Kitten alleen
Re: Kitten alleen
kittens hebben onbesuisd speelgedrag en dat hoort bij kittens. af en toe een blaasje, wegsjezen, in poot of staart bijten.. dat is allemaal normaal.
en als ze blaast, dan schrikt ze even maar dat duurt dus maar heel kort.
ik zou denken: lekker genieten van je twee bengeltjes en met zijn 4 kg is Gizmo dus goed gegroeid..
en als ze blaast, dan schrikt ze even maar dat duurt dus maar heel kort.
ik zou denken: lekker genieten van je twee bengeltjes en met zijn 4 kg is Gizmo dus goed gegroeid..
-
- Tijger
Haha het is zo'n dikkie en die kleine kan je zo met 1 hand om t middeltje oppakken en giz Pff moet echt met twee handen haha
Nou jullie horen wel als t zover is dat ze samen slapen wassen etc
Nou jullie horen wel als t zover is dat ze samen slapen wassen etc
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
- Chiquita98
- Tijger
Kijk ik vind wel dat je daar de fout in gaat......samen slapen en wassen! Ik snap dat elk baasje dat graag wil, maar die verwachtingen komen ook heel vaak niet uit. Ik heb hier 4 katten die nooit tegen elkaar aan liggen. Laat je katten in hun waarde zoals ze zijn. Ze tolereren elkaar en dat is al helemaal super. Gizmo hier bij mij blaast nog regelmatig naar balou. Hij moet van balou gewoon niet zoveel hebben.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
-
- Tijger
Jaaa was maar grapje relaxed ! Als niet gebeurt dan niet ben allang blij als ze t leuk hebben samen en wat minder geblaas en gegrom zou fijj zijn
Maar dat komt wel
Maar dat komt wel
-
- Tijger
Gizmo heeft als ze spelen/vechten zon miauwtje zonder zijn mondje open te trekken soort van :mrrrmmmnn en loopt dan weg met staart recht achteruit en loopt na 2 sec weer terug vind due t dan leuk of niet, sorry dat ik zo veel vraag
-
- Tijger
OH MY GODDDD !!
dikke vlieg hier in de vensterbank hun erchter aan springen gizmo trager als caya( htk katten zijn toch sneller als de luie britjes hoor !) en caya lag daar en giz erover heen en likte haar koppie !! zooooo lieffff
ohhh ik ben verliefd zeg! ben zo gelukkig met de keus dat er een tweede bij is gekomen !
Echt fijn dat t zo gauw al stukke beter gaat,ineens is sinds vanmiddag alles echt rustiger geworden!
Als giz geen zin heeft in etteren laat ze hem ook met rust, en andersom, wat een schatjes
dikke vlieg hier in de vensterbank hun erchter aan springen gizmo trager als caya( htk katten zijn toch sneller als de luie britjes hoor !) en caya lag daar en giz erover heen en likte haar koppie !! zooooo lieffff
ohhh ik ben verliefd zeg! ben zo gelukkig met de keus dat er een tweede bij is gekomen !
Echt fijn dat t zo gauw al stukke beter gaat,ineens is sinds vanmiddag alles echt rustiger geworden!
Als giz geen zin heeft in etteren laat ze hem ook met rust, en andersom, wat een schatjes
-
- Tijger
Sorry dat ik zo enthousiast ben en alles vertel hoor maar dat is mijn enthousiasme hihi
-
- Tijger
Iets te enthousiast geweest ze hebben twee uur geleden flink gevochten denk ik keihard gekrijs giz gewonnen bu is ze bang voor m en begint alles weer van voor af aan!Ze duikt nu soms weg Normaal ? heb me nergens mee bemoeit maar toen Caya gaf schreeuwde en gromde heb uk gizmo eraf gehaald ,,,
- pearlsofpassion
- Tijger
Oei, ja. Gizmo ook met zijn overenthousiasme.
Hij moet natuurlijk nog leren rekening te houden met de ander en zijn eigen krachten leren kennen. Dat heeft hij nooit geleerd...
Hopelijk heeft hij er nu al iets van geleerd en vind Caya haar vertrouwen snel terug. Het is wel een groot leeftijdsverschil natuurlijk...
Kijk het nog wat aan. Caya zal ook wel snel groter worden, al zal ze nooit zo groot als Gizmo worden he...
Hij moet natuurlijk nog leren rekening te houden met de ander en zijn eigen krachten leren kennen. Dat heeft hij nooit geleerd...
Hopelijk heeft hij er nu al iets van geleerd en vind Caya haar vertrouwen snel terug. Het is wel een groot leeftijdsverschil natuurlijk...
Kijk het nog wat aan. Caya zal ook wel snel groter worden, al zal ze nooit zo groot als Gizmo worden he...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Tijger
Maar dat komt net geduld wel goed toch , ? Het kon toch een htk met brit ? Leeftijd verschil is drie maand en giz weegt 4 Kilo en Caya bijna een kilo !
Giz ziet t misschien als spelen ? En Miss is t rangorde bepalen ?
Geen idee ,,, maar hoop wel dat ik ze samen kan houden ze zijn verder zo leuk
Giz ziet t misschien als spelen ? En Miss is t rangorde bepalen ?
Geen idee ,,, maar hoop wel dat ik ze samen kan houden ze zijn verder zo leuk
- Chiquita98
- Tijger
Katten pas uit elkaar halen als er echt flinke verwondingen zijn. Ik vermoed dat ze niet vechten hoor, maar gewoon ruw aan het spelen zijn. Als jij je ermee gaat bemoeien dan gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Ik raad je aan om eens boeken te gaan lezen over katten. Dat heb ik toendertijd ook gedaan. Heel wat aan gehad.
Als ze hier ruw spelen word er ook wel eens flink geschreeuwd en dan met name hier door Misty. Een echte meid af en toe
Ik raad je aan om eens boeken te gaan lezen over katten. Dat heb ik toendertijd ook gedaan. Heel wat aan gehad.
Als ze hier ruw spelen word er ook wel eens flink geschreeuwd en dan met name hier door Misty. Een echte meid af en toe

groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
-
- Tijger
Ja maar hoe zij dan schreeuwt heel ziekig heb valeriaan gekocht en dat op thee doek gedaan en gewapperd tussen hun zo kon zij weg rennen toen zat ze bij de voordeur in de hoek ging ze liggen toen kwam giz eraan en rook aan haar en ging weer weg toen gebeurde er niks als ze dan zo vechten heeft giz ook dikke staart terwijl ze daarvoor gewoon speelde af eb toe klap en weer rennen achter elkaar en ineens breekt de hel los! Heb niemand opgepakt dit keer maar dus met doek valeriaan gewapperd ...
Is dat vechten echt niet erg ? Dat geluid het gaat door me hele lijf
Is dat vechten echt niet erg ? Dat geluid het gaat door me hele lijf
- pearlsofpassion
- Tijger
Als ze schreeuw vind ze het op dat moment toch niet erg leuk.
Nu kunnen meisjes zich wel wat aanstellen en meer drama maken dan nodig is, maar leuk vind ze het op dat moment niet. Op dat moment moet Gizmo leren stoppen en op termijn zou hij zelfs moeten leren ervoor te stoppen zodat hij haar niet pijn doet of aan het schrikken maakt.
Maar op termijn zal zij dus ook minder snel bang zijn en minder drama queen uithangen. Dat hangt allemaal wat samen natuurlijk.
Gizmo bedoelt het toch niet slecht? Denk je dat? Dat hij echt aggressief is? Als dat niet zo is, moet je je geen zorgen maken dat hij haar zou verwonden. En dan is het afwachten hoe snel hij leert zijn grenzen te kennen of zij leert dat hij wel blaft maar niet bijt.
Als ze tussendoor ook met elkaar spelen, moet je je niet te veel zorgen maken. Zolang ze ook gewoon spelen, gaat het zeker de goede richting uit.
Gizmo verliest op een bepaald moment gewoon zijn hoofd en gaat zo op in het spel dat hij te wild wordt. Dan schrikt ze en gaat roepen. Ze leren het wel, elkaar kennen. En het zal ook beteren als het grootte-verschil kleiner wordt.
Het doekje met valeriaan zou ik ook laten rondslingeren. Dan kunnen ze ermee knuffelen en trappelen. Das ook goed om het hoofd wat te verlichten.
Hou wel in het oog hoe Gizmo erop reageert, het zou kunnen dat hij er de eerste keer wat gek van gaat doen en daardoor Caya aan het schrikken maakt. Zou kunnen he, valt niet helemaal te voorspellen (zoals zoveel zaken met katten)
Nu kunnen meisjes zich wel wat aanstellen en meer drama maken dan nodig is, maar leuk vind ze het op dat moment niet. Op dat moment moet Gizmo leren stoppen en op termijn zou hij zelfs moeten leren ervoor te stoppen zodat hij haar niet pijn doet of aan het schrikken maakt.
Maar op termijn zal zij dus ook minder snel bang zijn en minder drama queen uithangen. Dat hangt allemaal wat samen natuurlijk.
Gizmo bedoelt het toch niet slecht? Denk je dat? Dat hij echt aggressief is? Als dat niet zo is, moet je je geen zorgen maken dat hij haar zou verwonden. En dan is het afwachten hoe snel hij leert zijn grenzen te kennen of zij leert dat hij wel blaft maar niet bijt.
Als ze tussendoor ook met elkaar spelen, moet je je niet te veel zorgen maken. Zolang ze ook gewoon spelen, gaat het zeker de goede richting uit.
Gizmo verliest op een bepaald moment gewoon zijn hoofd en gaat zo op in het spel dat hij te wild wordt. Dan schrikt ze en gaat roepen. Ze leren het wel, elkaar kennen. En het zal ook beteren als het grootte-verschil kleiner wordt.
Het doekje met valeriaan zou ik ook laten rondslingeren. Dan kunnen ze ermee knuffelen en trappelen. Das ook goed om het hoofd wat te verlichten.
Hou wel in het oog hoe Gizmo erop reageert, het zou kunnen dat hij er de eerste keer wat gek van gaat doen en daardoor Caya aan het schrikken maakt. Zou kunnen he, valt niet helemaal te voorspellen (zoals zoveel zaken met katten)

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Tijger
Weet niet of giz het gemeen bedoelt gij likt haar ook en eten samen liggen op 1 meter afstand te slapen was straks f uurtje weg ik was wel bang maar kwam thuis en giz lag boven in de krabpaal en Caya pal onder hem zijn staart hing in haar gezicht. Misschien hebben ze daarvoor ook gevochten geen idee maat volgende week mieten we gewoon weer werken kunnen ze dan wel sanen zijn ? Denk ook niet dat giz doorbijt want zie niks aan haar geen kapot oorlog neusje en dr buikje is ook normaal zonder verwondingen als die t kwaad zou bedoelen had ze wel wondjes gehad toch ?
Dus ik kam dat wel blijven doen ? Als ze weer vechten valeriaan doek wapperen ?
Ga zo weer f weg , laat ze gewoon samen maar...
Ze rent na t gevecht gewoon weg maar daarna waren ze weer sanen in de vensterbank vliegjes vangen !
Als hun spelen is t 1 in de doos snder erop of ervoor en elkaar met pootje zachtjes slaan en rennen etc soms blaast ze dan maar dat lijkt me verder normaal, totdat giz zich niet meer beheerst,
Had dierenarts gebeld voor enten Caya volgende week en heb t haar ook gevraagd zij zegt ook dat het normaal is zolang er geen bloed bij komt het kan even duren want slles is nieuw en de rangorde moet blijkbaar bepaald worden ?
Dus ik kam dat wel blijven doen ? Als ze weer vechten valeriaan doek wapperen ?
Ga zo weer f weg , laat ze gewoon samen maar...
Ze rent na t gevecht gewoon weg maar daarna waren ze weer sanen in de vensterbank vliegjes vangen !
Als hun spelen is t 1 in de doos snder erop of ervoor en elkaar met pootje zachtjes slaan en rennen etc soms blaast ze dan maar dat lijkt me verder normaal, totdat giz zich niet meer beheerst,
Had dierenarts gebeld voor enten Caya volgende week en heb t haar ook gevraagd zij zegt ook dat het normaal is zolang er geen bloed bij komt het kan even duren want slles is nieuw en de rangorde moet blijkbaar bepaald worden ?
- pearlsofpassion
- Tijger
Ja, DA'n komen altijd maar met rangorde's aandraven.
Ik geloof daar persoonlijk niet in wanneer er een kitten van 8 weken nieuw in huis komt. Dat kitten denkt nog helemaal niet aan rangorde's.
Ik lees gewoon een kitten dat wel wil spelen en geïnteresseerd is, maar nog wat onzeker en geïntimideerd door die grote kater. En een kater die zo graag wil spelen dat hij soms vergeet dat hij 4 keer zoveel weegt en wat onhandig met haar omspringt omdat hij het niet gewend is, zo'n klein speelkameraadje.
Dus dat moet wel goed komen als ze naar elkaar toe groeien.
Ik zou ze met een gerust hart alleen durven laten.
Als katten echt willen verwonden heeft de ander meteen wonden ja. Zeker katerhoektanden maken meteen gaten als ze doorbijten. Mijn Cuzco is als kitten gegrepen geweest door een buurtkater. Dat heeft maar 3 sec geduurd (tegen die tijd was ik erbij), maar hij had wel evenveel gaten...
Ik geloof daar persoonlijk niet in wanneer er een kitten van 8 weken nieuw in huis komt. Dat kitten denkt nog helemaal niet aan rangorde's.
Ik lees gewoon een kitten dat wel wil spelen en geïnteresseerd is, maar nog wat onzeker en geïntimideerd door die grote kater. En een kater die zo graag wil spelen dat hij soms vergeet dat hij 4 keer zoveel weegt en wat onhandig met haar omspringt omdat hij het niet gewend is, zo'n klein speelkameraadje.
Dus dat moet wel goed komen als ze naar elkaar toe groeien.
Ik zou ze met een gerust hart alleen durven laten.
Als katten echt willen verwonden heeft de ander meteen wonden ja. Zeker katerhoektanden maken meteen gaten als ze doorbijten. Mijn Cuzco is als kitten gegrepen geweest door een buurtkater. Dat heeft maar 3 sec geduurd (tegen die tijd was ik erbij), maar hij had wel evenveel gaten...