moet ik mijn kitten van 4weken buiten houden of binnen?
moet ik mijn kitten van 4weken buiten houden of binnen?
ik heb een moederloze kitten gevonden en probeer hem nu te helpen maar ik vraag mij af, mag hij buiten of moet hij binnen? momenteel met dat het zo warm is slaapt en leeft hij buiten in een hokje en loopt hij vrij rond in de tuin. ik vraag mij af of het beter zou zijn als hij binnen leeft en ik hem af en toe buiten laat? en 2de vraag is het erg als een kat en kip samen leven?
Re: moet ik mijn kitten van 4weken buiten houden of binnen?
welkom op het forum! ik denk dat als je hem buiten laat het kitten nooit aan mensen gewend zal raken, dat moet juist in deze periode met vasthouden en zachtjes aaien en knuffelen.
weet je al wat je met het kitten van plan ben? er is de kittenopvang bij sommige asiels en vraag daar even wat verstandig is. en als je hebt besloten om er zelf voor te gaan zorgen dan zou ik hem wat meer naar binnen halen en ik zou met hem langs een dierenars gaan voor check en ontwormen en eventueel ontvlooien.
als de kat en de kip daar geen problemen mee hebben, ach.. maar je kitten groeit het beste op met een kattenmaatje, daarmee kan hij dollen en spelen en rollebollen en daarvan leert hij het meest.. van een kipje leert hij alleen maar kakelen en als hij daarmee zou willen spelen dan werkt dat niet.. en missch ook niet zo prettig voor de kip!
weet je al wat je met het kitten van plan ben? er is de kittenopvang bij sommige asiels en vraag daar even wat verstandig is. en als je hebt besloten om er zelf voor te gaan zorgen dan zou ik hem wat meer naar binnen halen en ik zou met hem langs een dierenars gaan voor check en ontwormen en eventueel ontvlooien.
als de kat en de kip daar geen problemen mee hebben, ach.. maar je kitten groeit het beste op met een kattenmaatje, daarmee kan hij dollen en spelen en rollebollen en daarvan leert hij het meest.. van een kipje leert hij alleen maar kakelen en als hij daarmee zou willen spelen dan werkt dat niet.. en missch ook niet zo prettig voor de kip!
- mittenslief
- Tijger
welkom op het forum, bedoel je eigenlijk met de titel dat je het kitten al 4 weken hebt of dat hij 4 weken is, want dan zal ik hem zeker naar binnen halen als je van plan bent om hem te houden en anders het asiel bellen of ze het kitten op willen halen. een kat op deze leeftijd al buiten houden is zeker vragen om problemen, hij zal op een dag de benen nemen en een wilde kat gaan worden. als je hem zelf wilt houden zal ik maar eerst gaan beginnen om het kitten vanaf nu elke 2 weken te ontwormen (milbamax bij dierenarts zeker geen troep uit de dierenwinkel) goede kittenbrokjes en vele malen per dag natvoer
aanbieden, heb je een mogelijk hem te wegen? dat is ook belangrijk om het regelmatig te wegen om te kijken of hij zo 100 gr. per week groeit.
en wat betreft kat en kip ach ja bij de een zal het goed gaan maar kittens kunnen ook spelenderwijs een kip slopen
aanbieden, heb je een mogelijk hem te wegen? dat is ook belangrijk om het regelmatig te wegen om te kijken of hij zo 100 gr. per week groeit.
en wat betreft kat en kip ach ja bij de een zal het goed gaan maar kittens kunnen ook spelenderwijs een kip slopen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- Chiquita98
- Tijger
Als het kitten 4 weken is dan heel snel lekker naar binnen nemen en het kitten vertroetelen. Tis nog veel te jong om al alleen te zijn. Ik zou het kitten pas met 10-12 weken naar buiten laten gaan mits het een afgeschermde tuin is, maar daar ga ik in dit geval wel vanuit. En dan zorgen voor een kattenluikje zodat je kitten zelf kan beslissen of ie binnen of buiten wil zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
hij is al ontwormd en ontvlooid en had een onsteking aan zen ogen die is ook genezen. en hij mag binnen maar eerst moet hij in de kattenbak kunnen zijn ding doen
- Chiquita98
- Tijger
dus hij mag pas naar binnen als ie het op de kattenbak doet?? Begrijp ik dat goed? Zelf gewoon goed oefenen en een kitten heeft het zo door hoor een kattenbak. Het kitten was het beste af geweest bij een gastgezin met nog meer katten. Daar leert ie zoveel van. Heb het idee dat jij niet echt verstand van katten hebt. En hou oud is het kitten nu precies want dat is niet duidelijk. Als het kitten echt 4 weken is en je wilt een leuke sociale aanhankelijk kat dan meteen naar binnen doen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier