(Ik zal me zo even voorstellen als er een welkoms pagina is uiteraard =] ).
Hier volgt de reden van mijn postje:
Ik heb een 5 jarige maincoon (ex)kater (genaamt Gomez) , en sinds donderdag avond een HTK kitten van 8 weken (genaamt Spirit).
De eerste dag was Gomez voornamelijk bang en bleef hoog in zijn krabpaal zitten "de kat uit de boom te kijken". Die nacht is de deur naar de trap gewoon open geweest, en heb ik Spirit voor de nacht in een vrij ruime bench gezet. Gomez kwam natuurlijk bij mij slapen, maar Spirit bleef alleen achter in zijn bench, in een nieuw huis, met nieuwe luchtjes. Dus de kleine man heeft het hele huis bijelkaar geschreeuwt heel de nacht. Volgende morgen heb ik hem er uit gehaald en bleek Gomez wat minder bang te zijn. Wel vooral grommen en blazen, en bleef op een afstand.
Sinds vrijdag nacht laat ik Spirit uit de bench, de bench staat er wel met het deurtje open zodat als hij zich terug wil trekken, daar zijn veilige plekje is. (Hij slaapt er overdag in met deurtje open, uit zichzelf). Ik laat Gomez nu ook beneden, omdat mijnheer zich onder bed gaat verstoppen, omdat natuurlijk Spirit een super groot monster is! Dus, de deur van de trap gaat dicht en mag hij bij de kleine blijven (ik vind de trap nog net te eng voor het kleine urretje ). Dit gaat al 2 nachten goed, hoor geen ruzies (slaap erg licht) en als het ligt uit gaat, stapt de kleine in de bench en gaat tukken. Nu vanmorgen, na 2 goede nachten gaat Gomez de held uithangen.. Hij loopt rond als een bulldog, terwijl het kitten ligt te spelen loopt de schurk op de kleine af, en geeft hem een paar flinke meppen. Zijn nagels zijn geknipt, maar heb het idee dat hij dan ook zonder nagels mept. Wel met luid gegrom en "gemekker".
Dat doet hij dus meerdere keren, kitten ligt te spelen, Gomez komt aan en gaat hem een potje lopen meppen. Geen oren in de nek, geen dikke staarten geen bijten of knokken, echt meppen en grommen. Hoort dit erbij? Is dit normaal gedrag? Spirit lijkt wel onderdanig aan hem te zijn, maar niet bang. Als Gomez dan ook weg loopt gaat hij gewoon verder met wat hij aan het doen was, spelen.
Moet ik ze gewoon laten gaan en dit negeren? De schurk mept kleine Spirit omdat hij hem eng vind, maar ondertussen wel stiekem een paar kittenbrokjes pikken! Groot monster! hihi.
Sorry voor het eeuwen lange verhaal, maar wou de situatie even goed uitleggen

Alvast hartstikke bedankt!
Greets
Esther