Ik heb een katertje van inmiddels ongeveer 4 a 5 maand oud.
Het is een super lief beestje, alleen heb ik telkens eenzelfde probleem.
Af en toe (soms iedere dag, soms een paar dagen niet) gaat hij wanneer hij op de bak zit in zijn eigen poep staan. Het gevolg is dat hij dit vervolgens door het hele huis heenloopt met alle gevolgen vandien

Daarna moet ik hem schoonwassen onder de kraan of douche, wat hij natuurlijk verschrikkelijk vindt.
Piepen, mauwen en krabben. Alles om maar onder het water vandaan te komen.
Nu heb ik uiteraard ook al op google gezocht, maar geen enkele tip is bij mij de oplossing gebleken.
Ik heb al vanalles geprobeerd, verschillende soorten kattengrit, alleen droogvoer, of natvoer, brokken voor jonge katten, brokken voor volwassen katten, een dikke laag grit in de bak, een dunne laag grit in de bak. Het lijkt allemaal niet te helpen.
Ik ben helemaal gek van het katje, maar dit drijft me af en toe toch wel tot het wanhopige toe.
Iedere keer als hij op de bak gaat zit ik bij wijze van spreke al te wachten om de hoek om te kijken of hij wel schoon is, en als het weer raak is herhaalt het hierboven beschreven tafereel zich weer.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en vooral, hoe verlos ik zowel mijzelf, als het katje hiervan? Hartelijk dank alvast voor jullie meedenken!