Slapen in de kattenbak???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Slapen in de kattenbak???

Bericht door pippi2012 »

Gisteren hebben wij een kitten van 15 weken opgehaald. Ze doet het echt helemaal prima! vandaag al 2x gepoept op de bak en al meerdere keren geplast op de bak.
Maar nu is het zo dat ze nadat ze haar behoefte heeft gedaan en gerust naast of op gaat slapen...

is dit normaal?

Meestal als ik het zie dan pak ik haar en leg haar in haar slaapmandje, dit is dan ook prima en slaapt ze gewoon verder.

handel ik zo prima? of hebben jullie adviezen voor mij?
Love cats
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2012 11:32

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door Love cats »

je doet het goed constant in het mandje terug leggen de aanhouder wint
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door Chiquita98 »

zou ik ook doen. Uit de bak en in het mandje leggen. Soms zijn ze te moe om nog ergens anders in te gaan slapen en zo'n bak is ook lekker veilig. Is het een dichte bak? Want misschien kan je dan zorgen voor bijv een doos met dekentje te gebruiken als mandje. Wrs houdt ie van lekker weggestopt liggen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door pippi2012 »

Nee het is geen dichte bak. En niet veiliger dan haar mandje (voor mijn gevoel). De kattenbak staat in de keuken en haar mandje onder een tafeltje in de huiskamer...

In elk geval ga ik dit volhouden, haha!!!
paasnini

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door paasnini »

Heb het hier ook meegemaakt met een poes, vond het moeilijk maar hebbhaar gelaten. Na een paar dagen hield het op.
Bij Eem kitten is het verstandig op meerdere plekken een bak te hebben wellicht helpt dat ook.
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door pippi2012 »

Het slapen in de bak is redelijk opgehouden. Heb gister ook weer de bovenkant met klepje erop gedaan. En erin vind ze wat lastig, maar het lukt haar wel. en eruit is geen enkel probleem. Nu blijft ze er ook niet meer in liggen.

Wij wonen op een flat en tot nu toe zit ze overdag voornamelijk in de gang en keuken. zodra de kindjes op bed liggen durft ze naar de huiskamer te komen. Dus ik denk zelf dat ik aan 1 bak wel genoeg heb... Toch???
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door stervis »

In de tweede week toen ik een nieuwe poes kreeg, was mijn kater wat jaloers en voelde zich wat gestrest. Toen heeft ie zich ook twee dagen apart gedragen, zocht de hele tijd rustige plekjes op om te slapen... waaronder de kattenbak en wasmachine.

Toen heb ik de katten weer een dag of twee van elkaar gescheiden en toen weer bij elkaar gelaten. Nu doet ie weer normaal :)
Niki
Looney
Binky
Puff
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Slapen in de kattenbak???

Bericht door pippi2012 »

Nu slaapt ze ondertussen heerlijk in het raamkozijn en is de kattenbak geen optie meer voor haar gelukkig! Denk dat het te maken had met een beschutte omgeving. Onze kattenbak staat onder een tafeltje in de keuken en vanuit daar voelde ze zich veilig.

Maar een aparte plek de machine. zodra ik mijn wasmachine wil gaan vullen dan gaat het al fout en rent ze had naar een ander raamkozijn....
Plaats reactie