vlo ?
vlo ?
Hoi,
gisteren bij de dierenarts geweest ze helemaal laten controleren en gelukkig geen rare dingen alleen we zitten lekker op de bank en zie wat lopen op de vacht van de oudste kitten en ja hoor een volwasssen vlo zo'n grote (?) ze hebben gisteren een pipet gehad tegen vlooien en wormen ( stronghold) gelijk alles na gekeken voor de rest hebben ze niks geen zwarte puntjes of iets wat beweegt ... iemand misschien een verklaring?
gisteren bij de dierenarts geweest ze helemaal laten controleren en gelukkig geen rare dingen alleen we zitten lekker op de bank en zie wat lopen op de vacht van de oudste kitten en ja hoor een volwasssen vlo zo'n grote (?) ze hebben gisteren een pipet gehad tegen vlooien en wormen ( stronghold) gelijk alles na gekeken voor de rest hebben ze niks geen zwarte puntjes of iets wat beweegt ... iemand misschien een verklaring?
-
- Jaguar
- Contacteer:
-
- Jaguar
- Contacteer:
-
- Jaguar
- Contacteer:
Re: vlo ?
Wat is nu eigenlijk het probleem ze zullen wel vaker een vlootje of wormpje hebben .. is niet erg.
- achtpuntzes
- Jaguar
hoi,
de DA kijkt naar veel dingen als je met je kat langskomt voor een check, maar volgens mij zoeken ze dan toch echt niet naar vlooien, hoor
wel geven ze vaak standaard een wormkuurtje mee, en kijken ze naar oormijt.
de DA kijkt naar veel dingen als je met je kat langskomt voor een check, maar volgens mij zoeken ze dan toch echt niet naar vlooien, hoor

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb meermalen katten na verblijf bij de dierenarts ze met vlooien teruggekregen. B.v. bij kleine ingrepen (gebittenbeurt - castratie) leggen ze de in slaap gebrachte katten op een rij naast elkaar. Heeft er een vlooien dan heeft de rest ze daarna ook.
daarom ga ik tegenwoordig dan ook naar een dierenarts in andere plaats omdat die wel apart wil castreren, dan blijf ik erbij en krijg de kat meteen mee terug. ze krijgen dan een snel-ontwaak-spuitje.
Pas als ze weer rechtop kunnen staan mogen ze dan mee.
En ik weet zeker dat de kat niet in aanraking komt met andere katten.
Ook op consult loop je altijd het risico dat er wat overspringt, zelfs via de dierenarts of de assistente.
daarom ga ik tegenwoordig dan ook naar een dierenarts in andere plaats omdat die wel apart wil castreren, dan blijf ik erbij en krijg de kat meteen mee terug. ze krijgen dan een snel-ontwaak-spuitje.
Pas als ze weer rechtop kunnen staan mogen ze dan mee.
En ik weet zeker dat de kat niet in aanraking komt met andere katten.
Ook op consult loop je altijd het risico dat er wat overspringt, zelfs via de dierenarts of de assistente.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Jaguar
- Contacteer:
Nou een dierenarts praktijk waar de dieren op een rij liggen om geopereerd te worden daar moet je zo wie zo niet zijn. Bah lekkere zorg is dat hoe weten ze welke kat speciale zorg nodig heeft enz die vlooien zullen toch mijn allerlaatste zorg zijn. En de kat elke keer laten snel ontwaak spuit is ook niet zo gezond..
Ik snap die grote zorg niet zo over een vlooitje... maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik snap die grote zorg niet zo over een vlooitje... maar dat zal wel aan mij liggen.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hoezo elke keer? Ze worden bij mij toch echt maar 1 keer gecastreerd hoor 
Ik heb 8 katten en een vlooieplaag zou best een ramp zijn hier.
Maar grotere zorg is inderdaad enge ziektes en bacteriën oplopen.
Als ik een kat achterlaat bij de dierenarts laat ik in de computer zetten dat hij niet in aanraking mag komen met andere katten. Hij komt ook in een aparte ruimte bij. Zo wil ik dat absoluut en daar hebben ze zich maar aan te houden.
Ik weet uit betrouwbare bron hoe het er aan toe kan gaan op een operatie-ochtend - dochter is dierenartsassistente.

Ik heb 8 katten en een vlooieplaag zou best een ramp zijn hier.
Maar grotere zorg is inderdaad enge ziektes en bacteriën oplopen.
Als ik een kat achterlaat bij de dierenarts laat ik in de computer zetten dat hij niet in aanraking mag komen met andere katten. Hij komt ook in een aparte ruimte bij. Zo wil ik dat absoluut en daar hebben ze zich maar aan te houden.
Ik weet uit betrouwbare bron hoe het er aan toe kan gaan op een operatie-ochtend - dochter is dierenartsassistente.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda