Hallo,
Ik heb sinds vorige week vrijdag 2 kittentjes van 7 en 9 weken erbij gehaald. Opt het moment slapen ze bij mij op de kamer omdat we nog 4 katten en 4 honden hebben die de kittens als kant en klare hapjes zien. Nu is mijn vraag hoe lang moet ik de kittentjes bij mij op de kamer houden ( alleen 's nachts ), ik zelf vind dat ze tot ze volwassen zijn op mijn kamer moeten blijven of zou ik het erna ook nog doen voor de veiligheid?
Groetjes!
2 kittentjes bij een heleboel dieren.
-
- Huiskat
Re: 2 kittentjes bij een heleboel dieren.
dat is wel erg jong 7 en 9 weken. en tot ze volwassen zijn de kittens op je kamer houden is niet echt diervriendelijk hoor. dan moet je ze 2 jaar ofzo op je kamer houden. op welke leeftijd heb je de andere katten erbij gelaten, en waarom zouden de honden deze wel opvreten en de andere katten niet?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Huiskat
Ja ik weet dat ze erg jong zijn, had typfoutje gemaakt mijn Ragdoll kittentje is 8 weken en het andere katje is nog maar 7 weken, de moederpoes is hiervan aan komen lopen bij de fokker van dat ragdoll kittentje en daar bevallen en is er toen vandoor gegaan... Dus die lag bij de moederpoes van de ragdoll kittentjes...
Opt moment zijn ze alleen 's nachts op mijn kamer, de rest van de dag zijn ze bij de honden en de katten. Omdat ik er dan een beetje op kan letten. Heb de kittentjes vrijdag gelijk bij de andere dieren gezet.. De andere katten interesseert het niet echt maar de honden wel, heb 3 australian shepherds en 2 kleine mengelmoesjes, bij de aussie's is het zo dat als ze springen,spelen, of bij het op de grond komen gelijk gepakt worden en zo gedreven worden dat de kittentjes in een hoekje gedrukt zitten. Volgens mij is dat ook niet echt goed?
Opt moment zijn ze alleen 's nachts op mijn kamer, de rest van de dag zijn ze bij de honden en de katten. Omdat ik er dan een beetje op kan letten. Heb de kittentjes vrijdag gelijk bij de andere dieren gezet.. De andere katten interesseert het niet echt maar de honden wel, heb 3 australian shepherds en 2 kleine mengelmoesjes, bij de aussie's is het zo dat als ze springen,spelen, of bij het op de grond komen gelijk gepakt worden en zo gedreven worden dat de kittentjes in een hoekje gedrukt zitten. Volgens mij is dat ook niet echt goed?
- mittenslief
- Tijger
wat een foute fokker is dat, dat je een ragdollkitten al met 8 weken meekrijgt, normaal is 12 weken gangbaar. en natuurlijk zal ze wel een mooi verhaal hebben opgehangen van bla bla bla maar dat is vaak lariekoek. ik zit zelf in de pleegkittenopvang en zelfs hier gaan de kittens pas met 10 weken weg, dus na de eerste enting!!!! en een moederpoes gaat echt niet zomaar bevallen en dan ervandoor, dan is er altijd wat meer aan de hand. maar goed van je dat je zo goed voor ze zorgt. inderdaad oppassen met de honden, maar als ze straks iets groter zijn geven ze, ze vanzelf wel eens een mep
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck