verhuizing me buitenkatten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Chantalle87
Kitten

verhuizing me buitenkatten

Bericht door Chantalle87 »

Hallo allemaal,

Ik heb een lastige vraag.
Ik heb 5 jaar anti kraak gewoont op een boerderij en heb 3 katten. 2 daarvan hadden mensen gevonden in een oude verlaten schuur en 1 heb ik als kitten gevonden op straat.
Alledrie de katten waren veel buiten. Daar hadden ze alle ruimte, want ik woonde in een buitengebied. Regelmatig kwamen mijn katten met een muisje o.i.d. binnen. Mijn katten zijn dus echt buiten katten en houden van jagen.
Ik moest helaas de boerderij verlaten, omdat ze het gaan slopen. Ik woon nu in een kleine benedenwoning, gewoon in een woonerf, samen met mijn drie katten. Ze zijn nu 4 weken binnen. Op zich gaat het nog wel goed ondanks de warmte. Maar ze staan sinds een paar dagen steeds bij de deur dat ze naar buiten willen.

Zouden mijn katten nu al naar buiten kunnen en mogen, zonder dat ze proberen terug te lopen naar de oude woning en zouden ze uit zichzelf de buurt kunnen verkennen, nu we in een woonerf wonen?

Tevens woon ik naast een hertenkamp. Boerderij met veel herten, konijnen, kippen, hanen, geiten etc. Ik ben erg bang dat mijn katten de boerderij opgaan om daar te jagen. Wat zou ik er aan kunnen doen? Of zal dat wel mee vallen, dat mijn katten daar gaan jagen?

Groetjes,
Chantalle
Adriana

Re: verhuizing me buitenkatten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
er staat zeker 6 weken voor om een kat na verhuizing binnen te houden.
zijn ze gechipt?

ik denk dat je er niks tegen kunt doen als je ze de vrije loop laat, dat ze naar die boerderij gaan om te zien wat er van hun gading is, zoals kleine kuikentjes, kleine konijntjes.. en ze springen makkelijk over hekken en schuttingen.
je kunt overleggen hoe groot de kans op schade is met de beheerder van de boerderij, want jouw katten zullen niet de enige katten uit de omgeving zijn die los rond lopen..

maar jij bent zelf degene die schade moet verhinderen want van een ander kun je niet verwachten dat het terrein ontoegankelijk voor katten gemaakt wordt.

als je een tuin hebt dan zou je die kunnen afrasteren zodat ze daar niet uitkomen.
Chantalle87
Kitten

Hoi Adriana,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie!
Ze zijn nog niet gechipt, maar dat is inderdaad wel handig om nog te laten doen;-)

Ik heb inderdaad al meerdere katten zien lopen. Ik zal eens kijken wie de beheerder is van de boerderij en even met hem/haar gaan overleggen hierover.

Groetjes Chantalle
Adriana

Bericht door Adriana »

overleg even met je dierenarts..
die hebben thema-maanden voor bepaalde ingrepen, bijv de maand van het gebit en zo is er dacht ik rond deze tijd ook een aanbieding om je katzel (goedkoper) te laten chippen.
en met drie scheelt dat ook weer!
Chantalle87
Kitten

Oh ja dat is een goed idee!
Thx voor de tip;-)
Plaats reactie