Mijn kat flink toegetakelt?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door mawrr »

Hallo kattenliefhebbers!

Gisteren zijn we teruggekomen van vakantie en hebben onze kat opgehaald uit een pension.
Het pension zelf was erg goed, er waren goede reacties, er liepen gezonde katten rond het was schoon en veel aandacht voor hygiëne, inentingen, ziektes etc.
Ondanks dat is onze kat 1 hele kilo afgevallen in 3 weken tijd, heeft hij 2 snotoogjes en wondjes op zijn neus. We kwamen er later ook achter dat hij mank liep, dat bleek te liggen aan een paar wondjes op zijn voetkussentjes (godzijdank niks met gewrichten etc.).
Ik denk dat hij ergens in de dagen flink is toegetakelt door een van de mede-pension katten. Waarschijnlijk durfde onze arme poes daarna ook bijna niet meer te eten.
Iemand ervaring hiermee/vechtpartijen etc.?
Is het denken jullie nodig om met hem naar de DA te gaan?
Wat kan ik zelf nog doen?

Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door jennli »

Zou zeker langs de dierenarts gaan. Wat zegt t pension er over?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door Femmel »

Ik zou absoluut vandaag nog naar de dierenarts gaan. Het feit dat hij in 3 weken tijd 1 kilo is kwijtgeraakt doet toch denken dat hij al langer slecht eet.

Overigens vind ik het slecht van het pension dat jullie je kater op deze manier zonder verdere info hebben meegekregen. Uiteraard kunnen ze zich altijd eens verwonden of een snotoogje krijgen. Maar wondjes op neus en voetzooltjes, 2 snotoogjes, een kilo afgevallen én dan geen dierenartsbezoek?? Ze hadden hem op zijn minst even apart moeten zetten om de stress te verminderen en hem goed in de gaten te houden. Sorry, maar dit vind ik geen goede zet van het pension.

Hoop dat hij er snel weer bovenop is!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door falkosan »

lijkt me geen best pension. als er katten zijn die vechten mogen ze die niet bij elkaar zetten. slechte zaak.

ik zou even naar de DA gaan
paasnini

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door paasnini »

Mee eens. Zonder iets te zeggen zo de kat meegeven. Wat zegt het pension erover?
Zij hadden behalve bij die verwondingen, bij zoveel gewichtsverlies moeten ingrijpen. Best kans dat de kat nies heeft opgelopen omdat zijn weerstand is verdwenen door de stress.
Gelukkig is hij weer bij jullie.
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door mawrr »

Bedankt voor de berichten!

De pensionhouder was op het moment van ophalen in het ziekenhuis, en heeft het ophalen van de katten die dag overgelaten aan haar dochter.
Vandaag hebben we contact opgenomen met de pensionhouder en zij heeft zich verontschuldigd. Ze vertelde dat onze kat in de eerste week inderdaad heeft gevochten met een andere kat en die zijn onmiddelijk uit elkaar gehaald. Ze heeft de wond op de neus behandeld met een zalfje en dat is dus aangeslagen.
De wond op de poot hebben we ook gelijk zelf behandeld met een zalfje en ik moet zeggen dat het er al erg goed uitziet voor slechts een dag.
Morgen gaan we alsnog even naar de DA vanwege het afvallen (onze kat was hiervoor al aan de zware kant, dus mager is hij niet) en vanwege de oogjes. Vanwege tijdgebrek zijn we vandaag niet geweest. Niesziekte is vrij onwaarschijnlijk, want daarvoor heeft ie wel een inenting gehad.
Na het DA bezoekje laat ik wat horen!
Gebruikersavatar
Thoompie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2012 04:35

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door Thoompie »

in 3 weken 1 kilo afvallen is voor een kat extreem, Net zoals een man van 100 kilo 20 kilo kwijtraakt. Ik zou zeker naar de dierenarts gaan en daarbij ook nog opheldering eisen bij het pension. Mogelijk, ik weet niet, zou je ook nog een schadevergoeding kunnen eisen/Aangifte doen voor nalatigheid. Maar zeker naar de dierenarts gaan!!
Tommie ( 11,5 jaar )
Spike ( 8 jaar )
mawrr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:55

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door mawrr »

Long time no post! Sorry daarvoor!
De DA heeft mijn kat grondig onderzocht en constateerde chlamydia bij de ogen. We hebben gelijk medicijnen meegekregen. De DA vertelde dat een chlamydia infectie ongeveer 4 tot 6 weken behandeltijd nodig had. Als de ogen er echter na een week al beter uitzien moeten we gewoon denken aan een kleine ontsteking. En dat laatste lijkt het geval. We zijn nu ongeveer 4 dagen aan het behandelen en het pus is al gestopt. Ook zijn de ogen al minder rood.
We gaan deze week nogmaals naar de DA om het resultaat te laten zien. Over het afvallen had hij niet veel te vertellen. Het gebeurd vaker dat katten stress doormaken tijdens de overnachtingen in een pension en dat ze daarom afvallen. Echt mager is onze kat er niet van geworden en dus konden we er verder niet veel aan doen dan hem zijn normale eetpatroon weer toe te passen.
Een schadevergoeding/aangifte vind ikzelf wat overdreven. De pensionhouder is absoluut niet nalatig geweest met onze kat. Ze heeft zijn vacht heel goed verzorgt door om de zovewl dagen te kammen en ze heeft de wondjes op zijn neus gelijk behandeld na de vechtpartij.

Het ziet er naar uit dat alles weer op zijn pootjes terecht komt dus!
paasnini

Re: Mijn kat flink toegetakelt?

Bericht door paasnini »

Dus toch niesziekte ( mocht je nu hard nee roepen, chlamydia valt onder nies, niesziekte is een verzamelnaam voor een aantal virussen en baterieen).
Ik begrijp dat de pensionhouder last had van overmacht en dat het wondje aan de neus goed is aangepakt maar het pension had al actie moeten ondernemen op de oogjes, tenslotte was er al prut toen je ging ophalen.
Fijn dat het al beter gaat.
Plaats reactie