Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

bij k/d brokjes is me het laatste half jaar opgevallen dat er opmerkelijk verschil zit in de 'vet'heid van de brokjes. soms is een zak heel plakkerig en vettig en soms helemaal niet. de geur verschilt ook maar dat is zo ongeveer bij ieder voer-batch zo.
als nierbroks te warm worden bewaard (bij Zpls, fabrikant of ds) dan worden de vetten ranzig en dan is het ook afgelopen met de eetlust.
afgelopen jaar een forse aanvaring gehad met Sanabelle en ook de htk-natvoeren kunnen enorm van 'smaak' verschillen. vaak als hier iets erg goed valt probeer ik onmiddellijk van dezelfde batch er nog bij te kopen maar dat doe je dus niet met 2 kg zakken brokjes, dat is altijd een gok.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

kansarmedieren schreef:Net de dierenarts gesproken het gaat goed met liesje ze eet nog niet zelf. Maar ze eet zo van het spuitje dwangvoeren hoeft dus niet maar het voor haar neus houden en spuiten. Morgen gaan ze bloedwaardes weer meten, dierenarts zei nog dat het kan dat ze niet vanzelf eet omdat ze bij hun in een hok zit..
Dus morgen komt ze weer thuis en als het nodig is ga ik spuitje voeren, heb het veel vaker gedaan bij zike katten dus dat moet geen probleem zijn.

Bedankt voor de tips om het voer fijn te krijgen en eventueel de spuit te bewerken. Ik hou jullie op de hoogte.

Fijn voor je dat ze lekker naar huis mag en voor Liesje ook natuurlijk lekker in haar eigen omgeving.
Vette Knuff voor Liesje morgen!!!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Liesje is weer thuis en haar nierwaardes zijn weer binnen de normale waarden. Ureum 9.3 crea 202 en Phos 1.57 wat een opluchting ze eet ook weer haar brokjes als het nodig is kan ik haar bijvoeren want ze is natuurlijk wel flink afgevallen. Over een maand weer voor controle en dan kijken of het stabiel blijft. Maar ik ben hier zo blij mee ik vreesde al het ergste maar gelukkig niet :grin: :grin:
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Zo hee wat goed en fijn heerlijk voor jou en vooral voor Lies. En wat een mooie waardes
:edance: :edance:

Weet je ook waarom lies in een keer zo hoog is gegaan of is dat altijd gis werk?
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Even vraagje voor degene die Trovet Renal & Oxalaat blikvoer geven.
Kan iemand kijken op het blikje of er ook K-citraat erop staat als ingriedenten evt als de procent op staat zou ik ook willen weten dus niet op de brok want die heb ik het gaat dus om de natvoer.

Alvast bedankt!!!!
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Picasso »

Hallo,
Picasso is een gecastreerde kater die 8 jaartjes oud is geworden afgelopen april.
Op 27 augustus nam ik hem mee naar de dierenarts omdat hij al een paar dagen mankte op zijn voorpootje.
We zijn sinds vorige maand verhuisd dus het was zijn eerste bezoekje bij de nieuwe dokter. De DA kon niets vinden en omdat Picasso nog goed at en dronk heeft hij een spuitje gekregen tegen ontstekingsverschijnselen en heb ik een siroopje meegekregen dat ik een week mocht doorgeven.

Hij werd gewogen en woog al 8 kg 400 gram dus kreeg hij ook dieetvoeding mee. Picasso is wel wat te zwaar maar het is ook wel een grote kat die toch 6 a 7 kilo mag wegen.
Twee dagen later mankte hij niet meer en leek zijn oude zelf terug te zijn.

Nu op Zaterdag 1 september begon hij over te geven, maandag at hij niet meer en dinsdag zijn we dan terug naar de DA gegaan waar ze voorstelde om bloed te trekken. Dit ging echter niet zonder slag of stoot, en ze heeft hem uiteindelijk moeten verdoven. 3 spuiten, en drie kwartier later was hij eindelijk suf genoeg om bloed te kunnen nemen zonder de DA’s ogen uit te krabben.
De dag erna kwam het telefoontje waarvan ik nog steeds niet goed ben. Picasso leed aan nierfalen.

Dit zijn de waarden van 6 september :

Nierfunctie
BIOCHEMIE
Ureum + 195 37 - 66 mg/dl
+ 32,47 6,16 - 10,98 mmol/L
Creatinine ++ 9,98 0,50 - 1,50 mg/dl
++ 882,2 44,2 - 132,6 μmol/L

De DA stelde speciale niervoeding voor en Ipaktrine en eventueel een infuus. Afgelopen donderdagmorgen heb ik hem binnengebracht en ben hem gisteren namiddag gaan mogen ophalen. De DA had hem twee infusen gegeven (na opnieuw te moeten verdoven). Hij had heel veel stress gehad en was al enkele uren hard aan het miauwen toen ik hem ging oppikken.
Ze dacht aan acuut nierfalen door een vergiftiging, maar was niet zeker. Het kon ook chronisch zijn. Ze kon me niet zeggen of hij het zou halen maar als hij at was dat wel positief. Ze wilde liever even geen bloed nemen omdat hij dan weer verdoofd zou moeten worden. En uit haar woorden kon ik opmaken dat ze alles had gedaan wat kon om het beestje beter te maken. Dus maakte het opnieuw bloed trekken niet veel meer uit.

Hij is nu sinds gisteren terug thuis en heeft gisteren anderhalf zakje natvoor van Royal canin renal gegeten, héél veel gedronken en vandaag heb ik een zakje k/d feline renal health kunnen geven omdat hij de RC weigerde.

Als ik die bovenstaande waarden zie, kan ik niet geloven dat de twee infusen gaan helpen en ik vraag me toch af of ik niets meer kan doen. Begrijp me niet verkeerd, deze dierenarts heeft me gerustgesteld, vlot geholpen en heeft echt wel het beste voor met Picasso, maar ik dacht er toch aan om hem eventueel naar een dierenkliniek te brengen voor verdere onderzoeken. Ik wil hem echter niet onnodig nog meer stress bezorgen, dus ik zal nog een aantal dagen wachten en kijken hoe hij verder evolueert. Ik vind dat hij te weinig eet, zeker in vergelijking met voorheen, maar ja, hij is nog maar een dagje terug thuis. Als hij wakker is lijkt hij alert en zich goed te voelen , dus dat is ook wel positief denk ik dan…

Ik heb hier al een heleboel verhalen gelezen over nierkatten en ik wil geen valse hoop en duidelijkheid. De waarden lijken me in vergelijking zooo hoog. Zijn er baasjes onder jullie die naar een dierenkliniek zijn overgestapt, omdat ze daar meer mogelijkheden hebben? Ik dacht aan een echo bv en voornamelijk aan urineonderzoek, aangezien Picasso daar rustig voor kan thuis blijven.

Oh ja en enige tips omtrent de voeding? Hoeveel eten jullie katten zo per dag en wel merk/smaak? Picassootje mag dan wel een kilootje of zo kwijtspelen maar als hij maar één of twee zakjes natvoer eet per dag lijkt me dat toch niet voldoende? De droge brokken van Royal Canin wil hij niet eten.

Alvast bedankt voor verdere commentaren, alle tips zijn welkom.

PS : ik doe al wat water onder zijn voeding en heb een fonteintje gekocht voor hem, dankzij jullie tips.

Groeten
Mieke
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Hallo Picasso en Mieke,

Ja dat is zeker schikken.
Het kan zeker schelen om infuus te geven zeker bv 3 dagen opname zie net het verhaal van liesje.
Wat jammer dat hij telkens onder verdoving moet dat heeft toch de nodige aanslag op zo'n diertje.
Geef hem zoveel mogelijk nierdieet ook al is het natvoer dat is altijd beter dan gewoon voer door gewoon voer kan zijn ureum omhoog gaan en worden ze misselijk en willen dan niet eten. Dat hij nu minder eet dan vroeger dat komt omdat ook veel stress is geweest meer misselijk misschien geeft hij ook over of dat niet?
2 zakjes dat is in iedergeval al wat hoor de voedingswaarde van nierdieet is aangepast en hoeven ze minder te hebben dan gewoon voer. Lees maar op de verpakking hoeveel picasso moet krijgen. Heel goed lekker met water aanmaken hoe meer water hoe beter voor zijn niertjes.
Is dat zijn waardes na infuus? en zoja wat was het daarvoor dan?
Je heb geen medicatie kregen behalve dan ipaktin?
Er zullen vast straks ervaren mensen reageren die jou kan verder helpen en zullen de nodige vragen stellen.

Groetjes Esther
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Picasso »

Hi Esther,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben nog verder aan het neuzen in het "pluisje" topic en heb inderdaad over gelijkaardige gevallen gelezen. Zal zo dadelijk ook Liesje's verhaal eens lezen van't begin.

Om op je vragen te antwoorden...als ik op de verpakkingen van het natvoer mag afgaan zou Picasso van de k/d toch een 3 a 4 zakjes moeten eten en de Royal canin 2 to 3 zakjes. Alles blijft wel binnen tot nog toe, daar ben ik ontzettend blij om!
De waarden zijn van voor het infuus, en de huidige waarden weet ik niet omdat de DA hem niet opnieuw wilde verdoven.

Ergens begrijp ik dat wel hoor, zal inderdaad niet goed zijn voor mijn mannetje, maar ik zit nu met zo'n ontzettende onzekerheid. Eet hij nu terug beter omwille van de twee infusen en gaat hij volgende week terug slechter worden?
Ik wil zijn waarden wel weten en vind dat eigenlijk wel nodig om hem verder te behandelen, maar de DA laat uitschijnen dat ze het nodige heeft gedaan. Wat kan natuurlijk, maar toch..

Ik heb nierdieetvoer meegekregen en dan een busje van 50gram Ipaktine die hij mag uitnemen. Geen andere medicijnen.

Als ik niet van deze site had geweten, had ik gewoon de DA gevolgd, maar nu ik al een paar zaken heb gelezen over echo's, urine onderzoek en regelmatig bloed onderzoek twijfel ik aan de DA.

Denk dat ik mezelf een beetje gek aan het maken ben, want Picasso doet vrij normaal hoor, hij slaapt wat meer en eet een beetje minder maar dat is het dan ook. Ik had niet gedacht dat een zieke kat me zo zou aangrijpen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Picasso schreef:heeft hij een spuitje gekregen tegen ontstekingsverschijnselen

Nu op Zaterdag 1 september begon hij over te geven, maandag at hij niet meer en dinsdag zijn we dan terug naar de DA gegaan waar ze voorstelde om bloed te trekken.

De DA had hem twee infusen gegeven
Ze dacht aan acuut nierfalen door een vergiftiging, maar was niet zeker. Het kon ook chronisch zijn.
welkom op het forum met helaas een verdrietig verhaal en nierfalen!

het lijkt me geen chronisch nierfalen omdat je dat gaandeweg merkt en dit is redelijk acuut en lijkt op vergiftiging...
gelukkig heeft hij intussen een paar infusen gehad om te spoelen..
hoe veel van zijn nierfunctie inmiddels onherstelbaar beschadigd is, is niet te zeggen maar zeker meer dan drie/kwart..

kun je (missch op de factuur of anders assistente) nagaan welk middel hij voor zijn pijnlijke manke pootje via die ontstekingsremmende (?? hoezo ..) injectie heeft gekregen en kan het zijn dat dit meloxicam/novacam/metacam is geweest..?

heb je het advies gekregen om niet gelijk de volle mep te geven maar langzaam op te bouwen met fortekor? twee maal daags en langzaam met een paar dagen ophogen, niet in één keer de volle mep.. het is een fors middel en katzels moeten daar aan wennen..!

we hebben een topic 'nierfaalkatten' met links naar allerlei informatie en een overzicht van bijna alle nierdieten, via da en dierenspeciaalzaak. veel da-niervoer is ook bijv via medpets en/of Zooplus te koop.
in het eerste bericht van dat topic staan twee links naar overzichtsinformatie over nierfalen, missch handig om die goed door te lezen..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980

hier bij Pluis - en sorry dat dit zo'n groot topic is - wonen een heleboel nierkatten en we hebben met zijn allen heel erg veel ervaring in het zo goed mogelijk verzorgen en ondersteunen/meedenken, naast de mentale steun voor het personeel niet te vergeten!

het is jammer dat er na de infusen geen nierwaardes zijn gecontroleerd, dan had je het effect van de infusen kunnen zien.
nu mag hij uitsluitend en alleen nierdieetvoer en graag veel drinken.
er zijn nog een aantal middelen maar missch eerst maar even bijkomen van de schrik..
--------
Liesje is weer thuis en haar nierwaardes zijn weer binnen de normale waarden. Ureum 9.3 crea 202 en Phos 1.57 wat een opluchting ze eet ook weer haar brokjes als het nodig is kan ik haar bijvoeren want ze is natuurlijk wel flink afgevallen. Over een maand weer voor controle en dan kijken of het stabiel blijft. Maar ik ben hier zo blij mee ik vreesde al het ergste maar gelukkig niet :grin: :grin:
wat een goed bericht over Liesje en opzienbarend hoe de infusen hebben geholpen. heb je al eens overwogen om thuisinfuus te gaan geven?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Ik denk dat je DA rust in de tent wil omdat picasso telkens onder narcose moet voor bloedwaardes dat is natuurlijk niet goed voor het diertje anders had hij heus wel nog naar zijn bloedwaardes gekeken denk ik.
Echo ja dat is wat je zelf wil maar ik denk dat hij dan weer onder narcose moet omdat hij stil moet liggen normaal hoeft dat niet hoor dat hoefde Beer ook niet maar als ik lees hoe hij is dan zal het wel niet lukken alleen jij kan dat misschien inschatten want hij moet geschoren worden op zijn buikje en even paar minuten op zijn rug liggen.
Hij eet en als het eten goed is en hij is niet misselijk zal hij heus wel weer wat meer eten.
Beer had ook een hele week onderzoeken gehad hij was ook van streek en at in het begin ook niet veel en later steeds meer. Hij is echt moe van alles het is voor zo'n dier een echt ingreep bij de DA vooral als picasso zoveel stress heeft gehad bij de DA
Je kan evt een urine onderzoek laten doen dat hoef je niet onder narcose te doen zelf even opvangen kijken wat zijn waardes hiervan zijn
bv
De urine van een kat met nierfalen heeft meestal een laag soortelijk gewicht (lager dan 1.015 normaal is 1.030-1.050) en is dus te waterig.

Bij nierfalen kan er zoveel nierschade zijn dat er eiwit in de urine komt doordat de nieren eiwitmoleculen doorlaten terwijl ze dit normaal gesproken niet doen (te vergelijken met een kapot theezeefje) De hoeveelheid eiwit in de urine kan in een laboratorium bepaald worden en is een indicatie voor de ernst van het nierfalen. Hoe hoger de hoeveelheid eiwit in de urine hoe ernstiger het nierfalen. Eiwit in de urine verergert het nierfalen en daardoor is het dus erg belangrijk om dit regelmatig te controleren.
Bacteriologisch onderzoek van de urine. Omdat nierfalen vaak gepaard gaat met een urineweginfectie is het belangrijk om een bacteriologisch onderzoek van de urine te laten doen. Opvallend is dat katten van zo'n urineweginfectie meestal geen klachten hebben. Het is belangrijk om een bacteriële infectie te behandelen om verergering van het nierfalen te voorkomen.

Zie link voor informatie http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... falen.html


@ Adriana zo te lezen heeft picasso geen fortekor gekregen alleen ipakitine ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

gut ja, nierdieetvoer meegeven en ipa, ... ipakitine bindt afvalstoffen voor als je 'gewoon; voer geeft en er zitten nog een paar andere stofjes in, die doorgaans ook in nierdieetvoer zitten..
dus klein beetje dubbelop..
en ja, liever zo min mogelijk roesjes en narcoses bij nierpatienten.. missch kan de da de volgende keer zijn ogen afdekken en het hangt ook af van de handigheid van de betr da (en voor mij een reden om van da te wisselen..)
maar even de volgende berichten over picasso afwachten... als het baasje bijgekomen is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Ja precies want je wilt toch e.e.a. weten en dan wel zonder roesje of narcose.
Ik vond dit berichtje misschien heb je er wat aan en inderdaad adriana hier staat ook over het afdekken van de ogen.
http://www.kattengedragcentrum.nl/25-Dierenarts.html

En jij kan wel alles bij picasso doen want dan zou je bv thuis al het nekje kunnen scheren want daar kunnen ze ook helemaal gek van worden en dan krijg je ze niet meer onder controle. Dus als jij dat al kan doen dan scheelt het een hoop stress door het geluid van de scheerappar. of misschien de DA het poeske inpakken in een dekentje zodat hij geen pootjes kan gebruiken en is net wat adriana zegt ik zou toch proberen om met een andere DA te kijken of er geen mogelijkheden zijn zonder narcose of roesje nou misschien heb je wat aan de onderstaande link. Maar laat hem maar eerst de komende tijd bij komen want hij heeft heel veel meegemaakt al.

Knuff voor Picasso!!!
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Picasso »

Ik heb nog veel te lezen, maar alvast bedankt voor de informatie.

Picasso had voor zijn pootje bij zijn eerste bezoek aan de DA een spuitje gekregen en ik heb dan Loxicom (van de Meloxicam groep) meegekregen dat ik hem zelf zeven dag moest toedienen. Ik heb dan gisteren de bijsluiter er bijgenomen waar nierfalen op vermeld staat als "bijverschijnsel". Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk mijn eigen mannetje vergiftigd. Ik kan er echt niet bij dat mijn DA dat niet naar voren heeft gebracht. Ze dacht zelf aan vergifitiging door antivries of zo maar ik wist dat dat niet kon.

Ik heb de afgelopen dagen meer liggen huilen dan wat anders, maar het misselijkmakende verdriet is plaats aan het maken voor woede.

Nu mijn mannetje zijn tweede dag terug thuis, begrijp ik niet dat ik me zomaar heb laten afwimpelen door de DA na zijn twee infusen.

Ik woon in Antwerpen en heb al een aantal interessante links gevonden hier op de site met informatie van Nederland, daar kunnen ze hier Belgie nog wel t een en t ander van leren.

Er zijn 4 dierenklinieken hier in de buurt (max een half uur rijden) en die ga ik aanschrijven met het verloop van Picasso, ziekteverschijnselen, medicatie gekregen enz.

Als één van die 4 klinieken oprechte interesse heeft om tot een degelijke oplossing (en niet gewoon de EUR tekens ziet) te komen zal ik dat (hopelijk) wel merken aan het antwoord.

Ik weet niet of iemand hier dit ooit heeft tegengekomen bij de DA, maar ze hadden daar een soort van kattenzak waar het hoofdje uitkon en één pootje, speciaal om bloed te trekken. Jammer genoeg was dit te klein voor Picasso, maar nu dacht ik dat er mss voor grote katten of kleine honden ook wel zoiets zou bestaan? Verdere verdoving sta ik niet toe en toch wil ik zijn bloed laten trekken binnenkort.
Als de waarden niet zakken zou hij toch andere medicatie kunnen nemen zoals bv die Fortekor waar ik hier over gelezen heb.

Picasso heeft gisteren overgegeven maar er zat een haarbal tussen, dus dat lijkt me dan wel normaal. Verder ben ik momenteel dan hills k/c natvoer aan het gegeven vermengd met water en platgeprakt zodat ie niet alleen het sausje oplikt. Ook gaat er s morgens en s avonds de ipakititine over. Hij slaapt nog wel wat af, maar hij is nieuwsgierig, eet en drinkt goed en toch zo lief :-)

Indien het toch mis zou gaan wil ik al een andere DA bij de hand hebben vandaar...
Oh ja als ik wat gekalmeerd ben ga ik sowieso een mail naar de huidige DA sturen om even op te merken dat het nierfalen wel mogelijk zou kunnen zijn door de Loxicom, al is het maar om een ander beestje eventueel leed te besparen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

nee, nee, nee!! jij hebt je mannetje niet vergiftigd. je dierenarts is slordig geweest en onwetend en heeft maar wat gespoten..!!
dus probeer je niet schuldig te voelen want het is niet/niet jouw schuld.. maar het is nu wel duidelijk, (grrrmbl, ik was er al bang voor..)

gelukkig ben je ons tegengekomen en wij gaan zorgen dat picasso een prettig leven krijgt met zoals gebruikelijk hier, topverzorging!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Het is precies hetzelfde wat ik mee hebt gemaakt.
Beer had blaasontsteking kreeg metacam injectie gelukkig 1x via medicatie thuis maar hij wilde het niet en gaf het niet meer gelukkig maar hij werd daarna zieker en zieker dus hij had al nierproblemen en werd behoorlijk ziek van metacam want dat mag je niet geven voor nierpatientjes.
Maar zo ben ik achter gekomen want pas daarna was er bloed afgenomen maar nu kijk ik alles na voordat ik iets mee krijgt en als hij iets krijgt ik wil alles weten.
Was ook een een keer beer had diaree ik DA assitenten aan de lijn ja ontwormen maar ik wil geen medicatie geven als het niet nodig is dus ik wilde ontlasting onderzoek neee volgens haar kan geen kwaad ik op internet zoeken daar stond echt duidelijk dat er niet getest was op nierenpatienten en wisten niet het effect grrrrrrr dat bedoel ik kijk als het moet dan moet maar het was helemaal niet aan de orde ik ontlasting onderzoek een parasiet en helemaal geen wormen.

Dus wees zuinig op de niertjes van je poezeltje en laat je niet alles aansmeren kijk ook zelf van hoe of wat dat is mijn mening. Ga inderdaad brieven schrijven leg uit dat je wel bloedonderzoek zou willen maar zonder narcose of zij daar oplossingen voor hebben.
Of een DA bij je thuis misschien rustiger voor zo'n dier er is in Nederland maar ik zie ook in Belgie een mobile Dierenarts dan komen ze bij je thuis zie link http://www.mobieledierenarts.be/
Nou laat het weten of je iets hebt gevonden ik hoop het voor picasso en voor jou!!
Plaats reactie