Vandaag hebben mijn vriend en ik een kitten opgehaald als speelkameraadje voor mijn 14 maanden oude poes. Het is een katertje van 8 weken die bij het eerste bezoek heel dapper was. Nu is hij echter een aantal uurtjes thuis en heeft hij zich nog geen een keer laten benaderen. Toen ik de bench opende in de woonkamer (waar hij nu even verblijft) kroop hij daar vanuit gelijk naar de eettafel achter een doos. Hij heeft de ruimte inmiddels wel verkend maar iedere keer als ik te dichtbij kom, blaast hij naar me. Ik heb het arme ding nog geen keer kunnen aaien of wat dan ook om hem te helpen wennen. Dit is me met mijn poes niet gebeurd en ik vind het echt heel erg.
Aan de andere poes is hij een half uurtje voorgesteld en dat ging zoals ik al op het forum heb gelezen zoals dat gaat. Zij blies en gromde, maar deed gelukkig verder niets en hij blies naar haar. Ik heb ze daarna (na dat half uurtje) weer gescheiden zodat ze naar mijn idee even tot rust konden komen. Zij slaapt nu bij mijn vriend op de slaapkamer en ik heb me in de woonkamer neergelegd in de hoop hem een beetje aan mijn geur/aanwezigheid te laten wennen. Maar veder weet ik niet wat ik moet doen om hem minder bang voor mij te maken