ik heb 2 katers, een huiskater en een russisch blauw. ze zijn beiden bijna 11 jaar oud.
3 jaar geleden ben ik verhuisd, en sindsdien (more or less) poept de russisch blauw kater niet meer in de bak.
hij poept in bed, op tafel, op het kleed, op de bank, op de vloer.... hij gaat eerst plassen op de bak.. en daarna poept hij ergens in huis. dit gaat al 3 jaar zo. soms doet hij het weer een aantal weken op de bak, maar nu doet hij het zeker al een half jaar helemaal niet meer op de bak.
we zijn al tig keer naar de dierenarts geweest, ander voer, andere bak, meer kattenbakken, andere kattenbakvulling etc etc... niks helpt.
hij mag nu niet meer in de slaapkamer; maar de woonkamer wordt er ook niet 'beter' van. mijn bank stinkt zo erg, dat ik hem maar weg moet doen, want ik krijg die geur nooit meer weg.
ik zit erover na te denken om een ander thuis voor de kat te zoeken; want ik weet echt niet hoe dit verder moet.
hij is ontzettend bang voor harde geluiden en mensen, behalve mij. in mijn oude huis hadden wij 3 verdiepingen, en kon hij zich makkelijk verstoppen op zolder. nu woon ik in een appartementje, en heeft hij veel minder ruimte om weg te rennen. misschien heeft het daar iets mee te maken.
zijn moeder was ook een heel schuw katje, die uiteindelijk bij een ouder echtpaar terecht is gekomen, die haar een heel rustig huis konden bieden.
ik vind het heel sneu; maar vraag me af of niet iemand anders hem een beter thuis kan geven.
daarnaast heeft hij ook last van zijn niet meer zo goed werkende nieren en moet elke dag een pil krijgen.
wie wil nou een zieke kat die overal in huis poept