Vooral genieten want voordat je het weet is het voorbij en dat geldt zeker voor een kattenleven!Livewithlouis schreef:......... je moet ook genieten in het leven!
Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee
Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee
- pearlsofpassion
- Tijger
Dat vind ik ook.
Dat was voor mij misschien wel de doorslaggevende reden om te gaan barfen: dat mijn katten er zo van genieten. Enkel Luis heeft wat twijfels, maar hij vind het zeker niet erg en minstens zo lekker als brok.
En nu genieten de anderen ook weer terug als ze eens een brokje krijgen. Voorheen waren ze het nogal snel beu, nu is een brokje echt een beloningtje.
Dus genieten van je eten en genieten van beloningetjes, daar doen we het voor.
Voordeel van barfen is dat ik heel veel kan afwisselen. Moest ik ook kvv geven zoals jij zou Kleintje het ook snel voor bekeken houden en Luis vast ook (Cuzco eet alles), net zoals bij brok. Ze heeft die afwisseling nodig (wat men ook mag beweren van katten) om echt te blijven genieten van haar eten.
Bovendien krijgen katten ook een voldaner gevoel van iets langer met hun eten bezig te zijn en iets meer moeite voor te moeten doen zoals nu met die grotere stukken vlees en zeker vleesbotjes. Cuzco kauwt nu tenminste nog, iets wat hij op brok noch blik deed.
Dat was voor mij misschien wel de doorslaggevende reden om te gaan barfen: dat mijn katten er zo van genieten. Enkel Luis heeft wat twijfels, maar hij vind het zeker niet erg en minstens zo lekker als brok.
En nu genieten de anderen ook weer terug als ze eens een brokje krijgen. Voorheen waren ze het nogal snel beu, nu is een brokje echt een beloningtje.
Dus genieten van je eten en genieten van beloningetjes, daar doen we het voor.

Voordeel van barfen is dat ik heel veel kan afwisselen. Moest ik ook kvv geven zoals jij zou Kleintje het ook snel voor bekeken houden en Luis vast ook (Cuzco eet alles), net zoals bij brok. Ze heeft die afwisseling nodig (wat men ook mag beweren van katten) om echt te blijven genieten van haar eten.
Bovendien krijgen katten ook een voldaner gevoel van iets langer met hun eten bezig te zijn en iets meer moeite voor te moeten doen zoals nu met die grotere stukken vlees en zeker vleesbotjes. Cuzco kauwt nu tenminste nog, iets wat hij op brok noch blik deed.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- Livewithlouis
- Poema
Maar Valerie, jij stelt dus echt je eigen maaltijden samen? Hoe weet je zeker dat je niks mist aan vitamines en mineralen etc?
- Ilovesiamesecats
- Panter
Ongeacht wat je geeft, let er bij brokjes altijd op hoeveel koolhydraten er in zitten. gehaltes van 40% en meer zijn geen uitzondering. Een kat heeft die helemaal niet nodig!!
Zelf geef ik ze KVV en als ik kip eet krijgen ze de stukjes die vies zijn. Van alle merken brokjes krijgen ze enorme jeuk dus ik ga binnenkort weer over op Hills D/D. Het liefst gaf ik ze helemaal geen brokjes trouwens maar soms is het makkelijk en ze vinden de Foodtower zo leuk.
Zelf geef ik ze KVV en als ik kip eet krijgen ze de stukjes die vies zijn. Van alle merken brokjes krijgen ze enorme jeuk dus ik ga binnenkort weer over op Hills D/D. Het liefst gaf ik ze helemaal geen brokjes trouwens maar soms is het makkelijk en ze vinden de Foodtower zo leuk.
Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
- Livewithlouis
- Poema
Ja soms is het inderdaad makkelijk ja! Maar jij lijkt me wel een deskundige op het gebied van rauwe voeding? Wat is jouw afweging om dan (naast dat het dus makkelijk is) toch die foodtower te gebruiken?
- Ilovesiamesecats
- Panter
Nou, expert
Hihi.
Wij hebben 2 katten die bezig gehouden moeten worden. Ze willen graag een uitdaging, moeite doen voor eten en spelen. Een speelgoedmuis moet verstopt worden of ergens naar toe gegooid anders is er niks aa. Zelf verstoppen ze ook vaak dingen om ze weer tevoorschijn te hengelen. De rauwe kip waar ik het over had doe ik ook niet in al te kleine stukjes, laat ze maar lekker kauwen
Aangezien vers vlees in zo'n toren errug vies is krijgen ze daar maximaal één keer per dag brokjes in. Meestal is dat rond 6:30 want na 21:30 kunnen ze niet meer eten, dan moet er een
's achts spugen
's morgens vroeg zijn ze daarom wel erg hongerig. Daarna eten ze ergens tussen 11 en 13 en 's avonds.

Wij hebben 2 katten die bezig gehouden moeten worden. Ze willen graag een uitdaging, moeite doen voor eten en spelen. Een speelgoedmuis moet verstopt worden of ergens naar toe gegooid anders is er niks aa. Zelf verstoppen ze ook vaak dingen om ze weer tevoorschijn te hengelen. De rauwe kip waar ik het over had doe ik ook niet in al te kleine stukjes, laat ze maar lekker kauwen

Aangezien vers vlees in zo'n toren errug vies is krijgen ze daar maximaal één keer per dag brokjes in. Meestal is dat rond 6:30 want na 21:30 kunnen ze niet meer eten, dan moet er een
's achts spugen

- Livewithlouis
- Poema
Ah ok vandaar! Ja ik heb er dus ook zo een rondlopen. Ik probeer dingen met touw aan het plafond te binnen dan geeft ie er een zwieper aan en wordt het opeens veel leuker zo'n muis!
Ja bij mij ook grovere stukken hart en vis, lekker kauwen goed voor de tandjes!
Leuk om te lezen hoe jij met voeding omgaat!
Ja bij mij ook grovere stukken hart en vis, lekker kauwen goed voor de tandjes!
Leuk om te lezen hoe jij met voeding omgaat!
Wij krijgen binnenkort een kitten en ik was eens aan het prijzen vergelijken van voer. Ik schrok best van de prijs van Royal Canin
. Maar, voor bijv. 1 kilo Felix betaal je ongeveer €5,=. Maar geef je hier ook meer van dan van bijv. Royal Canin of Purina One?
Het antwoord zal hier vast wel ergens tussen staan, maar 51 pagina's vond ik wat veel om te lezen

Het antwoord zal hier vast wel ergens tussen staan, maar 51 pagina's vond ik wat veel om te lezen

- Ilovesiamesecats
- Panter
Ik heb goede ervaring met Royal Canin 36 dat is speciaal voor kittens, kan me niet voorstellen dat Felix dat ook is....
We hebben de duurste smaak Carnibest (kant en klaar rauw voer) en zijn ongeveer €0,75 per dag kwijt aan vlees voor 2 katten. Dat is dus niet duur!
We hebben de duurste smaak Carnibest (kant en klaar rauw voer) en zijn ongeveer €0,75 per dag kwijt aan vlees voor 2 katten. Dat is dus niet duur!
Nee, dat is inderdaad niet duur. Ben ook wel van plan om Royal Canin te geven hoor. Maar vroeg me gewoon af wat de verhouding was...
En Sanabelle? Wie heeft daar ervaring mee?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb heel goede ervaring met Sanabelle. En ik heb 8 katten variërend in leeftijd van 2 tot 14,5.
ik voer varianten Urinary en light door elkaar.
Toen Rik kitten was had ik RC kitten voor hem, ik zet dan 2 ladenkastjes een paar cm uit elkaar met klein bakje kitetn brokken erachter. Maar Rik wenste dat niet te vreten, die at met de grote jongens mee. Heb de hele zak RC kitten weggegeven.
ik voer varianten Urinary en light door elkaar.
Toen Rik kitten was had ik RC kitten voor hem, ik zet dan 2 ladenkastjes een paar cm uit elkaar met klein bakje kitetn brokken erachter. Maar Rik wenste dat niet te vreten, die at met de grote jongens mee. Heb de hele zak RC kitten weggegeven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
voer Sanabelle bij de zoekfunctie rechtsboven in en je krijgt een lawine aan berichten met ervaringen..!linted schreef:En Sanabelle? Wie heeft daar ervaring mee?

Ik heb hele goede ervaringen met Sanabelle, voer het al een hele tijd. Heb ook kittenbokjes geprobeed net als Dinie toen Bean en Pippin jong(er) waren, maar ook deze heren verkozen de Adult bokjes. Niks mis mee! Maar als je maar 1 kitten krijgt (2 is veeeeeeeeeeeeeeel leuker en beter, zoek hie maar eens op solokitten) zou ik aan de Sanabelle Kitten gaan.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
- Ilovesiamesecats
- Panter
Omdat ze alleen nog Carnibest kalkoenmix aten ging het steeds minder goed op de bak. Van de week Tinlo Cattery (eend, makreel, kip,rund, eendeorganen, runderorganen en ik meen eendebotjes) gehaald en dat lusten ze!!! De dag er na gelijk beter resultaat op de bak, dus een prima afwisseling!! Ik heb het bij de dierenarts besteld, was voor 10 kilo €45 kwijt. Ik verwacht er een maand mee te doen.
Qua brok meng ik een halve zak Hills D/D op evenveel RC satiety balans. Dat gaat goed qua jeuk, scheelt veel geld. Ze eten nu niet meer om 6:30 gelukkig.
Qua brok meng ik een halve zak Hills D/D op evenveel RC satiety balans. Dat gaat goed qua jeuk, scheelt veel geld. Ze eten nu niet meer om 6:30 gelukkig.