Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik wilde ook net zeggen: vind je het normaal dat een kitten van 5 maanden zo rustig is? :icon_shifty:
Dat is volgens mij het teken.

Ofwel gaat een solo-kitten met een probleem slopen, ofwel gaat hij slapen.
Ik zal persoonlijk mijn katten zo lang mogelijk speels proberen houden ipv bankaardappels of theemutsen te houden. Dus ik zou het wel heel spijtig vinden moest een kitten al op 5 maanden wat lui worden.
Normaal zijn ze toch minstens tot 2 jaar erg actief. En ook erna is het toch normaal op een paar uur per dag actief te zijn en te spelen.
Een kitten van 5 maanden is normaal aan 1 stuk door actief, als hij wakker is. Dus zowat de helft van de dag. Dan wordt er rondgecrossed, onderzocht, gek gedaan enz... Actief zijn. Niet zomaar liggen soezen, daar hebben ze eens ze ouder zijn nog tijd genoeg voor.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hij is ook druk en speels maar grote deel van de dag slaapt hij ik ken ook mensen met 1 kat een gewone kat die druk zijn maar dit ras is gewoon niet te vergelijken met een gewone htk kat. Mij is verteld dat een kitten veel slaap nodig heeft zo 18 uur op een dag ? Nou daar kont die niet aan hoor denk gemiddeld 14 uur met de nacht erbij gerekend ?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Het is niet normaal dat hij op 5 maanden het meeste van de dag slaapt. Ik vind van niet.
En britten kunnen dan nog wat rustiger zijn, ik weet dat niet, maar Cerna wel. Cerna heeft veel ervaring met britten, dus haar kan je geloven. En zij zegt ook dat het niet normaal is als hij lui is.
Wat jij beschrijft is normaal gedrag voor een volwassen kat. Minstens 2 jaar oud. Ook die 18 uur per dag slapen. Maar dan slapen ze ook niet echt, ze soezen wat. Daar zijn katten goed in. Maar kittens zijn rond hun half jaar het aller-actiefst.

Als ze 2-3 maanden zijn, zijn ze heel actief als ze wakker zijn en daarna moeten ze weer slapen. Maar dan ook echt slapen. Dan slapen ze erg veel. Net als baby's.
Bij het ouder worden, wordt dat minder, steeds minder. Ze beginnen als pas geboren wanneer ze enkel eten en slapen en dan vanaf een week of 3- 4 worden ze ook tussendoor actief. En dan gaan ze steeds minder slapen en steeds meer spelen en actief zijn. Tot ze zo'n half jaar zijn, dan zijn ze het actiefst. Daarna neemt het weer stillaan af.
Natuurlijk is dat ook van kat tot kat verschillend, maar wat je beschrijft is gewoon niet normaal.
Ik wil best geloven dat een brit anders is dan een htk, want bij een htk had je inderdaad veel kans dat je kat in deze situatie je zowat omver zou gaan crossen van energieoverschot. Maar dat wil niet zeggen dat het voor een brit normaal zou zijn om op 5 maanden het grootste deel van de dag te slapen.
Als hij dat nu al doet, wat gaat hij dan doen wanneer hij 2 is?
Ga je er dan nog beweging in krijgen, los van naar zijn etensbakje te lopen? Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee, maar ik vraag het me af.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ok raar dat op andere sites en mensen mijn zeggen dat katten gemiddeld 18 uur slapen / lui doen/ na buiten kijken en als ze kittens zijn nog meer slapen.
Hij speelt in de ochtend en in de acovd middag slaapt ie ik weet niet wat daar raar aan is hoor hoor dat bij iedereen ...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Even wat anders ik zag sinds vandaag een roze puntje uit zijn zaakje komen ? Dit zou natuurlijk wel zijn geslachtsdeel zijn kam er niks over op internet vinden alleen blaas gruis kom ik uit maar die kenmerken heeft ie verder niet is dit normaal
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Nee, ik vind ook dat hij teveel slaapt (lui is) voor zijn leeftijd en nu klinkt het alsof we je iets willen opdringen (nou ja, misschien wel een beetje), maar echt, ik denk ook dat een kitten erbij die iets jonger is, heel leuk zal zijn voor Gizmo.

En natuurlijk kun je wachten totdat er gedragsverandering optreedt, maar ik verwacht geen grote veranderingen behalve dat hij na zijn castratie nog meer zal gaan slapen en dan wordt het zo'n vatsige kerel die alleen nog in beweging komt voor zijn eten en om op de kattenbak te gaan. Wil je dat?
Ik verwacht wel gedragsveranderingen wanneer er een kitten bij zou komen, namelijk dat hij weer meer gaat spelen en ravotten. De interactie tussen 2 katten is zo leuk om te zien.

Enne..........hoe weet je of ik mooie Britten heb?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik zie er 1 op je forum foto haha mij lukt t niet een foto te plaatsen, jullie maken me wel onzeker nu hij lijkt zo gelukkig met ons, wat ik evt kan proberen is asiel kitten die kam je evt terug brengen Sls niet gaat klinkt beetje raar maar dat lijkt me beter,

Weet jij of dat roze gedoetje erg is ? Of beginnen nu zij opwindingen te komen en word tijd voor castratie ?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Hier liggen ze in vol ornaat: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=15

Huh, roze gedoetje? Bedoel je dat hij zijn piemeltje laat zien? Oei, weet niet, heb pas 2x een kater gehad en de laatste is ruim 16 jaar geleden gecastreerd.
Britse poezen zijn vaak erg laat wat betreft de krolsheid, maar misschien dat dat voor katers anders is? De meeste mensen laten hun kater met 6 maanden castreren, dus misschien tijd voor een afspraak bij de dierenarts?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kitten alleen

Bericht door Robijn »

Hallo Gizmobritsekorthaar. Dat is zijn piemeltje. Soms steekt die eruit; bv. als ze zich wassen in dat gebied. Niets mis mee.
Ik ben degene die ook een Brit heeft; Robijntje van nu 9 (zie ook haar foto-album voor het hele verhaal). Ik had eerst een HTK-kittentje als maatje voor haar erbij genomen, maar dit ging helemaal niet goed. Een kitten is vaak veel te druk voor een oudere kat (daar kwam ik pas op dit forum achter) en Robijn liet zich helemaal ondersneeuwen door hem, en ze werd steeds 'aangevallen' door hem. Ze durfde op een gegeven moment geen stap meer te verzetten, en ik heb de kitten moeten herplaatsen. Daarna is ze een tijdje alleen geweest. Ze kwam wel gelukkig over, maar ik vond dat ze toch ook wel heeeel veel sliep (nu weet ik dat Britten lui zijn; maar ze was alleen 's ochtends en 's avonds even actief). Nu heb ik er een hele zachtaardige kater bijgezet, en dit is wél een goede match gebleken. Als er sprake is van een goede match, is het natuurlijk inderdaad gezelliger voor een kat om er een maatje bij te hebben; ze leren ook van elkaar, vooral als je kat de hele dag binnen zit, en niet naar buiten mag, en de baasjes overdag werken. Ik moet zeggen, Robijn is gewoon wat 'meer kat' geworden; wat uitbundiger / actiever / levendiger / wakkerder. Ze is wat zelfverzekerder geworden. Ze spelen ook met elkaar. Toch wel heel leuk om te zien hoor! Maar dat komt ook omdat Sam zo lief en zachtaardig is; ze hebben allebei heel lief en makkelijk en totaal niet dominant; ze passen dus heel goed bij elkaar. Ik ben dus blij dat ik er een tweede kat erbij heb genomen. Maar ik heb ook geluk gehad, dat het zo goed klikt tussen hen twee; ik ken ook mensen met meerdere katten die elkaar niet uit kunnen staan, en dan lijkt me het minder leuk; zowel voor de katten als voor de eigenaars... Zoals ik al eerder zei, voor een kat, vooral een BINNENkat (voor een kat die naar buiten mag en de onbeperkte vrijheid heeft (dus niet alleen in het tuintje van de eigenaar; maar kan gaan en staan waar ie wil, en buiten ook in contact komt met andere katten), vind ik het toch weer een iets ander verhaal; maar dat is weer een he-le andere discussie; die ik nu niet aan wil gaan - veel forumleden zullen het met mij waarschijnlijk niet eens zijn), is een goed passend maatje toch eigenlijk wel beter / leuker, dan maar de hele tijd alleen te zijn in huis, als enige kat. Twee katten prikkelen elkaar meer; en vooral voor een binnenkat, is dat toch wel belangrijk. Ik ga je niets opdringen, maar ik hoop toch stiekem dat je een leuk maatje erbij neemt voor jouw Britje (hoe heet ie eigenlijk?). In het asiel zitten genoeg leuke kittens; en als het echt niet gaat (wat ik niet verwacht; zeker niet bij kittens die bij elkaar geplaatst worden; dat gaat altijd goed); kun je altijd beroep doen op de terugbrenggarantie die de meeste asiels hebben. Ben benieuwd naar je reactie...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

oke, op dit forum is iedereen dus tegen als je 1 kat heb dat is wel duidelijk, ik ben zoooo goed voor het beestje he, alsof t me kind is, alles gaat voor de kat, ik doe alles met m . hij krijgt alle aandacht mag mij sdnachts wakker maken om te knuffelen alles,
Ik ken ook iemand die sprak ik net toevallig die heeft twee britse kortharen maar die luieren ook veel, en die zijn 1 jaar net. ik zeg niet dat die de hele dagen laveloos ligt dan snap ik ook wel dat er ieys goed mis is, maar dat is absoluut niet zo, hij beweegt echt veel! Het kan ook zijn dat de gizmo een andere helemaal niet tollereert dat lees je ook, dat als er een ander komt dat t tot de dag van vandaag elkaar negeren is, dat wil ik ook niet, daarom kijk ik het nog aan,mocht ie nou echt veel slapen miauwen zoekende zijn dan nemen we zeker een katje erbij, ik vind t lastoig omdat je heel veel verschillende antwoorden hebt, de 1 zegt absoluut niet doen nog de ander (zoals jullie) zeggen wel doen,
zolang je kat gelukkig lijkt en geen raar gedrag vertoont eenzaam gedrag vertoont is er niks aan de hand neem ik aan, en word mij gezegd door andere ook en zo denk ik er zelf ook over, door jullie was ik gaan twijffelen. Ik hou jullie op de hoogte, heel miss proberen we t met een asiel kittentje, maar ik denk t nog ff niet.
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Ik kom dit vaker tegen en snap het niet helemaal. Natuurlijk mag iedereen zijn/haar vraag, opmerking, stelling noem maar op, op het forum zetten, maar dan vraag ik me soms toch af wat het doel is.

Ik ga nog even terug naar het eerste bericht waarin Gizmo's vrouwtje/baasje (ik denk baasje) stelt dat wij nogal tekeer (och) gaan tegen iemand die maar één kat heeft en vervolgens stelt hij/zij dat zij een kat hebben en dat die volmaakt gelukkig is en niets tekort komt. Nou prima toch, denk ik dan.
Maar nee, vraagsteller is door het "tekeer" gaan van ons toch aan het twijfelen gebracht. Ook prima.

Maar dan komt het: vervolgens gaan wij reageren en komen met allerlei verschillende steekhoudende argumenten waarom het toch beter is om twee katten te hebben en steeds weer probeert hij/zij ons te overtuigen dat Gizmo toch een fantastisch leven heeft in z'n eentje.
En de slotsom is dan ook dezelfde als bij het begin: Gizmo hoeft geen maatje.

En dan vraag ik mij dus opnieuw af wat het doel was van het bericht? Of ben ik nu zo dom?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kitten alleen

Bericht door Robijn »

Het baasje van Gizmo (zo zal het Brits Korthaar kittentje wel heten - snap niet waarom ik vroeg naar zijn naam - ben blond he ;-)) wil het liever bij 1 kat houden, en hoopte op steun op dit forum, zodat haar geweten gesust zou worden.
Ik zeg niet dat Gizmo een slecht leven bij haar heeft; integendeel; hij heeft een goed leven; hij krijgt genoeg aandacht en liefde zo te lezen, wordt niet mishandeld, heeft een warm huisje, en genoeg eten en drinken; er zijn veel katten die het 100x slechter hebben, maar ik heb sinds kort ervaren wat het verschil is tussen het hebben van 1 kat en nu 2 katten. Mijn Robijn was toen ze alleen was volgens mij ook best gelukkig, maar nu ze een maatje heeft komt ze nog iets gelukkiger over, en actiever; en dat komt gewoon door de aanwezigheid van een andere kat. Ze wordt gewoon meer geprikkeld door een soortgenoot. Robijn had voorheen dus ook een goed leven; maar nu heeft ze volgens mij een nog iets beter leven.
Pas als je het zelf ervaren hebt, het verschil tussen 1 binnenkat en 2 (of meer) binnenkatten, wil je volgens mij nooit meer 1 binnenkat.
Ik zou zelf ook niet alleen door het leven willen gaan; en ben blij dat ik een levenspartner heb.
Voor binnenkatten geldt denk ik hetzelfde. Robijn gunde ik ook een maatje. Telkens als ze de kat van de buren zag, liep ze er meteen op af; en daaraan kon ik zien dat ze andere katten heel leuk vindt; dat ze heel sociaal is. Daarom heb ik er een kat bijgenomen. Met Sam erbij is het net of ze wat levenslustiger is geworden. Dat is toch geweldig?
Maar je moet het natuurlijk wel willen; 2 katten; het brengt, naast het plezier, toch wat meer zorgen en kosten met zich mee; en niet iedereen wil dat, en dat is dan zijn/haar keuze, vind ik. Sommige mensen kiezen ook bewust voor maar 1 kind. Tja....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben niet tegen het houden van 1 kat. Zeker niet.
Ik ben wel tegen het houden van 1 kitten!
Dat is een wezenlijk verschil. En we hebben voorheen uitgelegd waarom.

Er zijn in het asiel katten genoeg die liever alleen houden worden, en ja, dat is vaak omdat zijn eerste baasjes hem alleen hebben laten opgroeien. Daar ben ik wel op tegen omdat ik vind dat je je kitten iets tekort doet. Maar eens te laat, is het beter hem alleen te houden.
Maar laat ik duidelijk stellen dat dit niet opgaat voor een kat van 5 maanden! Tot een jaar (en vaak nog iets later) kan je ze perfect nog aan een soortgenootje laten wennen. Wacht je tot ze 2 jaar zijn, dan lukt het vaak nooit meer. Zelfs al wacht je een heel leven.
Maar kittens zijn dus anders. Kittens klikken ook zowat altijd. Ik weet hier op het forum welgeteld 1 voorbeeld waarbij 2 kittens het niet met elkaar konden vinden en erna elk hun eigen vriendje kregen waarmee het wel lukte. 1 voorbeeld, van de zovelen. Dus je kan wel stellen dat het zowat altijd meteen goed gaat. Ik heb het dan wel over htk's, maar als je bij raskatten ook zo een beetje binnen dezelfde ras-categorie blijft, moet dat ook goed gaan. Je moet natuurlijk wel geen siamees bij een Brit zetten, dat is wat vreemd.
Je voorbeeld dat je aangeeft van katten die later bij elkaar gezet zijn en elkaar blijven negeren, maakt alleen maar het punt extra duidelijk dat je op dit moment een beslissing maakt over het hele verdere leven van je kat. Op dit moment.
Ik zou gewoon nooit zo heel zeker zijn dat ik niet op een bepaald moment veel van huis zou zijn, of wat minder tijd zou hebben.
Heb je het topic gelezen van de dame die haar herplaatste kat terug wil? Daarop doel ik. Ik zeg niet dat het haar eigen schuld was, maar had ze twee katten gehad, was dit allemaal waarschijnlijk niet gebeurt...


Ik vind wel dat als je maar 1 kat hebt en deze is een binnenkat, je ook veel thuis moet zijn om hem gezelschap te houden. Geen enkele kat is graag echt alleen, binnen. Buiten is nog wat anders. Een boerderijkat vb. Maar je kan niet een aanhankelijke, mensengerichte kat hebben die ook graag alleen is. Dat is tegenstrijdig.
Als je dus gewoon een job hebt, vind ik het voor de katten aangenamer als ze met zn tweetjes zijn. Logisch toch?
Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet kan om een kat alleen te houden, maar dat vind ik een beetje zielig.
Bij een kitten vind ik het meer dan zielig, zeker wanneer hij/zij nog jonger is dan 14 weken.

Ik zeg ook vaak, als je een kitten haalt op vb 16 weken en je weet dat je gewoon zijn hele leven voor hem gaat blijven zorgen, dat je al je vrije tijd aan hem opoffert en helemaal voor hem inzet. Dan kan je het van mijn part proberen. Of je hem alleen kan houden. Maar dan ook zijn hele leven! Zodat hij niet daarna moeite heeft om geplaatst te worden omdat jijzelf ervoor gekozen hebt hem op te voeden tot een kat die geen andere katten verdraagt. Dat is verantwoordelijkheid nemen.
En van zodra duidelijk wordt dat de kitten echt een speelmaatje nodig heeft (aggressief wordt, gefrustreerd, lusteloos enz...) , dan moet je dat ook erkennen en er eentje bij halen ipv jouw eigen wensen op het dier te blijven projecteren.
Als dat allemaal vervuld is, heb ik niets tegen 1 kat houden. Ik ben wel tegen 1 kat houden ondanks alles en ondanks de kat zelf, gewoon omdat je dat zelf wil. Ofwel neem je een kat een geef je die alles wat hij nodig heeft, ofwel neem je er geen. Zo simpel is dat. Maar niet zoals het de mens maar uitkomt.

Das hetzelfde als een konijn alleen in een klein hok. Dat gebeurt ook omdat het de mens zo het gemakkelijkst uitkomt. Welja, konijnen horen in koppels in een hok met ren, of de mensen dat nu leuk vinden of niet. En als je dat niet wil, neem dan geen konijn.

NB: toch nog maar eens voor de zekerheid. Dat is anders bij buitenkatten. Ik wil ook zeker niet het buitengaan promoten, maar katten die vrij jong naar buiten gelaten worden zoeken zelf nog wel een maatje buiten. Die zijn dus ook niet alleen, en daardoor ook vaak buiten te vinden. Dat is een andere manier van katten houden dan de meeste onder ons hier. Wij nemen liever geen risico met het leven van onze schatten. Maar velen anderen zitten daar zo niet mee of staan er niet bij stil. En daar zullen erg veel mensen maar 1 kat hebben, zonder er problemen van te ondervinden. Wat ook logisch is, als je de situatie analyseert. De interactie en relatie met de kat is ook een stuk minder sterk dan bij binnenkatten.
Ik stel het nu vrij zwart-wit om mijn punt duidelijk te maken, natuurlijk zijn er grijze zone's. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ok bedankt voor de laatste twee berichtjes,

Mijn vriend en ik hebben gepraat en nagedacht etc, en we overwegen toch een kitten uit een asiel of marktplaats een htk kitten erbij te nemen. Als het niet gaat kan die meestal wel terug na het asiel waar die vandaan komt, dat klinkt misschien ook weer zo erg, maar ik wil ook niet dat onze gizmo ervan overstuur raakt van zo'n nieuw klein beestje, dit zou de test zijn, als gizmo er lui van blijft is t gewoon een luie kerel, haha. Ik moet wel zeggen dat die sinds 3 weken ongeveer als die speelt wel veel drukker speelt springt echt na de hengel toe etc en echt dat jagen zit er in, hij sluipt dan en ineens pakt ie het.
Ik weet nog steeds niet of we er goed aan doen er 1 bij te nemen maar we zullen zien. hij is nu 5,5 maand en bij 6/7 maand willen we m castreren, moeten we daar op wachten of kunnen we beter daarvoor al een nieuwe erbij doen? en moet dat dan een mannetje of een vrouwtje zijn? het is een rustig diertje, dus ik wil ook geen hyperactieve kitten die de hele boel en hem erbij sloopt. gewoon eentje die ook wel rustig is maar wel speelser als hem zodat hij/zij hem aanspoort om wat actiever te worden.

Nog 1 vraag, is het dan echt zo slecht dat onze kitten in de ochtend speelt en in de avond en in de middag meerendeel slaapt of buiten zit te chillen?
2 uur ongeveer op een dag speelt ie met ons, en denk de rest van de tijd speelt die zelf met een propje papier, veertjes, touwtjes, zijn krabpaal rond rennen etc.

Bedankt voor de reacties..

en inderdaad, dat iemand me niet snapte dat ik iets poste en vervolgens in de verdediging ga, sja, inderdaad ik wou misschien toch ergens horen van iemand dat het geen kwaad kon 1 kittentje te houden, maar aangezien echt iedereen beetje tegen is heeft t me aan t denken gezet wat eigenlijk tegen me principes is, we wouden echt geen tweede, maar die verhalen van jullie moet ik gewoon bijna huilen als onze gizmo zo zielig is dat wil ik m niet aan doen, dus we gaan t proberen,

groetjes
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten alleen

Bericht door Dinky »

Zou dan gaan voor een kitten uit het asiel en niet van marktplaats.
Bij het asiel waar ik onze poes weg heb vergoeden ze bij een kitten altijd de castratie, heb je 2 weken medische nazorg en 6 weken proeftijd (asiel zuidwolde, groningen).

Ben in elk geval erg blij te lezen dat je het in elk geval een kans wilt geven met een tweede.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie