Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ahhhh echt ?! Ja giz is nog te lomp dat denken wij ook gaat teveel op in zijn spel en soms uit t niets maar denk OOk niet dat hij t kwaad bedoeld anders had die haar wel gelijk verwond en ook niet normaal gespeeld gegeten samen of vliegjes vangen ,
Miss wil giz wel laten zien dat hij de baas is ik weet niet! We wachten af
Bedankt hè
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Persoonlijk denk ik echt niet dat Gizmo zich bedreigd gaat voelen door zo'n klein meisje. En zij vertoont ook helemaal geen dominant gedrag.
Maar DA'n gooien alle ruzie's altijd op dominantie ;-)
Baas spelen doen katten zowiezo al niet. De hoogste op de ladder heeft eerste keuze en mag eerst door de deur of zo. Maar voor de rest laten ze elkaar normaal de ruimte (tenzij er eentje vind dat hij een trapje moet stijgen natuurlijk, maar zoals gezegd zie ik dat bij jouw katten op dit moment niet gebeuren).

Gizmo moet natuurlijk nog leren dat hij lomp is he. Dat is net het hele opvoedkundige waar wij het altijd over hebben. Jouw Gizmo heeft gelukkig nooit jullie armen of benen gevangen om mee te spelen, maar dat doen vele kittens die alleen zijn wel. En dan zetten ze ook volledig hun nagels uit, net omdat er hen nooit een andere kat geleerd heeft wat pijn doet en wat niet. Dat leren ze in het spel. En Gizmo moet dat ook nog leren. Leren wat pijn doet, wat Caya leuk vind en wat niet en gewoon rekening houden met een ander. Dat is eigelijk net als kleine kleuters. Die moeten dat ook leren in de eerste klasjes. Dat als je je vriendje pijn doet of zijn speelgoed afpakt, hij niet je vriendjes zal blijven. ;-)
Zelfde principe.
Gizmo zal het wel leren. Maar dat zal niet op een paar dagen gebeuren....
Maar als ik je laatste berichten lees, heb ik er wel vertrouwen in dat dat goed komt. Ik heb alleen geen flauw idee hoe lang dat zal duren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ok ja ach als t maar een x gebeurt hou al zoveel van die schatjes en Sls ik ze dan samen zie dan breek ik gewoon zo lief ik laat ze zo alleen en ben benieuwd wat ik aantref weer als ik weg ben mochten ze vechten is t Miss ook beter als ik er niet ben ik kan daar niet tegen en kunnen ze t dus zelf uitzoeken

Bedankt voor je berichtje ! Je legt t ook uit zodat ik de katten een Beetje begrijp ! Hebben jullie tips voor een goed katten boek waar ik veel van leer waar veel info in staat over meerdere katten samen etc ?
Fotos van Gizmo en Caya
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

je zou boeken van Vicky Hall kunnen proberen, staat veel zinnigs in over kattengedrag
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ik ga het googlen en dan bestel ik f
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Zijn heel veel van haar zeg welke moet ik nemen
Fotos van Gizmo en Caya
Adriana

Bericht door Adriana »

castratenkoor schreef:je zou boeken van Vicky Hall kunnen proberen, staat veel zinnigs in over kattengedrag
kijk even bij http://www.boekwinkeltjes.nl naar de boeken van Vicky Halls, veel goedkoper-der-der...!
er zijn sites over kattengedrag en gedrag van kittens onderling.. de links staan ergens op het forum.. maar ik zal kijken of ik ze voor je kan vinden..
Afbeelding Afbeelding
dit zijn mijn bengels en hier ben ik dus niet zenuwachtig van geworden. als je de foto's ziet dan zou je denken, oei en gaat dat wel goed? de bengels vechten elkaar nog altijd één keer per etmaal de tent uit, soort van kattenworstelen en wie is de sterkste of handigste of snelste..
nu is het wel zo dat mijn bengels ongeveer even groot en even oud waren, er was dus geen formaatverschil. en af en toe een 'piep' en dat werd prima begrepen en zo voeden ze elkaar op..
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

wat een prachtige fotos !!! wat een mooie katjes !!! wauwwww blauw russen of niet?
Ja hier gebeurt t dus vandaag al 4 x. een vriendin van me die hier was vertelde me dat t echt stoeien was.
maar dat geschreeuw van haar is zo ernstig, ik moet wel zeggen dat giz nu sneller stopt maar zodra ze weer met wat anders speelt besluipt ie haar en pakt ie haar weer. de ene x is t heftiger als de andere keer.
Heb 2 washandjes met druppeltjes valeriaan in de woonkamer liggen en een thee doek in de hal en kattten kamer, en heb in de hal de feliway stekker erin
Lijkt wel of t na die feliway stekker erger is geworden die heb ik er maandag in gedaan en gister begon t.
Ik kan nog niet goed plaatsen of ik t nou spelen vind of niet.
de ene x denk ik ja gizmo wilt met haar spelen en sluipt op haar af en bij sommige topics zag ik weer staan als de kat de andere kat besluipt kontje schut en aanvalt is dat slecht.
Ik lees teveel, teveel info van verschillende mensen met verschillende meningen en ik word er echt onzeker van.
Giz is een goedzak heeft vanaf dag 1 niks tegen haar gedaan als ze blies dan liep die weg.
Maar sinds gister gaat ie er in op, ze spelen dan wel, klapjes uit delen door de dozen achter elkaar aan rennen, haar bekijken als ze speelt. maar soms ineens kan die zich niet inhouden en grijpt haar gewoon, heb haar weer gecontroleerd geen wondjes geen kapotte oren en geen kapot neusje. Heb ze laten gaan heb me oren maar dicht gedaan en tot 10 geteld.

Dus ajb , is dit echt normaal? Ok ze is er pas 4 dagen maar toch, de 2e en 3e dag gingen redelijk goed, dit is sinds gister avond, ik heb 2 kattenbakken maar ze zitten allebei op allebei de bakken en ze wachten op elkaar als de 1 erop zit... voer ja, ik heb apparte bakjes maar eten ook van elkaar uit dezelfde bak. ik vind maar lastig sommige situaties
Fotos van Gizmo en Caya
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Kontje schudden doen ze hier ook altijd hoor. Normaal voor katten die hun prooi willen bespringen. Ik vind het altijd een geweldig gezicht. Ik denk dat je ons moet vertrouwen en niet bij elk gedrag in de stress moet schieten. Lijkt me voor je katten ook niet echt leuk. Gewoon van ze genieten zoals ze nu zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Nee hoor, kontje schudden is net speels. Of jachtgedrag, maar dat is spelen bij huiskatten.
Een kat die echt een andere kat aanvalt, schudt niet met zijn kont eerst.

Ik denk dat het goed evolueert. Het klinkt echt wel als spelen en dat is juist heel leuk. Hopelijk stopt Caya snel met roepen, zodat jij wat minder onzeker wordt. ;-)
Besluipen en grijpen is een heel normaal onderdeel van het spelen. En naar elkaar meppen door of om een doos is een manier elkaar nog wat af te tasten en toch te spelen. Heel normaal dus. Ook later is het natuurlijk leuk om elkaar te proberen raken en dan weg te duiken om zelf niet geraakt te worden. Dat is ook uitdagen en als er dan eentje wegloopt is het normaal dat de andere er achteraan gaat.
Nu gaat Gizmo nog steeds achter haar aan, maar als ze elkaar gaan kennen, zal Caya ook wel achter hem aan gaan en hem proberen overvallen. Dan weet je zeker dat ze het zelf ook wel leuk vind. Het kan dan nog altijd zijn dat ze, wanneer hij haar ziet, schrikt en even blaast, maar als ze hem zelf opzoekt, vind ze het best wel leuk.

Ik hoop dat je nu wat gerustgesteld bent. Spelen is zo belangrijk voor kittens en Gizmo is blijkbaar heel erg blij met zijn cadeau'tje. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

ja oke maar die britten kijken ook zo chagga he vooral die kater van me, die kop. komt geen lachje vanaf hahaha.
Nee hij bekijkt haar heel lang hoe ze speelt, en dan ineens soms ook zonder kontje schudden dan trekt ie 1 voor potje omhoog om af te zetten ofzo en dan duikt ie erop. net gebeurde t weer en toen is ze achter me lood zwarte bank en de verwarjing gekropen hele bank verschoven om t arme kind te halen, heb ik er gehaald, en ze rent weer door t huis. t is zo lastig voor mij ik vertrouw jullie wel , maar dat is dus niet van: ik besluip je om je te grazen te nemen, maar van ik besluip je om te spelen. rollebollen/stoeien.
Hij kan echt lang haar observeren en dan ineens soms dus ook zonder kontje schudden gebeurt t !
Ik geloof jullie echt wel maar wil elke x me verhaal zo goed mogelijk uitleggen zodat jullie het echt goed begrijpen de situatie.
Ik ben nou eenmaal zo.. wil altijd alles 100% zeker weten en als ik dat niet heb word ik onzeker.
Nu zit ze met een railsje te spelen met een bal erin en gizmo zit op de verhoging al 10 min na haar te kijken. wel heel schattig.. maar dat is dus zijn vermaak? niet dat die denkt wat doet die kleine hier ik pak haar zo als ze nog f doorgaat.
Haha.Sorry hoor
Fotos van Gizmo en Caya
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Nee hoor, dan zou hij niet zo lang wachten.
En dan zou hij van bovenaf minstens zitten grommen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

oke thnx !
Ik ben echt een amateur op kattengebied kelere zeg
Fotos van Gizmo en Caya
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

De ervaring komt vanzelf. En met 2 katten leer je ook veel meer over kattengedrag dan een kat alleen vind ik.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

dat is zeker waar, gizmo voerde nooit geen reet uit. had f zijn dolle minuten, maar hij wil nu niet meer met hengels spelen was ie eerder ook in 2 min op uit gekeken hing meestal in de krabpaal maar nu is ie alleen maar bezig met haar te besluipen. hengeltje ziet ie, maar dan ziet ie haar en dat is veel intressanter he haha
Ik zie nu al dat ik veel meer zie in t gedrag van een kat, ik snap er nog geen zak van, maar dat leert wel denk ik. zolang ik hier nog dingen mag vragen, ook al is t 10 x t zelfde, daar leer ik weer van!
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie