Wat betekent dit?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Loes1991
Kitten

Wat betekent dit?

Bericht door Loes1991 »

Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik heb een kitten gevonden toen hij 4 weken oud was. Ondertussen is hij er 14 en doet hij nog steeds iets wat hij toen ook al deed. Als ik bv. in bed/zetel lig komt hij op mij liggen en begint aan het deken te lekken, of aan mijn trui en terwijl strekt hij zijn pootjes en krabt hij zoals katten aan een mat krabben, maar dan zonder zijn klauwen te gebruiken.

Wat kan dit zijn?
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Wat betekent dit?

Bericht door Chiquita98 »

Dit noemen ze ook wel melktrappen. Bijna al mijn katten doen het ook nog. Dat doen kittens ook als ze melk drinken bij hun moeder
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Is gewoon een teken van welbehagen.
Sommige katten doen het anderen niet, maar de meesten doen het wel op 1 of andere manier. Ze blijven het dan ook doen zolang ze leven, heel normaal.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
miepstraaltje
Kitten

Bericht door miepstraaltje »

Melktrappen ja!
Het word minder maar dat met die pootjes zal ze altijd doen. hou je vinger er maar eens bij. Dan gaat ze op je vinger sabbelen. Sansa mijn kitten van 20 weken. kan de hele dag door mij slikken en sabbelen op de vingers. Het is gewoon een teken dat ze van je houd! Een teken van katten liefde!
Als je twee katten hebt en ze zijn bij elkaar kunnen het goed met elkaar vinden zul je elkaar ook zien slikken.
Plaats reactie