Ik wordt gek van mijn kat!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
angie_jt84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2011 21:54

Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door angie_jt84 »

Ik heb een hele lieve kitten van bijna 6 maanden. Heel knuffelig en aanhalig.
Nu is het sinds een paar dagen dat als ik slaap ik gek van jaar wordt. In het begin wilde ze elke keer in de nacht mijn handen likken. Die verstopteik dan en dan ging ze weg. Nu niet meer. Ze ligt mijn gezicht,armen ,benen om gek van te worden. Ze likt zelf mij pyama. Ze probeert onder de dekens te komen melkt ook ineens en dat houd ze heel lang vol.
Ik duw haar nu elke keer van bed. Slaapkamer deur dicht gaat niet want ik heb een studio.
Ik heb gedacht misschien is ze krols maar alles wat mijn andere poezen hadden heeft zij niet.
Zoals kont omhoog en al dat soort dingen. Wie o wie heeft tips?
O ik heb haar vanwege omstandigheden met mama wel al vanaf 7 weken kan dat er iets mee te maken hebben?


Groeten angela
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door mittenslief »

niet elke poes vertoont dezelfde sympomen hoor met krolsheid, gezien de leeftijd zal het goed kunnen dat ze krols is, en anders mist ze een kattenvriendje
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Chiquita98 »

Nee geen tips voor een kitten wat gewoon lekker kattengedrag vertoont. Elke kat is weer anders. Ik heb hier ook zo'n likkerd. Lekker laten gaan en gewoon negeren. Tja en als je een studio hebt en een kat dan zul je je hierin toch moeten vinden. Ze wil gewoon aandacht. Als je hier het forum leest dan lees je ook veel dat een kitten alleen veel meer aandacht vraagt van het baasje dan wanneer je gezellig 2 kittens hebt. Die ravotten dan meer met elkaar.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
angie_jt84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2011 21:54

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door angie_jt84 »

Ik heb trouwens wel een dame erbij die ook nog erg speels is dus daar hewft ze ook veel lol mee.
Misschien is ze dan toch wel krols. Ik zal het in de gaten houden en er maar van genieten.
Vind het namelijk wel aandoenlijk alleen snachts erg vervelend. Maar goed daar moet ik dan maar aan wennen.
Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Chiquita98 »

Ja dan kan het krolsheid zijn. Hoe oud is de ander dame? Je zou ze kunnen laten helpen nu hoor. Als ze niet krols is hoeft ze dit dan ook niet mee te maken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
angie_jt84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2011 21:54

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door angie_jt84 »

O oke mij was verteld dat ze eerst 1 keer krols moesten zijn geweest.
De andere dame is inmiddels net 4. Maar gedraagt zich nog als een kitten haha.
Wij spelen ook heel veel met de jongste. We dachten haar dan rust te geven maar ze wil altijd meedoen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind dat echt een ouderwetse misvatting. Want wat voor voordelen heeft het voor de kat om eerst krols te worden? Geen! Er zijn wel nadelen, namelijk dat ze zich anders gaat gedragen en graag gedekt wil worden en dit dus niet gebeurd. Hoe zielig is dat? Ze heeft nu de perfecte leeftijd ervoor met 6 mnd. Als ze wel krols is dan weet ik niet of de da de ingreep dan wil doen. Volgens mij moet er dan toch gewacht worden. Maar dat weet ik niet...
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
angie_jt84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2011 21:54

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door angie_jt84 »

Ik ga zo gelijk even bellen. ;)
Cerna

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Cerna »

Chiquita98 schreef:Ik vind dat echt een ouderwetse misvatting. Want wat voor voordelen heeft het voor de kat om eerst krols te worden? Geen! Er zijn wel nadelen, namelijk dat ze zich anders gaat gedragen en graag gedekt wil worden en dit dus niet gebeurd. Hoe zielig is dat? Ze heeft nu de perfecte leeftijd ervoor met 6 mnd. Als ze wel krols is dan weet ik niet of de da de ingreep dan wil doen. Volgens mij moet er dan toch gewacht worden. Maar dat weet ik niet...
Sorry, maar het klopt niet dat een kat zich anders gaat gedragen wanneer je de eerste krolsheid afwacht. Alleen Noa en Milka heb ik met 8 maanden laten castreren (zijn dus niet krols geweest), bij de andere katten heb ik altijd na de eerste krolsheid laten castreren en ik merk geen verschil in gedrag.
Het enige bezwaar wat ik kan bedenken is dat je het risico loopt dat de poes ontsnapt en je met een nestje komt te zitten. Maar wanneer dat risico er absoluut niet in zit, dan zou ik niet weten waarom je al zo vroeg zou castreren.

