Wij hebben sinds donderdag een kitten in huis van 9weken.
Nu hebben wij zelf al 2 poezen en een kater, 1 poes van 7 jaar accepteerd de kitten niet, ze weigert gewoon naar beneden te komen ze blijft boven zitten, zo eet ze en drinkt ze dus ook niet.
Die andere 2 hebben ook geblazen enz naar de kitten maar dat lijkt nu veel beter te gaan.
Maar ik vraag me af hoe ik nu mijn andere poes kan helpen want ze lijkt echt bang te zijn.
Heeft iemand tips? (weet wel dat het een tijd kan duren voor ze aan elkaar gewend zijn maar ja alle tips zijn welkom)
En als de kitten blaast naar 1 van de andere katten gewoon uit het niks moeten wij dan ingrijpen of gewoon de poezen hun gang laten gaan?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
-
- Kitten
Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Kijk over even hier http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =61&t=6495 Misschien dat hier nog wat nuttige info voor je bij staat.
Even voor die kat die boven zit zonder eten en drinken. Mag ik hopen dat je inmiddels een bakje water en eten boven neer heb gezet en kattenbak. Omdat een kat moet blijven eten op regelmatige basis.
Het zal voor de oudste echt even wennen zijn omdat er zomaar een kitten bij is gekomen. Geef het tijd sommige katten moeten wat langer wennen dan andere katten. Let er ook op dat je de kat die boven zit wel voldoende aandacht blijft geven.

Even voor die kat die boven zit zonder eten en drinken. Mag ik hopen dat je inmiddels een bakje water en eten boven neer heb gezet en kattenbak. Omdat een kat moet blijven eten op regelmatige basis.
Het zal voor de oudste echt even wennen zijn omdat er zomaar een kitten bij is gekomen. Geef het tijd sommige katten moeten wat langer wennen dan andere katten. Let er ook op dat je de kat die boven zit wel voldoende aandacht blijft geven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
-
- Kitten
Ja tuurlijk dat heb ik wel staan maar bedoelde meer dat ze niet beneden komt eten en drinken 
Aandacht krijgt ze zat zowel van mij als van mijn dochter want het is de kat van mijn dochter
maar ze is echt enorm bang voor het kleine katje.
Ik ga daar eens kijken bedankt!

Aandacht krijgt ze zat zowel van mij als van mijn dochter want het is de kat van mijn dochter

Ik ga daar eens kijken bedankt!
- mittenslief
- Tijger
geef het toch gewoon maar even de tijd, na verloop van tijd gaat het kitten ook helemaal naar jullie huis ruiken en hoort hij er helemaal bij. ze zijn nu ook nog zo druk in de eerste weken en daar houden de meeste oudere katten toch niet van
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Kitten
De kitten is eigenlijk helemaal niet druk het beestje slaap alleen maar hahahaha
Maar ik kan zelf niet echt iets doen om mijn andere kat gerust te stellen? ik vind het zo sneu (maar het zal er vast bij horen)
Maar ik kan zelf niet echt iets doen om mijn andere kat gerust te stellen? ik vind het zo sneu (maar het zal er vast bij horen)