Blaasontsteking

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
sanderendiana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2012 17:35

Blaasontsteking

Bericht door sanderendiana »

Onze kater Timo van anderhalf jaar oud, is vorige week zondag t/m dinsdag opgenomen geweest bij de dierenarts, voor blaasverstopping. Hij is gedialiseerd en 48 uur lang gespoeld. hij lijkt weer de oude Timo die hij was. eet goed drinkt goed speelt weer veel. maar hij blijft maar kleine beetjes plassen.

Weet iemand hoelang dat kan duren.

Sander en Diana
Een kat is vaak je beste vriend.

Mijn grootste vriend Elvis 9 jaar
Mijn kleine vriend Timo 1.5 jaar
Mijn oude vriend Tommie. Helaas overleden
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Blaasontsteking

Bericht door mittenslief »

ohhh zeg wat hebben jullie geluk gehad, mijn ollie heeft zoiets jammer genoeg niet overleefd, ik weet niet of dit nog normaal is maar ik zou gewoon even de dierenarts bellen als ik jouw was.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sanderendiana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2012 17:35

Re: Blaasontsteking

Bericht door sanderendiana »

Wat erg van ollie.
Wij zijn vorige week zaterdag naar de dierenarts geweest, die gaf Timo pijnstillers en iets tegen de kramp. Zondag zijn we naar een anderre dierenarts geweest, die voelde aan zijn blaas. hij schrok zich kapot. hij gaf hem gelijk narcose om hem zijn blaas te kunnen legen en spoelen. als we een dag hadden gewacht washij er niet meer geweest.


sander
Een kat is vaak je beste vriend.

Mijn grootste vriend Elvis 9 jaar
Mijn kleine vriend Timo 1.5 jaar
Mijn oude vriend Tommie. Helaas overleden
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: Blaasontsteking

Bericht door diane007 »

hebben ze gezien of hij gruis heeft,zo is het bij Rusty ook begonnen en al geluk dat ik de penisamputatie gedaan heb,is helemaal er door en geniet van zijn plasje nu.Zeker kijken of er gruis aanwezig is
sanderendiana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2012 17:35

Re: Blaasontsteking

Bericht door sanderendiana »

Timo Lijkt nu, 10 dage nlater een beetje pijn te hebben bij het springen. hij eet gewoon en drinkt ook.

Ik mag gewoon aan zijn buikje komen en er zachtjes in knijpen. '
zijn plasjes blijven ook klein...
is dat normaal
Een kat is vaak je beste vriend.

Mijn grootste vriend Elvis 9 jaar
Mijn kleine vriend Timo 1.5 jaar
Mijn oude vriend Tommie. Helaas overleden
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Blaasontsteking

Bericht door artemis »

Als er een verstopping was dan was er hoogstwaarschijnlijk gruis. Blaasgruis gaat dikwijls gepaard met een -ontsteking. Werd de urine onderzocht en wat was de diagnose? De oorzaak van blaasgruis wordt niet weggenomen met enkel een spoeling en een blaasontsteking behoeft antibiotica.
Plaats reactie