Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Robijn
Jaguar
Jaguar

Re: Kitten alleen

Bericht door Robijn »

Het is toch al heel positief dat Gizmo zo relaxed reageert op de blazende Caya! 50% al 'in the pocket. Wedden dat Caya over een paar dagen steeds rustiger en nieuwsgieriger wordt naar Gizmo toe?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik hoop t vind t zo naar als die kleine zo lelijk doet !
Hoop dat ze gauw wend !
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ze doet het niet uit kwaadheid, maar meer uit angst. Ik zou als kitten ook een beetje bang zijn van zo'n grote dikke Brit; jij niet? ;-) Toch wel heel lief van Gizmo dat ie niet terugblaast of gromt!
Heb een paar dagen geduld; komt wel goed..
Liefs van Mariska

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Deden die van jou dar ook ? En komt t snek goed ? Wil zo graag sat ze maatjes worden is t binnen een week al minder?
Hebben jullie nog tips hen bij zoek functie introductie gekeken maar dat zijn andere verhalen
Fotos van Gizmo en Caya
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik heb ooit een kitten van 8 weken bij mijn Robijn gezet en deze kitten blies en gromde alleen de eerste dagen een klein beetje naar haar; Robijn deed niets. Na een paar dagen zocht ie al toenadering naar haar, en begon ie voorzichtig met haar staart te spelen. Echter een kitten bij een oudere kat is geen goed idee; hij was veel te wild naar haar toe, en toen ik zag dat het niet beter werd, heb ik besloten hem te herplaatsen. Toen was ie 9 maanden oud.
Sinds een maand heb ik een zachtaardige volwassen kater van 5 uit het asiel. Speciaal op zijn karakter uitgezocht. Hij en Robijn hebben elkaar van dag 1 niets gedaan!! Nooit 1x geblazen of gegromd naar elkaar. Dit is wel uitzonderlijk hoor; vooral bij volwassen katten.
Jouw kitten is nog bang van Gizmo.
1 Tip: G-E-D-U-L-D! Elke dag zal Caya's angst voor Gizmo gaan afnemen; en elke dag zal haar interesse naar Gizmo toe gaan toenemen.
Je kunt dit niet afdwingen, of hopen dat het na 2 dagen ofzo al meteen koek en ei is. Soms duurt het 1 dag, soms een paar, soms een week. Een enkele keer misschien nog iets langer; maar een kitten is zo nieuwsgierig en speels, die blijft vaak niet langer dan een week bang hoor; vooral niet als de andere kat heel rustig naar hem toe is.
Jammer dat je de kalender niet al een week verder kunt omslaan he... Nog even wachten; probeer niet te ongeduldig te zijn...
Liefs van Mariska

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Normaal gesproken trekt een kitten binnen een week wel bij. geef het tijd, geef ze allebei veel liefde en positieve aandacht. Niet straffen als het kitten in jouw ogen lelijk doet. Is meer angst dan agressie.

En de tip van de valeriaan? Heb je daar wat mee gedaan? Wil ook nog wel een helpen hoor om de scherpe kantjes er wat af te halen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ok ja ik ben daar veel ste ongeduldig voor vind zo sneu voor giz haha maar ja en me vriend kan ook slecht tegen dat gedrag maar moeten we dus doorheen !
Ik heb feliway gekocht zodat ze zich veilig voelen ofzo en geeft dezelfde geur af als moeder ? Het was t proberen waard in ieder geval ! We zien wel of t werkt ik heb wel speeltjes met vakeriaan erin niet echt de druppels ! Nou hoop dat snel goed kont want kan echt slecht tegen dit konden we inderdaad de kalender maar weekje verder doen !!
Fotos van Gizmo en Caya
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Je bent nog maar 2 dagen ver.
Het is heel normaal voor een kitten dat je uit een huisgezin haalt dat ze een vreemde kat erg eng vind. Gecombineerd met het feit dat ze net alles wat ze kende verloren heeft en in een nieuwe thuis met nieuwe mensen moet wennen, is het wel normaal dat ze wat tijd nodig heeft. Ze zoekt houvast en voelt zich nog even echt niet veilig bij die grote kat. Daarom houdt ze hem op afstand. Maar als de eerste dagen voorbij zijn en de eerste ontdekking van het nieuwe huis voorbij, zal de nieuwsgierigheid naar een andere kat wel naar boven komen.

Kittens die in het asiel gewend zijn geweest om steeds nieuwe kittens te ontmoeten, zullen veel sneller wennen of zelfs helemaal niet bang zijn van andere katten.
Mijn Luis kwam binnen en heeft niet 1 keer geblazen of op of om gekeken. Hij ging gewoon het huis verkennen, liep langs de andere katten heen. Cuzco reageerde net als jouw Gizmo, heeft eerste keer neus neus heel even een klein onzeker blaasje gedaan (hij twijfelde duidelijk of hij nu zou gaan blazen of niet en dus kwam er een klein zuchtje uit) en de volgende ochtend toen we opstonden waren ze al aan het spelen.
De mate waarin de nieuweling sociaal is, speelt een grote rol in hoe lang de gewenning zal duren. Maar ook katjes die het niet gewend zijn, leren wel om met de nieuwe kat om te gaan, geen zorgen hoor! :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ja dat weten we ook wel toch zijn we gefrustreerd haha hoop dat ze echt snel bijdraaid dit is ziekig voor iedereen
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Gizmo denkt volgens mij dat zij een speeltje is! Hij sluipt na gaar toe en dan staat ie voor haar en blaast ze en gaat hij weer weg !
Speel met beiden met hengel het lijkt wel of zij m dan f niet in de gaten geeft terwijl die voor haar neus staat en ineens ziet ze hen en blaast en gromt ze weer soms lijkt t of ze hem spuugt zo geluidje ..
Fotos van Gizmo en Caya
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik lees alleen maar normaal kattengedrag hoor bij de introductie. Je moet er even doorheen. Wel is het belangrijk dat je nieuweling zich kan terugtrekken als gizmo dicht bij haar komt....dus meerdere ruimtes beschikbaar stellen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Het lijkt alsof het haar niet interesseert ze speelt halve meter voor gizmo neus en aks gizmo dan echt na haar kont word ze voos gromt en blaast ze maar sat duurt 10 sec en ze speelt voor zijn neus verder . Hoe lang duurt dit nog dan ik ben echt te ongeduldig hoor ! Ik kaat ze gaan echt ven allang blij dat giz dit tot nu toe als spelletje ziet
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Em hebben de woonkamer tot beschikking en de katten speel kamer de grote hal en t balkon ze blijven bij elkaar in de buurt hoe bang ze ook voor m is ze zitten nu sanen in de katten kamer gizmo ligt in zijn sluiphouding haar te bekijken en zij speelt met F en toe grommen en blazen op de grond slaan en 'spugen'
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

En soms heeft giz zo zielig miauwtje dat miauwtje had die OOk als ie een vlieg zag etc zon lage maar ook hoge toon het klinkt zo zielig
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Soort gekreun
Fotos van Gizmo en Caya