Kitten Miauwt altijd

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Rachel89x
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2012 17:40

Kitten Miauwt altijd

Bericht door Rachel89x »

Hallo,

Sinds een week heb ik een kitten. Ze is nu 17-18 weken oud. In de loop van de week heb ik haar enorm zien veranderen van schuw (omdat het nieuw was) naar een vrolijk, speelse kitten die graag overal achter mij aan loopt. In deze week is ze ook erg verandert wat betreft het miauwen. Ze doet het nu namelijk áltijd! Het begon met wanneer ik op mijn computer zat of tv keek op bed, dan kwam ze op gesprongen en keek me recht aan terwijl ze langdurig miauwde. Eerst dacht ik, het is aandacht vragen. En dan speelde ik veel met haar. Maar nu doet ze het dus ook wanneer ik haar aai (en dan spint ze wel en gaat er goed voor liggen), wanneer ik dr optil, wanneer ik haar naam roep, wanneer ik een kamer binnen kom gelopen, zodra ze ergens na mij toe springt.. en dan kijkt ze me ook echt doordringend aan. Ik weet nu dat het niet om aandacht te kort gaat, want ze doet het ook als ik haar dus aai (wat ze enorm lekker vind).. Maar is het dan echt omdat ze graag praat of weet iemand of dit ook iets anders kan zijn?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten Miauwt altijd

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
kittens groeien het beste op met een kattenkittenmaatje, zelfde leeftijd. daar leren ze van, ontwikkelen sociale vaardigheden en worden gecorrigeerd (piep is au en ho!) en ze slopen elkaar. ze vervelen zich samen nauwelijks. mensen spreken geen kattentaal en hoeveel aandacht je ook aan een kitten schenkt, het is niet genoeg en ook niet wat een kitten nodig heeft.
dat wil ravotten, vechten, rollebollen, tikkertje spelen enzo..
we hebben hier tal van topics over solokittens die helemaal opfleurden toen ze een maatje kregen. je riskeert bovendien gedragsproblemen met een solokitten dus lees je rustig in en denk er eens over na om een maatje te zoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten Miauwt altijd

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij Adriana aan. Je doet haar het meeste plezier met een vriendje van dezelfde leeftijd. Samen kunnen ze heel veel plezier hebben. Jij kunt een kattenvriendje nooit vervangen. een mens is geen kat en spreekt geen kats.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie