Wij hebben sinds gisteren een kitten van 9weken.
Wij hebben al een poes (mama) van 9 jaar, dochter en zoon van 7 jaar.
Nu is het zo dat de kitten wel wat eet (niet zo heel veel maar weet niet goed hoeveel ze moet eten) maar ze drinkt eigenlijk niet zelf.
We hebben al een apart bakje gezet maar ook dat doet ze niet.
Dus ik voedt haar nu maar met water met een spuitje, maar hoeveel moet zij binnen krijgen? hoe vaak voedt ik haar bij? en hoe leer ik haar wel zelf drinken?
Ze is hier nu sinds gisteren 12uur en sindsdien heeft ze nog niet geplast en gepoept (tenminste niet dat ik gevonden heb).
Hoe kan ik dit een beetje stimuleren verder?
Onze poes van 9jaar is ook best wel boos, blaast veel en gromt veel, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Snachts ligt de kitten op een aparte kamer.
Vraagje over een kitten
- mittenslief
- Tijger
Re: Vraagje over een kitten
de eerste dagen zal je kitten wat van slag zijn, geef haar 4 keer per dag natvoer dat je met wat water aanlengt. ook de brokjes in ruim water laten weken. zelf drinken kan ze echt wel hoor. de andere poezen gewoon even laten gaan zolang ze alleen maar blazen is er nog niet veel aan de hand.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Kitten
Re: Vraagje over een kitten
Oke 4 keer per dag dat ga ik doen.
Ze kan zelf wel zelf drinken want dat deed ze in haar ander huisje ook maar hier dronk ze dus niet en het is zo warm dacht ze moet toch wat drinken dus vandaar dat ik haar wat heb bij gegeven.
Bedankt!
Ze kan zelf wel zelf drinken want dat deed ze in haar ander huisje ook maar hier dronk ze dus niet en het is zo warm dacht ze moet toch wat drinken dus vandaar dat ik haar wat heb bij gegeven.
Bedankt!