nieuwe kitten introduceren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

de oude kitten blijft maar achter de nieuwe aangaan. hij word helemaal gek van hem is het goed om ze weer even uit elkaar te zetten? de oude kitten is een stuk groter dan de nieuwe en deelt af en toe rake klappen uit aan onze oude kitten.. zit zelfs een wondje op ze neusje nu
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door roelfiekuiper »

pff moeilijk. Dit heb ik nog niet gehad.
De nieuwe moet inderdaad sowieso ook haar rust krijgen en een band met jou op kunnen bouwen.
Kun je de oude nietafleiden met spelen.
Bijvoorbeeld proppen aluminiumfolie weggooien vinden ze vaak heerlijk om achteraan te gaan.
je nieuwe kitten heeft ook zeker zijn rust nodig.
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

op zich hebben we al wel goede band met de nieuwe kitten. Hij komt gewoon lekker bij ons liggen en kopjes geven enzo. alleen word hij continu achter ze staart aangejaagd als onze oude kitten niet slaapt :) vanochtend sprongen ze zelfs boven op elkaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door Adriana »

kittens rollebollen en 'vechten' met elkaar. dat doen ze om te oefenen en spieren en uithoudingsvermogen te trainen. ze piepen als het te hard gaat of lopen weg of worden bang. maar het is de bedoeling dat het andere kitten leert om wat minder kracht te zetten of minder hardhandig te zijn..
je kunt wat valeriaan achter de hand houden, op een tissue sprenkelen en door de lucht wapperen als het te heftig wordt. hier vechten de broertjes nog steeds en zijn ruim twee en het is niet belangrijk of ik daar tussenzit. sindskort piep ik dan ook maar en dat heeft af en toe (ik zoek nog de juiste toonhoogte) best wel effect..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

tis niet echt rollebollen volgens mij, de oortjes van die ander staan ook helemaal plat en achter uit. das volgens mij een teken dat ie het echt niet leuk vind.

ik zal als ik uit me werk kom ff van dat valeriaan halen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door Adriana »

Afbeelding Afbeelding

je bedoelt zo ongeveer zo iets? niet zenuwachtig over worden, tenzij de onderliggende partij bang wordt en wegkruipt en stressig wordt..
in mijn fotoalbum adriana's grijstijgers staan nog veel meer vecht/rollebol/stoei en worstelfoto's..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

haha zo'n koppie trekt ie inderdaad! das dus vrij normaal :)
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

naja hopelijk is het niet alleen maar stoeien blazen en vechten en worden het ook echte maatjes die bij elkaar kunnen liggen enzo..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door pearlsofpassion »

Stoeien is ook een wezenlijk onderdeel van hun interactie. Zo leren ze elkaar ook inschatten en kennen. Het lijkt veel erger dan het is, katten zijn nu eenmaal roofdieren. ;)
Bij elkaar slapen kan erna komen.

Als de kleine niet doodsbang wordt van de grote zou ik me niet te veel zorgen maken.
De grote moet wel zijn krachten nog leren kennen en zal wel merken dat zijn vriendje het niet leuk vind als hij té wild doet.
Dat bij elkaar liggen, komt wel als de grote wat tot rust komt. Het is heel normaal dat alles nu nog nieuw en ontzettend leuk is.

Het bestje kom je er niet tussen wanneer ze stoeien of zelfs wanneer ze een meningsverschil hebben. Ik zeg het: pas als de kleine bang wordt, kan je ingrijpen.

Als katten echt vechten zou je het trouwens wel weten. Blazen wijst op onzekerheid, maar als een kat echt vind dat hij aangevallen wordt, gaat hij krijsen. Dan moet je niet vragen of het vechten is, dan weet je het wel. ;)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

de grote is nu aan het schuilen voor onze oude veel kleinere kitten..
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door roelfiekuiper »

ik zou zeggen niet teveel aan storen.
Ze moeten aan elkaar wennen en af en toe schuilen voor elkaar hoort daat ook bij.
Zoalng ze elkaar niet tot bloedens toe aanvliegen gaat het volgens mij oke
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze ook gewoon laten gaan. Prachtige illustraie-foto's van Adriana! Als je die linker foto ziet zou je oorlog denken. Maar niks is minder waar, het is een geweldig klef duo. Dat hoort er gewoon bij dat elkaar afrossen. Gebeurt hier bij mij ook dagelijks.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door eelco »

grote verandering!

ze lijken nu helemaal happy met elkaar. Sloeg in 1 keer om! het lijkt nu ook meer op stoeien minder geblaas enzo :) had net zo'n geur dingetje gekocht voor in het stopcontact dat was het beste zei de dierenarts bij het tuincentrum.

super bedankt voor de adviezen! geduld is een schone zaak..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door Dinky »

Super om te horen :) Geniet van je duo :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: nieuwe kitten introduceren

Bericht door roelfiekuiper »

heerlijk nieuws veel pleziermet je toekomstige kattentv want gewonen televisie zul je de komende tijd niet veel meer zien hahaha
Plaats reactie