Een poes wordt niet gecastreerd wanneer ze krols is, maar direct daarna. Dus zodra ze krols is, kun je alvast een afspraak maken.

Ik ben geen voorstander van vroeg-castratie bij poezen. Zo'n zware ingreep in zo'n klein lijfje, narcose, pijnstilling. Ik vind het niets. Laat ze eerst maar eens bijna volgroeid zijn.

Ik heb ook een likkat. Ze is inmiddels 13, maar komt nog steeds iedere avond onder de dekens, pootjes om mijn hals en dan maar spinnen en likken. Zooo knus!
Zij was een flessenkat en heeft dus nooit kattenmoederlijke liefde gekend.
puckensnoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2012 12:51

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door puckensnoes »

hoi,
Ik heb ook twee kittens van 4 maanden die al met 8 weken bij mij waren en de een die likt en speent ook nog heel erg graag,de ander is heel rustig en vind het allemaal wel goed,ook als ik ze in het kattenhuis doe vind die ene dat helemaal niet zo leuk en die wilt het liefst in de tuin rond lopen,de ander gaat spelen en lekker op een verhoging liggen,ik denk dat iedere kat zijn eigen ik heeft toch? groetjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Chiquita98 »

Cerna schreef: Sorry, maar het klopt niet dat een kat zich anders gaat gedragen wanneer je de eerste krolsheid afwacht. Alleen Noa en Milka heb ik met 8 maanden laten castreren (zijn dus niet krols geweest), bij de andere katten heb ik altijd na de eerste krolsheid laten castreren en ik merk geen verschil in gedrag.
Het enige bezwaar wat ik kan bedenken is dat je het risico loopt dat de poes ontsnapt en je met een nestje komt te zitten. Maar wanneer dat risico er absoluut niet in zit, dan zou ik niet weten waarom je al zo vroeg zou castreren.

Een poes wordt niet gecastreerd wanneer ze krols is, maar direct daarna. Dus zodra ze krols is, kun je alvast een afspraak maken.

Ik ben geen voorstander van vroeg-castratie bij poezen. Zo'n zware ingreep in zo'n klein lijfje, narcose, pijnstilling. Ik vind het niets. Laat ze eerst maar eens bijna volgroeid zijn.
Een kat die krols is vertoond toch krols gedrag???? Ik ben wel voor vroeg-castratie. Dat gebeurd ook hier in het asiel. Geen gedonder dat katten die geadopteerd zijn door hun nieuwe baasjes weer nestjes krijgen. Maar goed dat is een andere discussie.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door castratenkoor »

Het is voor de poes veel minder ingrijpend als ze voor de eerste krolsheid wordt gecastreerd. Hormonen die eerst onnodig door het lijf gieren worden de nek omgedraaid.
Het is echt achterhaald eerst een krolsheid af te wachten.
Onnodig risico op zwangerschap en onnodig het verschil voor de poes eerst met en dan zonder hormonen door het lijf.
Als je de krolsheid voor bent weten ze niet wat ze missen.

Ik heb een keer een poes van anderhalf van iemand overgenomen, die al meerdere keren krols was geweest. Na de castratie was ze heel erg veranderd, dat is nooit meer goed gekomen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door lidewij020 »

Vroegcastratie wordt steeds meer gedaan en heeft veel voordelen, zie: http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... castratie/
Let er wel op dat je een dierenarts hebt die hier ervaren mee is.

Zou je de poes niet een tutteldoekje of speentje kunnen geven, zodat ze daar haar likbehoeftes op kan botvieren ipv op jouw gezicht? Ik kan me voorstellen dat dat likken vervelend is als je wilt slapen. Veel katten houden van fleece en pluche achtige stoffen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Cerna

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Cerna »

Chiquita98 schreef:Een kat die krols is vertoond toch krols gedrag????
OK, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat een kat die een keer krols is geweest een andere kat wordt (zich anders gaat gedragen) na de castratie dan voor de castratie en dat dat met een kat die nog nooit krols is geweest niet gebeurt. En dat heb ik nooit gemerkt.
Een krolse kat vertoont inderdaad ander gedrag. :lol:

Ik weet dat vroegcastratie (zelfs met 3 maanden!) steeds vaker voorkomt, maar ik zal wel van de oude stempel zijn en heb nooit nadelen ondervonden (behalve slapeloze nachten :icon_shifty: ) van castreren na de eerste krolsheid.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ik wordt gek van mijn kat!

Bericht door Chiquita98 »

Neeeeee hoor Annet :lol: Ik doelde inderdaad op het gedrag van de kat die krols is!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie