnenkat te worden. Mocht je nog eens verhuizen en ze kan daar niet naar buiten kan ze daar last van krijgen.
Hoe groot is die ren?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
phoebe1983
Kitten

Buiten is de ren 4 bij 4 meter en ong 2 meter hoog. Daarbij kan ze ook naar binnen en die ren is even groot. Daar staat een krabpaal.
De ren zit aan zijn schuur, hij heeft wat stenen eruit gehaald zodat ze dan ook naar binnen kan.
Mijn vriend is wel een schatje hoor, hij heeft niets met katten, maar hij probeert het zoveel mogelijk naar haar zin te maken :-)
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk niet dat Phoebe het ermee eens zou zijn zomaar los gelaten te worden.
Als ze al 7 is en dat nooit gekent heeft, is dat voor haar vast nog enger dan voor jou.
Dus laat haar maar lekker veilig in de ren. Daar kan haar niets overkomen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
phoebe1983
Kitten

Jullie hebben ook gelijk :)
Ik laat haar lekker binnen en in de ren.
Allemaal bedankt voor jullie reacties :)
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Wat geweldig dat ze zo'n grote ruimte heeft! Ze boft maar! en jij ook met zo'n vriend!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
phoebe1983
Kitten

Ja, ben er ook heel erg blij mee! :-D
En Phoebe ook, geloof ik ;-)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Dat is echt super wat je vriend gedaan heeft. En geloof me voor Phoebe is dit weer een fantastische ruimte erbij! Kan ze dan vanuit de ren ook naar binnen in huis? Dan was het helemaal fantastisch geweest natuurlijk! Maar zo kan je haar toch even een buitenluchtje laten scheppen. En ook fijn dat er een binnenren is(zeker als ze vanuit de ren niet in huis kan)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
phoebe1983
Kitten

Nee dat kan helaas niet. Ik doe haar aan het tuigje en loop dan met haar naar de ren. Dat was wel helemaal geweldig geweest als dat wel zou kunnen.
Plaats reactie