Tweede huis

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Shabba

Tweede huis

Bericht door Shabba »

Hallo, ik ben op zoek naar een 2e adres voor onze poes.Door veranderde omstandigheden kunnen en willen wij vaker reizen,vooral buiten het hoogseizoen en schoolvakantie.Nu wil ik vragen of er iemand bereid is onze poes in huis op te nemen in de perioden dat we weg zijn.Daarvoor in de plaats kunnen wij een 2e huis zijn voor jouw huisdier(-en)hond of kat, in de tijd dat we wel thuis zijn.
Alles natuurlijk na een gewenningsperiode en kennismaking.
Onze poes is 17 jaar maar nog kerngezond.Ze vraagt weinig aandacht en wil niet op schoot.Wel gaat ze hier graag naar buiten hoewel ik denk dat ze, wanneer dat niet mogelijk is,ze ook prima binnen kan blijven. Ze slaapt veel,maar dat doen de meeste katten.
Als deze oproep je aanspreekt of als je meer wilt weten, stuur dan een PB.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede huis

Bericht door pearlsofpassion »

Hey,

kan jouw poes wel met andere katten? Met honden? Eventueel andere huisdieren?
Dat is ook wel belangrijk om te weten voor mensen die dit overwegen, anders wordt het een stresserende vakantie voor je poes.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Shabba

Re: Tweede huis

Bericht door Shabba »

Ja, dat is handig om erbij te vertellen :) On ze kat heeft altijd samengewoond met 2 honden en een kater. De kater is dit voorjaar overleden.Ik kan niet zeggen of ze hem nog mist of gemist heeft maar ze is wel meer binnen nu hij er niet meer is.Honden worden "geaccepteerd" maar meer ook niet.Ook onze kinderen heeft ze zien opgroeien en dat heeft nooit problemen gegeven.Nu zal zo'n "verhuizing" sowieso stressvol zijn voor een kat maar als ze eenmaal gewend is zal dat hopelijk iedere keer wat makkelijker worden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tweede huis

Bericht door Adriana »

en plaatsnaam in de avatar is ook wel handig...
maar ik weet niet of je een 17-jarige poes die dat van jongsaf aan niet gewend is wel uit haar vertrouwde omgeving en territorium moet halen. dat wil zeggen: ik weet het wel en liever niet doen.. veroorzaakt heel veel stress en kost haar erg veel energie voor een periode om te wennen en te leren omgaan met andere dieren. is er niemand in de buurt die voor wat betaling dagelijks wil langskomen voor een langere periode? dat kan toch ook een bijverdienste zijn voor een scholier die gewend is aan de verzorging van een poes? ook voor een langere periode lijkt me dat toch een betere oplossing. kwijt is ze jullie in die tijd toch maar ze heeft dan iieder geval haar huis nog..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Shabba

Re: Tweede huis

Bericht door Shabba »

Dank je,Adriana, voor het meedenken!We wonen in het buitengebied van Deventer(Bathmen) en het is best een belasting om hierheen te rijden.Daarbij komt dat onze kat toch wel wat meer aandacht mag hebben dan één of twee keer per dag voer en water krijgen.Misschien zou het nog fijner voor haar zijn om bij iemand te logeren die géén andere dieren heeft, maar dan zit ik op de verkeerde site en slaat mijn aanbod om als tegenprestatie ook op dieren te passen,nergens op.Maar als iemand weet waar onze poes welkom is en waar geen andere dieren zijn, dan verdient dat misschien wel de voorkeur :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tweede huis

Bericht door Adriana »

en zou iemand in jullie huis kunnen logeren gedurende die tijd en om hoe lang gaat het eigenlijk?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Shabba

Re: Tweede huis

Bericht door Shabba »

Dat hebben we al eens gedaan maar is ons niet heel goed bevallen.
Plaats reactie