Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Vanochtend heb ik weer zweertjes in nina's bekje ontdekt.. :( Aan allebei de kanten. Gelijk weer met de dierenarts besproken, ze heeft nu weer voor een week antibiotica Synolox. Die had ze vorige twee keer ook gehad en dat hielp vrij snel.
Door de zweertjes eet ze nu ook minder (ze heeft wel trek maar het doet zeer ) dus ik hoop dat de synolox weer snel aanslaat en dat ze weer meer kan eten. Heb net maar Hills AD gekocht voor haar en hier at ze goed van. Ze heeft laatste dagen toch minder goed kunnen eten denk ik.. daarom geef ik nu maar AD zodat ze hopelijk weer wat aansterkt.
Bah, ben er hele dagen mee bezig.. Ze is nu weer sloom enz. :( Ik maak me zo druk om haar..maar vorige keren was ze er nog slechter aan toe dan nu (grotere zweren, minder gewicht) en toen krabbelde ze ook weer op. Ik hoop dat ze sterk blijft..

Ik snap ook niet hoe die terugval nu ineens komt. Misschien door de warmte?? Ze zat afgelopen week hele dagen buiten en was amper binnen te krijgen. Door beginnende zweertjes (die ik nu pas ontdekte) heeft ze toch al minder kunnen eten en dan stijgen de waardes denk ik weer..
Nu ja, het heeft geen zin om daar over te speculeren maar ik vind het wel vreemd, gezien ze vorige week nog helemaal fit was, ze een dode vogel voor de deur had gelegd en het leek al een tijd alsof er niets met haar aan de hand was.
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Naar is dat hoor elke keer weer je merkt toch dat de weerstand minder is en dat ze allerlei gekke dingen oplopen.
Zo te horen ben je er op tijd bij en dat de medicatie snel weer helpt zodat ze haar voedsel weer krijgt die ze moet hebben.
Ik ben ook zo vreselijk bezig met Beer sinds hij zo ziek is geweest ik val in het ene dan wel in het andere probleem het vreet energie maar dan zie je toch weer licht puntjes en dan gaat het weer snel opwaarts en als je ziet oef hij reageert 1 dag niet goed dan denk je o nee gaan we weer maar de volgende dag is het weer beter en dan ben je weer opgelucht.

Nou heel veel sterkte en ik duim voor je meis!!!!!
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Dankjewel voor je lieve berichtje. :)
Hoe is het nu met Beer?
Ja het wisselt zo sterk he.. soms krijg je ineens hoop, en later gaat het weer niet goed. :(
Ze is nu ook zo sloom..ik vind het naar om te zien. Ze heeft net weer wat AD op, hopelijk gaan de zweertjes gauw weg waardoor ze weer beter kan eten.

Hoe is het met de andere poezels?/
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Beertje vind ik erg goed gaan de laaste dagen ik ben nu aan de slag om een parasiet te doden hopelijk is zijn diaree hierdoor over.
De op een stapeling wordt alsmaar groter eerst nierfalen, Oxalaat blaasgruis, Parasiet in zijn darmen en Zetmeel intolerantie dat bedoel ik je valt in het ene dan in het andere maar ja stap voor stap de dingen aanpakken.
Soms heeft een mindere dag dat merk je ook aan hem gelukkig is dit tot nu toe sinds hij echt een paar weken is ziek geweest 1 dagje maar je krijgt wel weer een hartverzakking dus ik kan mij voorstellen dat je denkt oeefff gaan we weer.
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

inderdaad, wat een schommelende gevoelens hier...

Ondanks het bericht van de DA dat Karel er maar tot kerst zou zijn, had ik toch nog altijd hoop...
En bekeek ik het nog enigsinds positief en hoopvol.

Gisteren wou hij dan amper eten en viel ik ineens terug in een diepe put.
Ik dacht nochtans dat ik er wel klaar voor zou zijn, omdat ik weet dat het niet lang meer zal duren, ondanks al onze zorgen, maar toch, als je er dan ineens precies mee geconfronteerd wordt is het zo verdomd hard.

Gisterenavond wou hij dan toch het 4e blikje dat we opendeden, wel opeten.
En daarna kwam hij in bed in mijn armen liggen, dus je raadt het al: snotteren tot en met.

Het is zo oneerlijk!!!! Ik blijf hier maar zagen, sorry hoor, maar het is zooo jammer dat dat lieve pluizenbolletje binnen enkele weken-maanden mss niet meer in mijn armen zal liggen spinnen.
En het is heus niet enkel uit egoïsme omdat ik hem zal missen, maar ik vind het zo erg dat er nu al een eind aan zijn leventje zal komen.
Lap, weer aan 't wenen.

Wat een vreselijke ziekte, zoo hard :-(((
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Ik voel met je mee en dan biggelen de tranen over je wangen bij alles wat je ziet of doet.
Pfff wat een ellende ziekte hoor wel fijn dat hij toch weer eet want als hij x aantal weer niet eet dan ben je weer verder van huis.
Maar misschien moet je het niet laten afhangen van DA en daar niet op focussen maar kijken hoe hij in de loop van de tijd nog doet.
1 dag niet goed eten heeft Beer ook hoor maar jij weet nu het verhaal achter de DA misschien leg je gauw de combinatie want als de DA het niet had gezegd qua tijd was je er misschien minder erg mee bezig als hij 1 dagje niet zo goed had gegeten.
Kijk je moet rekening houden met de ernst van zijn ziekte maar hoe vaak zitten DA er ook naast en gaat nog wel een tijd goed.

Knuff voor jou en Karel!!!!
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Graag jullie mening:

iemand onder jullie, ik weet al niet meer wie, sorry, vertelde dat ze homeopatische middelen bestelde op de site http://www.homeo-natura.nl/.
Zodra ik dat gelezen had, heb ik contact met deze mensen opgenomen.

Ik kreeg onmiddellijk heel vriendelijke mail terug, dat ze eventueel kan helpen, maar dat het uiteraard afwachten blijft.

Voor een kuur van 6 weken kost het 50 €. Er gaat een pakket opgestuurd worden met uitleg.
Ik heb net een mail teruggestuurd met de vraag over welke producten het gaat en wat ze eventueel kunnen doen.

Zouden jullie dit proberen?
Ik ben geneigd om het een kans te geven, het zal wel niet erger kunnen worden dan het nu is, niet?!
Want ik hoor mijn man al afkomen: dat werkt toch niet, ga je daar uw geld aan uitgeven... blablabla...

Ik ben ook bang dat ik nu weer te veel hoop in die middelen ga steken...
Ze zullen geen wonderen kunnen verrichten...

Groetjes en dikke knuffel van Karel x
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Ondertussen heb ik reactie gekregen op wat er in het middel zit dat ze gaat maken:

De homeopathische kuur is geen standdaardpreparaat, geen vrij verkrijgbaar middel.
Ik maak dit zorgvuldig op maat voor het geboden probleem, orgaangerichte therapie.
Bevat oa lespedeza, arteria suis, suprarenalis suis, mucosa vesicae urinariae suis, pyelon suis, ren suis, ureter suis, urethra suis, venae suis, vesica urinaria suis, pulsatilla, zo nog wat middelen, echt een orgaangerichte therapie.

Wat denken jullie???

Bedankt alvast!!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Zijn dit dierenartsen als dit niet het geval is zou ik dit niet doen. Fytotherapie is niet onschuldig denk maar aan de medicijnen die in oorsprong van de planten afkomen bv digitalis hartmedicijn lanoxin enz.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Vind het moeilijk in te schatten of ik het zou doen of niet.
Mijn persoonlijke ervaring als mens is dat homeopathisch wel werkt (VSM).
Als jij er zelf een goed gevoel bij hebt (heb op de site gekeken en is wel dierenarts die er voor gestudeerd heeft maar het het idee dat ze vooral op paarden gericht is) is het wel het proberen waard ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

kellyc: pfoei, dat is lastig...
lespedeza zit ook in de fytotherapie zoals MacSam.
wat heb je nog te verliezen? als je het niet probeert, dan weet je het niet..
maar bedenk ook dat als de situatie nu enigszins stabiel is, iedere vreemde stof een grote belasting kàn zijn..
nierweefsel herstelt niet, dus dan zou het positief moeten werken op het proces van het verwijderen van afvalstoffen waartoe de beschadigde nieren niet in staat zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattenbella »

Kelly, kan je in de tussentijd ook overleggen met hen of vertellen met hen hoe het gaat. Het kan zijn dat er iets aangepast moet worden tijdens het traject.
Spreek anders je zorg uit naar hen toe en met hen in gesprek als je dit aangaat.

Sterkte en succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Is dit hetzelfde medicijn dat Imd ook gebruikt voor Casper? Zij heeft hier goede ervaringen mee.

Ik heb je gisteren een PB gestuurd en daarin gezegd dat ik opnieuw wat korreltjes Mercurius Corrosivus naar je toe zal sturen; vind het zo vervelend dat ze niet aangekomen zijn. De korreltjes zijn inmiddels op de post en misschien dat je eerst even kunt afwachten wat dit met Karel doet. Omdat het bij Karel ook een combinatie is van tandvleesproblemen en nierfalen, net als bij Noa, verwacht ik er veel van.
En deze korreltjes zijn een stuk goedkoper dan wat je nu evt. zou willen kopen. En dit is homeopathie geen fytotherapie.
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Ja, ze is ondertussen altijd wel te bereiken hoor, maar ik weet natuurlijk niet hoe ik ga zien dat er iets verkeerd loopt...

Er zijn verschillende opinies:
- sommigen, waaronder kattenbiologe en vriendin die zich bezighoudt met homeopathie voor mensen, zeggen dat ik niets te verliezen heb. Hij heeft hooguit nog enkele maanden op de traditionele wijze
- anderen zeggen dat deze mix de waterhuishouding uit balans kan brengen
-...

Ik hoopte iets goeds te doen en nu twijfel ik weer...

Mss moet ik na enkele weken gewoon weer bloed laten trekken en zien of er een verandering is, al dan niet pos of neg?!

Het laatste wat ik wil is het proces versnellen natuurlijk!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Cerna schreef:Is dit hetzelfde medicijn dat Imd ook gebruikt voor Casper? Zij heeft hier goede ervaringen mee.

Ik heb je gisteren een PB gestuurd en daarin gezegd dat ik opnieuw wat korreltjes Mercurius Corrosivus naar je toe zal sturen; vind het zo vervelend dat ze niet aangekomen zijn. De korreltjes zijn inmiddels op de post en misschien dat je eerst even kunt afwachten wat dit met Karel doet. Omdat het bij Karel ook een combinatie is van tandvleesproblemen en nierfalen, net als bij Noa, verwacht ik er veel van.
En deze korreltjes zijn een stuk goedkoper dan wat je nu evt. zou willen kopen. En dit is homeopathie geen fytotherapie.
Korreltjes opsturen heeft geen zin of je moet ze in een potje opsturen je mag er niet met de handen aan komen. de werkzame stof zit voor een groot gedeelte aan de buitenkant. Daarom heb je ook zo'n aangepaste dop zodat je de korrels niet hoeft aan te raken om uit het potje te krijgen..
Plaats reactie