Ik ben op zoek naar nieuwe baasjes voor mijn katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Tes2509
Kitten

Ik ben op zoek naar nieuwe baasjes voor mijn katten

Bericht door Tes2509 »

Ik ben opzoek voor mijn drie katten naar een nieuw huisje of huisjes!! Ik en mijn partner zijn uitelkaar! Ik heb geen eigen woonruimte en mijn ex mag waar hij heen gaat geen huisdieren! Collega van mij had toegezegd de katjes te nemen maar zegt drie dagen van te voren af!!!

Het gaat om drie katers, alle gecastreerd van 4,6 en 9 jaar oud!! De oudste is er eentje die niet met kinderen gaat, de andere zijn ze niet gewend maar doen niks!
Ze zijn ontzettend lief!
Ik zou het vreselijk vinden om
Ze naar het asiel te brengen! Zou iemand mij aub kunnen helpen!??

Groetjes Tessa
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Ik ben op zoek naar nieuwe baasjes voor mijn katten

Bericht door pearlsofpassion »

Is dit tijdelijk tot je een nieuwe woonplek gevonden hebt. Of zoek je iets voor altijd.
Tijdelijk zal je sneller vinden, en het lijkt me ook beter voor jou. Als ik je die raad mag geven.
Het maakt ook een veel betere indruk bij de kattenliefhebbers, dat je ze hen niet zomaar afschrijft zodra het tegenslaat. Begrijp je wat ik wil zeggen?
Iedereen zal wel begrijpen dat je hen nu even niet kan verzorgen, maar zou wel verwachten dat je hen terug zou willen als je wel een situatie hebt waarin dat kan.

Ik zat zelf vorig jaar in dezelfde situatie als jij. Ik moest bij mijn ouders gaan wonen en die hadden een hond die niet met katten kon (hij had mijn Cuzco ooit bijna opgevroten).
Ik ben toen met mijn 3 katten op de zolderkamer gaan wonen. Allesbehalve ideaal voor hen, maar het moest maar. Beter dat en een tijdelijk minder goede situatie, dan hen definitief herplaatsen... (en Kleintje kon ik niet tijdelijk ergens herplaatsen, maar dat is een heel verhaal).
Ik begrijp heel goed dat je het momenteel allemaal niet ziet zitten. Ik heb toen ook rondgevraagd of niemand ze wilde hebben, want ik was ervan overtuigd dat het niet anders kon. Maar dat lijkt in deze situatie wanneer je er geen zicht op hebt wat er met je gaat gebeuren, erger dan het uiteindelijk zal uitdraaien. Je zal vast sneller dan je denkt terug op je pootjes terechtkomen, en dan zal je heel blij zijn dat je je katten nog hebt of terug kan gaan ophalen.
ik hoop dat je iemand vind. Ik kan zelf echter niet optreden (ook weer Kleintje...).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Tes2509
Kitten

Re: Ik ben op zoek naar nieuwe baasjes voor mijn katten

Bericht door Tes2509 »

Hoi valerie!!!
Klopt wat je zegt!! In principe gaat het om een jaar! Kom
Met een flinke schuld te zitten die ik eerst moet oplossen voordat ik weer eigen woonruimte kan krijgen!! Het zou perfect zijn als iemand ze op wilt vangen. Maar was inde overtuiging dat veel mensen zich dan gaan hechten aan die moppies en ze dan ook niet meer kwijt wilt!! Maar ik wil gewoon het beste voor mijn katten! Kan iemand ze tijdelijk opnemen graag!! Wil iemand ze voorgoed en ze zijn goed voor mijn katten dan zal ik dat moeten accepteren! Heb van thuis uit altijd meegekregen je verantwoordelijkheden te nemen voor de dieren die je neemt! En dat wil ik ook erg graag!!
Bedankt voor je raad en je peptalk ik hoop echt dat ik hoer snel ga uitkomen!

Groetjes Tessa
Plaats reactie