Kitten heeft een hangend buikvel. Normaal?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Asmodea
Kitten

Kitten heeft een hangend buikvel. Normaal?

Bericht door Asmodea »

Lieve forumleden,

Wij hebben sinds gisteren een prachtig beestje in huis. Hij is tien weekjes oud, erg sociaal, actief, ondeugeugend en lief. Hij komt van een goed huis met beide ouders die gezond en goed verzorgd zijn. Nu heb ik ontdekt dat ie tussen zijn achterpootjes een hangend buikvel heeft, een soort kwabje van vel. Ik merk niets raars aan zijn gedrag, eet goed, slaapt regelmatig met energieuitbarstingen tussendoor :) doet dus alles wat een jong kitten moet doen. Maar toch wil ik vragen of dit normaal is, voordat ik naar de dierenarts ga (dat ga ik sowieso doen voor de tweede prik over twee weken) kunnen jullie alvast vertellen of dit normaal voorkomt, of moet ik nu toch als een gek naar de dierenarts?

Alvast ontzettend bedankt!

Asmodea
Adriana

Re: Kitten heeft een hangend buikvel. Normaal?

Bericht door Adriana »

sommige katten/kittens hebben van jongsaf aan al een hangbuikje en sommige zitten strak in hun vel.
niks om je zorgen over te maken, kwestie van bouw en aanleg, denk ik..
en welkom op het forum!
lidewij020
Panter
Panter

Bericht door lidewij020 »

Veel katten hebben tussen hun achterpoten wat wijder vel. Dit geeft ze bewegingsvrijheid en vertraagt een eventuele val als ze hun poten spreiden. Als het vel gewoon symmetrisch is en je voelt geen rare bobbels ofzo is het normaal. Katten kunnen ook weleens een liesbreukje hebben waardoor een stukje darm uit de buikholte puilt. Dat is natuurlijk niet normaal en moet geopereerd worden.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Asmodea
Kitten

Bericht door Asmodea »

Dankje Adriana,

Dat is een geruststelling, wacht gewoon twee weken en dan mag dierenarts bij zijn prik gem even checken, maar dus niets geks. Gelukkig maar :)
Nogmaals dank!

Groetjes,

Asmodea
Asmodea
Kitten

Bericht door Asmodea »

Nog even gecheckt, geen bobbels, gewoon hangend vel. Alsof hij erg afgevallen is en buikvel loshangt. Hij is niet mager ofzo, dus dat is het niet.

Groetjes
flower1980
Panter
Panter

Bericht door flower1980 »

Heeft Kate ook. In eerste instantie viel het me niet op, ik heb het van het voorjaar aan de dierenarts gevraagd, die zei dat het normaal is.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.

Kate 01-12-2009 - 22-04-2025
Adriana

Bericht door Adriana »

Asmodea schreef:en buikvel loshangt. Hij is niet mager ofzo, dus dat is het niet.
en als je dat buikvel bij elkaar drukt dan zit er niks tussen..
soort van plooi, hier hebben de beide broertjes dat ook, was het niet gewend, vind het ook niet fraai maar ik heb ze niet om hun uiterlijk maar om hun karakters en die zijn top!
Asmodea
Kitten

Bericht door Asmodea »

Ja daarom :) ik vind het wel wat hebben, zijn eigen unieke eigenschap. Hij is echt een boeffie, zit bij ons nu twee dagen en vindt het helemaal geweldig, merk echt niet dat ie zijn oude huis mist, hij heeft gewoon veel lol, gelukkig. Ik geloof dat het niet lang is voordat wij zijn personneel zijn. Nee, ik was alleen even bang dat het iets ergs kon zijn, maar is dus niets.
Plaats reactie