hallo allemaal!
Al bijna 8 jaar ben ik de trotse eigenaar van een aparte maar op haar manier leuke poes Pebbles.
We hebben haar ''gered'' toen zij 3 weken was en groot gebracht met de fles. Ik heb daarna wel altijd het idee gehad dat zij geestelijk niet helemaal goed functioneerde zoals dat zou moeten.
Ze is altijd al afstandelijk geweest, soms wilde ze nog wel eens op schoot kruipen, smorgens mocht de eerste die beneden kwam haar eventjes aaien, de andere keek ze niet naar om. Ze viel ons ook vaak aan.
Na de komst van onze hond Josha is haar gedrag eigenlijk alleen maar erger geworden. Na overleg met de dierenarts en een kattenasiel heb ik haar mee genomen toen ik op mezelf ben gaan wonen.
Ze is toen wel iets liever geworden, aanvallen doet ze absoluut niet meer, ligt graag bij mij op bed als ik ga slapen en ze kruipt iets vaker op schoot, maar een echte kroelpoes is ze niet, en verwacht ook niet van haar dat ze dat ooit zal worden.
Sinds drie weken heb ik een hele lieve kitten Nala van nu 10 weken. Precies het tegen overgestelde van Pebbles; vind kroelen geweldig, kruipt lekker op schooot en is dol op aandacht. Pebbles tollereert haar maar kijkt net als naar mensen; amper om.
Ik heb ook het idee alsof nala haar nu al de baas is, ze pakt pebbles haar lekkers af, springt boven op haar als ze langs loopt en vliegt naar mij toe op het moment dat ik Pebbles wil aanhalen.
Op de momenten dat ik pebbles aandacht wil geven en nala dus niet, zet ik haar ook weg en ik heb me echt veel op Pebbles gefocust qua haar aandacht geven. ZE WILT NIETS!!! Ze zondert zich weer totaal af, ligt niet meer in de woonkamer alleen maar in de slaapkamers. Op het moment dat ze weer even komt kijken en ik haar op schoot wilt lokken, vliegt ze weg zodra de kleine aan komt lopen. Alleen snachts wilt ze nog bij mij slapen (Nala is dan niet op mijn slaapkamer).
Ik heb echt geprobeerd haar niet links te laten liggen, extra aandacht te geven, minder aan de kitten. Maar ze moet er niets van weten. Nala ligt nu dus continu bij mij en Pebbles is..tja.. niet in de buurt?!
Ik voel het nu een beetje alsof ik Pebbles verwaarloos (terwijl ze eigenlijk zelf niet komt). heeft iemand enig idee hoe ik hier mee om moet gaan? Of zal het gewoon haar karakter zijn? heel verhaal... hoop dat het een beetje duidelijk is haha
groetjes,
Simone
Volwassen poes zeer afstandelijk na komst kitten
-
- Kitten
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Volwassen poes zeer afstandelijk na komst kitten
Pebbles is beledigd en dat is logisch. Er is al heel veel geschreven over dit soort situatie. Een kitten bij een poes van 8 jaar is vragen om problemen. Wat je in mijn optiek het beste kunt doen is een vriendje voor Nala halen, een leeftijdgenoot. Dan kunnen de kittens samen klooien en dan krijgt Pebbles meer rust.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25