kat plast op bed alleen als ik erin lig.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

kat plast op bed alleen als ik erin lig.

Bericht door angie_jt84 »

Hoi allemaal,
ik zit met een probleem. Ik heb een kitten van nu 4 maanden. Ik heb haar vanaf 7 weken . Ik weet dat dat te vroeg is maar het ging niet meer met moederpoes. Zij plast eigenlijk vanaf dag 1 op bed. Toen dachten we eigenlijk dat ze vergat op tijd naar de kattenbak te gaan. Maar helaas doet ze het nog steeds. Maar echt puur alleen als wij erin liggen. Als wij er niet zijn of niet in bed liggen gaat ze netjes op de kattenbak. Heeft iemand een idee waarom ze dit doet?

Groeten angela
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat

Re: kat plast op bed alleen als ik erin lig.

Bericht door roelfiekuiper »

Kan hetmisschien zijn dat ze je iets probeert duidelijk te maken in de trant van baasje mijn plassen doet pijn daarom laat ik het nu zien.
Ik weet het niet hoor maar wij hebben ook een poes die dat gedaan heeft en bleek een blaasontsteking te hebben.
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Dan toch maar even langs de da.
Maar doen katten dat zo dan?
Ik vind het toch wel apart dat ze het alleen doet als we erin liggen.
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Als een kat op rare plaatsen plast kan dat veroorzaakt worden doordat hij ergens pijn heeft. Vaak heeft dit te maken met pijn bij het plassen. Het beste kun je wat urine opvangen en dat laten onderzoeken door de dierenarts. Pas als een lichamelijke oorzaak is uitgesloten (in 90% van de gevallen is het namelijk lichamelijk) heeft het zin om andere acties te ondernemen. Heb je wel genoeg kattenbakken in huis? (aantal katten plus 1) staat er ook één op de slaapkamer?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Ja mijn woonkamer en keuken is 1 kamer en verder heb ik in de keuken nog een kattenbak. Dus ik heb 2 kattenbakken mrt 2 katten dus nog maar een kattenbsk erbij maar. En inderdaad naar de dierenarts. Ze likt ons ook heel veel dus misschoen heeft dat er ook iets mee te maken..
lidewij020
Panter
Panter

Sommige katten vinden het heel lekker om op bed, op de bank of op het badkamerkleedje te plassen. Wat wil je? Het is lekker zacht en absorberend. Het is dan heel moeilijk om dat af te leren. Daarom is een kattenbakje op de slaapkamer geen gek idee. Als de kat niet ver hoeft te lopen kiest hij misschien daarvoor. Je kunt een kleine kattenbak maken van een afwasteiltje of emmer. Anders zul je moeten besluiten om de katten niet meer op de slaapkamer te laten.
Desondanks zou ik even de urine laten checken door de dierenarts. De oorzaak kan daar ook goed liggen. Ik kan niet zeggen of het aan jullie likken wat ze doet er iets mee te maken heeft.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Nou we zijn erachter. De slaapkamer kunden we niet dicht doen aangezien onze woonkamer en slaapkamer 1 is.
Ik kreeg een ingeving om eens de kap van de kattenbak af te halen.
En tata mevrouw plast niet meer op bed.
Misschien plaste alleen op bed als wij erin lagen als een soort statement ofzo.
Wij hebben trouwens van die mineraalkorrels als ze dus plassen is het meteen droog.
Echt spuperspul. Blijft 4 weken goed (per 1 kat dan en wel elke dag scheppen) en geen geurtjes ook niet bij poep.
Dus ik dacht dat dat het niet kon zijn. Maar misschien vond ze toch de geur met deksel erop te sterk.
Bedankt voor jullie tips;)
lidewij020
Panter
Panter

Fijn dat het is opgelost! Katten houden graag overzicht over hun omgeving als ze hun behoeften doen.
Plaats reactie