kater en kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
PinkRainbowUnicorn
Kitten

kater en kitten

Bericht door PinkRainbowUnicorn »

hallo iedereen,

ik heb een nieuwe kitten 'Ludix' van ongeveer 12weken.
ik heb haar opgehaald toen ze 9weken oud was. Zelf had ik al een ex-kater (Moksie) van 3jaar. Hij was zelf heel speels en actief en ik dacht dat met een speelse kitten erbij dit geen probleem zou leveren.

Dit heb ik gedaan:
week 1:
de kitten in een aparte kamer gehouden met de deur dicht. wel zit er een raam in die deur. (wanneer ik weg ging zette ik haar wel in een konijnenren van 2/2 meter omdat ze anders klauwt aan de banken, stoelen, tafels, lakens enz. (beetje moeilijk afleren als ik er niet bij ben))

week 2: de deur ging 's avonds open met de kitten in de konijnenren wanneer ik ging slapen. zo kon de Ludix en Moksie nu ook elkaar zien.

week 3: zodra ik wakker ben laat ik Ludix uit haar ren en het eerste wat ze doet is altijd Moksie opzoeken. eerst neusje neusje als Moksie dat toelaat. (soms gaat Moskie lekker hoog op de kast zitten waar zij niet bij kan.) Daarna zet ik wat te eten neer en dat gaat allemaal wel goed.

ik heb wel het idee dat Moksie haar wel accepteert maar dat hij gewoon niet zoveel zin in haar heeft qua gezelschap. Moksie was zelf veels te jong van zijn nest gehaald (toen was hij denk ik 5/6 weken oud..) (ben er niet trots op, iemand had hem aan mij cadeau gegeven) dus hij weet ook niet echt wat hij met een andere kat aan moet. in de buurt heeft hij wel (katten)speelmaatjes.. maar nooit is er eentje in "zijn" huis geweest.

hij loopt dan ook flink achter de kitten aan te jagen. veel met de voorpoot petsen enzo. de kitten vind het allemaal prima en loopt Moksie ook constant uit te dagen om achter haar aan te rennen.
Soms gaat het zo ver dat ze het hele huis door rennen.. tafel op, tafel af. rondje om het konijnenhok, bank op bank af..

ik vraag me af of het soms niet teveel word voor de kitten... omdat ze nog zo klein is kan ze in veel gaatjes verstoppen.. daar gaat Moksie dan wacht houden zoals hij dat doet wanneer hij weet dat er ergens een muis zit.. ik heb op Ludix geen bijt of krabwonden kunnen vinden maar ik vind het allemaal maar een beetje ruw.. Moksie is bijna 6 kilo en die kitten is niet eens een kilo...

moet ik de kitten gewoon laten verstoppen of moet ik ze nog een tijdje uit elkaar houden??
pinguin
Tijger
Tijger

Re: kater en kitten

Bericht door pinguin »

Ik lees alleen maar 2 vrolijke kittens die plezier met elkaar maken. Kittens kunnen onderling zelf ook heel goed grenzen aangeven. Ik zou persoonlijk gewoon lekker van ze genieten en me er niet al te druk over maken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
PinkRainbowUnicorn
Kitten

hihi, vond ik eigenlijk ook.. maar mijn huisgenoot denkt dat Moksie de kleine gaat vermoorden omdat hij redelijk groot van stuk is.. als Moksie door het huis dendert dan trilt het hele huis XD

hoewel ik ze nog nooit bij elkaar heb zien liggen lijken ze me wel oke samen.

in ieder geval bedankt voor je reactie =)
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Graag gedaan. Katten kunnen onderling heel goed aan geven waar de grenzen liggen. Katten kunnen onderling ook heel erg wild spelen en voor ons mensen kan dat er uit zien als vechten of dat ze elkaar pijn doen. Hier gaat het er soms ook erg wild aan toe waar door het lijkt als of ze aan het vechten zijn maar als ik dan goed kijk is het toch echt spelen.
Ze zijn pas net bij elkaar het kan nog komen dat ze lekker bij elkaar liggen. Maar het hoeft niet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Het kan er soms wat ruw uitzien als een volwassen kat met een kitten speelt. Maar tis heel normaal en als het kitten het echt niet wil dan zou ie wel gaan blazen en grommen. Gelukkig wil Moksi nog wel spelen. Meestal zit een oudere kat niet meer te wachten op zo'n druk jong katje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
PinkRainbowUnicorn
Kitten

Moksie is inderdaad nog een hele actieve kat. Vandaar dat ik vond dat een kitten beter bij hem zou passen dan een wat slomere oude kat.

Ik laat ze nu ook zoveel mogelijk bij elkaar en het gaat prima. Ze eten ook al samen. Wel merk ik dat wanneer de kitten echt aan het schrokken is (best luid) dat Moksie dan ervan weg loopt. Maar dan krijgt ie gewoon een stukje verderop nog wel wat te eten van me.

Verder gaat alles prima met de konijnen enz.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte ;)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

moksie is meer van het nette eten en neit van het schrokken hahaha fijn dat het zo goed gaat al.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie