Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Wow...ok....ik heb heel erg zitten twijfelen of ik hier nog zou posten i.v.m. velerlei redenen; de belangrijkste toch wel dat mijn poes Kyra op dit moment binnen de referentiewaardes zit.

Ik had zo af en toe contact met Cerna via PB, en haar beloofd dat ik met ingang van volgende week weer zou komen schrijven hier. Ook omdat ik op vakantie ben geweest en nog even een weekje wilde bijkomen. Ik krijg echter net een berichtje in mijn mailbox dat er een PB is van haar, en in die PB staat dat ze niet meer terug gaat komen. Ik weet niet wat er opdoet, ik weet niet wat er speelt, en dat doet er ook niet toe. Ik wens haar hoe dan ook het allerbeste toe, en Noa natuurlijk ook.

Echter wordt het daardoor vervroegd tijd dat ik weer terugkom. Hoe is het met iedereen?

@ Starr; ik had van Annet inderdaad al gehoord dat Nina overleden is. Wat ontzettend moeilijk moet dat zijn...heel veel sterkte. En het pootafdrukje is heel mooi!

@ Bonnie&Clyde: de waardes van je kat zijn niet goed, maar ook niet heel belabberd belachelijk slecht; Kyra haar startwaardes waren; ureum niet te meten en creatinine 1200. En ook Kyra is nog heel jong; ze is in juli 4 geworden. Inmiddels zitten haar bloedwaarden binnen de normaalwaardes; ze zijn spectaculair gedaald. Het zegt dus in principe niets over de overlevingskansen van je kat; wel moet je je bedenken dat je kat vanaf nu chronisch ziek is, en nooit meer beter zal worden. Nierdieet en Fortekor doen heel veel, nierdieet alleen heeft Kyra geholpen haar waardes weer binnen de referentie te krijgen. Ik zal jouw verhaal zo even bij lezen.

@ Adriana: :pdtshy: Hoe is het?
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dat zou jammer zijn maar missch/hopelijk heb je het verkeerd begrepen.. en anders missch even aan Annet vragen..

tja, hoe is het met iedereen.. nierklantjes erbij bij Pluis, dus ff teruglezen..

en onze Enzo en zus Mies zitten binnen de referentie maar zijn toch nog altijd ernstig nierklant en je moet zo ongeveer met alles rekening daarmee houden, want het kaartenhuis valt zo weer om..
ik bedoel: binnen de referentie zitten is toch geen reden om bij Pluis te stoppen mee te denken/schrijven?

trias omega is binnen en Enzo heeft al met Noa ge-sms't, 'gadverdarrie, wat vies en moet ik me daar beter door gaan voelen? slobber het zelf maar op hoor..!'
ik ga het nu in een flesje met druppelaar doen en via die druppelaar in een lege capsule en dan met wat easypill, beetje mensenspuug en een hoop geslijm alsnog bij Enzo naar binnen proberen te krijgen..

en spuitjedrinken is hier, in verband met de warme dagen, geintensiveerd want ik wil voldoende plassen in de bakken vinden..
en verder voorzover ik kan zien niks schokkends, maar dat is heel persoonlijk.
de nodige overvliegers (topic openen, vraag stellen, antwoorden en meedenkwerk krijgen en niet meer terugschrijven..) en nog wat andere zaken, waaronder strafmethodes voor kittens (grrrmbl..) waar mijn wenkbrauwen soms wat onrustig van worden, maar dat went..

p.s. en als jullie niet meer posten dan krijg ik de kritiek dat ik zoveel post.... dus blijf asjeblieft schrijven....!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Hi!

Wow 1200, maar wat onwijs goed dat het is gezakt! Maar kwam het nierfalen door een ander probleem? Bij Binkie zijn het schrompelniertjes. Kreeg net de patientenkaart van de DA waar de echo is gemaakt: erg veel merg, weinig schors, ingesnoerd door merg...

Hij krijgt vanmiddag voor de derde dag een onderhuids infuus. Ik moet zeggen dat ik niet veel aan m merk behalve dat ie veel drinkt en beetje duf is soms van de Fortekor waar hij aan moet wennen. Hij eet en drinkt goed, pest de andere katten :grin: dus ik hoop dat hij nog even bij ons blijft. Afgelopen week echt gevochten met mezelf om het te accepteren maar dat moet wel. Elke dag dat hij er nog is en nog goed is moeten we koesteren.

Cerna had ook op mijn bericht op het forum gereageerd....hoop niet dat er wat met Noa is!

Met Kyra gaat het dus goed, dat is fijn!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

het is soms wonderbaarlijk met hoe weinig bv niercapaciteit sommige katten toch toe kunnen. met kunst en vliegwerk, extra spoelen en zo min mogelijk belasten, dat wel..
maar je kunt daar echt geen voorspellingen over doen..
en als je weinig aan hem merkt dan functioneert het kennelijk voldoende.. en dat spoelen helpt natuurlijk om afvalstoffen af te voeren, dus verbetert de kwaliteit van leven en fijn dat je da daaraan wil meewerken.
kan me die emotionele strijd goed voorstellen, de klap komt meestal hard aan, dacht je een jong probleemloos vrolijk dier te hebben..
dus lekker van genieten zolang Binky dat ook doet en wie weet gaat het met nierdieet en medicatie en af en toe spoelen nog heel lang goed..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Vind ik ook inderdaad. Maar t beestje moet geen pijn gaan krijgen of een slechte kwaliteit van leven.

Je wil zo graag zekerheid he? Een prognose of iets. Maar dat ga je gewoon niet krijgen. Het was zeker een klap. Je denkt even voor de zekerheid naar de DA. Iedereen daar kent m nu ook. Dat jonge katje met ernstig nierfalen...

Genieten doen we zeker en hebben we gelukkig het afgelopen jaar ook heel veel gedaan. Vanaf t begin was t een bijzonder katje. Er waren nog 2 andere rode (nu in t bezit van een vriendin en haar zus) en hij keek me aan en ik dacht jij wordt het! Ik wilde ook geen ander. Hij was de grootste van t nest en de grootste banjer, de brutaalste. Met mn andere 2 is zo'n karakter wel gewenst hihi. We gaan m nog een zo goed mogelijk leven geven. Maar zonde is het wel van zo'n mooi lief beessie. Ik had m het liefst 20 zien worden maar dat willen we allemaal voor onze beesten.
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Helaas Adriana, ik heb het echt niet verkeerd begrepen; ik schijn zelfs geen berichtje per PB meer naar haar te kunnen sturen, want 'PB is verwijderd, dus je kunt me ook niet meer antwoorden.' En dat is een direct citaat.

BonnieClydeBinkie, ze weten bij Kyra niet precies of er een onderliggende oorzaak is. Haar ene niertje was véél te klein, en haar andere niertje heel raar gevormd met een vergroot nierbekken. Dit is met een echo uitgewezen. Oftewel; 'Als het kon, 1 PKD-nier en 1 CIN-nier, maar dat kan niet, want beide vormen van nierfalen komen altijd bij beide nieren tegelijk voor,' zei mijn DA.

Ik zelf verdenk de chocola die ze een paar dagen voor ze zo ziek werd binnengekregen heeft ervan voor 't nierfalen te hebben gezorgd, maar het zegt allemaal heel weinig, want een verkleinde nier kan daar niet zomaar door komen. Hoe dan ook, mijn meisje is er nog, en daar ben ik godsblij voor. Hoe doe jij dat met je andere katten? Ik heb hier beide dames op 't niervoer, puur voor mijn eigen gemak. Ronja heeft het niet nodig (sterker nog, liever niet zelfs, want ze moet eigenlijk afvallen), maar het is niet te doen om de dames continu apart te houden.

Overigens is Kyra de laatste paar dagen stik-irritant. Continu alles overal vanaf gooien; in de doos springen, uit de doos, in de doos, uit de doos (en dat soms een kwartier lang), Ronja een pets geven en dan heel hard wegrennen, en ze wil ook continu naar buiten (wat niet kan, want we wonen op de 5e verdieping), en dan zit ze soms wel 20 minuten achtereen voor de deur te krijsen.

Maar ergens ben je ook weer heel blij met dit gedrag, omdat dat toont dat mijn meisje zich goed voelt, en dat is de bedoeling he!
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Clyde en Bonnie eten ineens hun eigen voer niet meer (broer en zus) en pikken alles van Binkie. Zelfs al heb ik Renal in hun bakje gedaan dan eten ze bij hem. Ze zijn stikjaloers op t zachte voer dat hij nu krijgt. Clyde heeft in t verleden blaasgruisproblemen gehad dus ik ben met hem voorzichtig. Met DA overlegd maar die geeft aan dat Renal niet zoveel kwaad kan en ik moet kiezen voor de ziekste kat. Gescheiden eten geven steeds is bijna geen doen. Ze krijgen smorgens nu wel alle drie wat natvoer. De gezonde 2 gewoon en Binkie zn nierdieet. Daarna haal ik brokjes weg van B & C en laat Renal van Binkie staan. Maar t is even uitproberen nu nog...

Als ze hun streken nog hebben is dat een goed teken toch?!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

lunetuesday schreef:Helaas Adriana, ik heb het echt niet verkeerd begrepen;
verdorie! en dat is jammer en hopelijk is er niks met Noa of andere katzels.. we hadden met Annet en paar anderen een mini-meetafspraak in Utrecht in september maar kunnen haar dus via pb niet meer bereiken... :-(

ik weet hoe lastig het is om één of meerdere dieetkatten te hebben en ik denk dat je een erg werkbare oplossing hebt gevonden.
jaja! hoe actiever en stouter een nierkat, hoe blijer het baasje moet zijn!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Ik hoop ook dat alles ok is daar in Doetichem...

Wat is er weer veel gebeurt hier na een paar weken vakantie en maar heel af en toe op internet kunnen.
Nierfalen is een hele vervelende ziekte, met veel zorg en aandacht hou je katten met hoog crea soms nog een tijdje op de been, de een langer dan de ander, is nooit te voorspellen, elke kat is anders.
Feit is dat we allemaal het beste willen voor onze katten, en gelukkig is dit forum er waar we altijd terecht kunnen met onze zorgen en vragen, en zo nog betere zorg kunnen geven.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Hoi mensen

Misschien niet zo netjes van mij om zomaar opeens weg te blijven, maar ik was gisteren moe, erg moe en ik was de hele kattensite opeens zo zat. Hoeveel tijd stop je soms niet in het beantwoorden van een vraag, soms een heel dringende vraag zelfs en dan is het doodse stilte aan de andere kant?! Ik heb hier gewoon geen zin meer in.

Ik wil weer andere dingen gaan doen: volgend jaar kunnen we waarschijnlijk weer voor het eerst in 2 jaar naar ons geliefde Moravië en ik moet heel nodig mijn Tsjechisch ophalen, ik heb weer eens zin om te gaan breien, borduren, het volksdansen komt er weer aan, er zijn nog -tig boeken die ik moet lezen en dan natuurlijk het belangrijkste: de verzorging en de knuffels voor de katten (en een beetje voor mijn man :lol: ). Door de kattensite kom ik aan veel van deze dingen helemaal niet meer toe en dat vind ik jammer en dus..........

Maar met de katten gaat het goed hoor!

Bedankt voor de afgelopen 2 jaar en misschien kom ik nog wel weer eens terug. Ben wel vaker weggeweest en dan werd ik na een aantal weken toch weer nieuwsgierig. Maar voorlopig is het voorbij.
Het beste met jullie en met jullie katten :pdtyar:

Groetjes, Annet, Cochi, Cerná, Amber, Noa en Milka
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoi Annet, gelukkig gaat alles goed met jou en de pluizebollen. wat een leuk plan om naar Moravië te gaan en je Tsjechisch op te halen en dat kost tijd en aandacht. en ik ben het helemaal eens met je constatering dat het merendeel van de vragenstellers vrij onaardig en onfatsoenlijk met de meedenkers omgaat.. het is doorgaans vrij ondankbaar vrijwilligerswerk..
gelukkig gaat onze minimeet door en intussen wens ik je veel plezier en succes met je hobbies, met het Moraviëplan en de andere zaken waar je nu hihihi veel meer tijd voor hebt! ;-) en knuffels voor je gewichtige tijgerdames en prrrrts van de grijstijgers!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Hee Natan, jij ook nog hier? :-P

Ik wist helemaal niet wat Moravie was, ik heb eens gegoogled; mooie omgeving zeg! :shock:
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Nou ik ben wel blij met al jullie antwoorden hoor!

Je komt in zo'n rare situatie terecht, ineens heb je een zieke kat. Ik neem jullie tips wel ter harte.

Vanmiddag bloedonderzoek na drie dagen onderhuids infuus, ik ben benieuwd. Hoop zo dat het is gedaald! Hij voelt zich in ieder geval lekker, en dat is belangrijk.
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

[quote="lunetuesday"]Hee Natan, jij ook nog hier? :-P

Ja ben er nog hoor, had vakantie dus bijna alleen maar in vakantiehuisje gezeten, geen internet daar! Lees veel mee, maar de meeste adviezen zijn vaak al gegeven :-D


Spannende dag dus voor Binkie, zal voor jullie duimen!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Wat leuk een minimeet in Utrecht. Ik wens jullie allemaal vast heel veel plezier!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie